خیران ساوجی ۱۰۰ میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۸:۰۷:۱۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از ایرنا , دکتر «عباس نیک روش» روز یکشنبه در نشست مجمع خیران سلامت شهرستان ساوه افزود: تجمیع توان افراد نیکوکار در کنار ظرفیت‌های اداری می‌تواند به توسعه زیرساخت های حوزه سلامت این شهرستان کمک کند.

وی اظهار داشت: با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان نسبت به تامین نیازهای ساوه در حوزه بهسازی و نوسازی بیمارستان و تامین تجهیزات درمانی و پزشکی اقدام کرد تا استانداردهای لازم ایجاد شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه، افزود: شمار مراجعات بیماران حوادث در ساوه بالا است و تقویت زیرساخت های پیش بیمارستانی و درمانی برای پاسخگویی در این راستا ضروری است.

نیک روش بیان کرد: ساوه و زرندیه در مجموع به ۵۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد که با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی همراهی خیران حوزه سلامت در پاسخگویی به مطالبات کمبود تخت الزامیست.

وی یادآوری کرد: ساوه تنها شهری است که بعد از انقلاب اسلامی در آن بیمارستان جدیدی ساخته نشده و با توجه به روند مهاجرپذیری و افزایش جمعیت جبران کاستی ها در این زمینه ضروری است .

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در مورد روند ساخت بیمارستان جدید جایگزین مرکز درمانی مدرس این شهر گفت: با پیگیری صورت گرفته که حاصل تلاش دانشکده،‌ نماینده مردم و فرماندار این شهرستان است اعتبار۵۰ میلیارد ریالی برای ساخت بیمارستان جدید ساوه از سوی وزارت بهداشت اختصاص و در بازنگری این طرح شمار تخت های بیمارستانی از ۱۶۰ مورد به ۲۵۰ تخت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تملک زمین برای ساخت این مرکز درمانی با همکاری مسئولان شهرستان در مجاورت دادگستری ساوه صورت گرفته و در سفر قریب الوقوع وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی عملیات اجرایی آن کلید می خورد.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز‌گفت: خیران که در حوزه های مختلف از جمله بخش سلامت فعالیت می کنند باید تکریم شوند.

«علی میرزایی» افزود: انقلاب اسلامی در همه مراحل به مشارکت و حضور مردم متکی بوده و حضور پررنگ خیران در روند توسعه کشور مصداق این امر است.

وی ادامه داد: نقش آفرینی آحاد ملت در جنگ تحمیلی نمونه ای از پیوند انقلاب و مردم است و در مسئله بهداشت و درمان نیز لازم است تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مردم باید خیالشان از مساله درمان آسوده باشد»،‌ مورد توجه همگان واقع شود.

وی، خواستار برگزاری منطم مجمع خیران سلامت این شهرستان شد.

میرزایی گفت: مجوز ساخت بیمارستان در ساوه به عنوان تنها طرح بیمارستان سازی امسال کشور کلید می خورد و باید با همکاری همه بخش ها و خیران با کیفیت و در بازه زمانی مناسب بهره برداری شود.

وی با اشاره به سفر احتمالی وزیر بهداشت به ساوه تاکید کرد: پیشنهادات مشخصی را باید برای تامین نیازهای بهداشت و سلامت این شهرستان گردآوری و مطالبه گری موثر حوزه سلامت ساوه صورت بگیرد.
شهرستان ساوه با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دارای چهار بیمارستان (یک مورد بخش خصوصی) است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی