تحویل بیش از ۱۵ هزار تن گندم و ۶۰۰ تن کلزا به مراکز خرید ساوه | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۴۹:۴۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه، با اشاره به میزان کشت انواع غلات در سطح شهرستان اظهار کرد: امسال بیش از ۳۷ هزار هکتار گندم شامل ۱۰ هزار هکتار آبی و ۲۷ هزار دیمی کاشت شده است.

وی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال ۸۰ هزار تن گندم در شهرستان ساوه تولید خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه، با اشاره به کاشت جو تصریح کرد: سطح زیر کشت جو در شهرستان ساوه بیش از ۱۰ هزار هکتار بوده که ۹۵ درصد این محصول تاکنون جمع‌آوری شده است.

شریفی ادامه داد: برداشت گندم از ۱۰ خرداد آغاز و تا ابتدای شهریورماه توسط ۱۰۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد در حالی ۸۰ دستگاه کمباین فعال مورد بازدید و معاینه فنی قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید غلات در شهرستان ساوه، عنوان کرد: در راستای ارتقاء کیفیت محصولات و حمایت از کشاورزان ۱۸۰۰ تن بذر اصلاح شده و بیش از ۱۸ هزار تن کود بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: قیمت خرید گندم از کشاورزان سال گذشته ۱۷۰۰ تومان و امسال ۲۵۰۰ تومان بوده و مطالبات کشاورزانی که تا ۱۸ خرداد گندم خود را برداشت کردند، واریز شده است.

شریفی گفت: با توجه به افزایش عملکرد تولید، عمل به توصیه‌های جهاد کشاورزی و حمایت‌ دولت پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۱۵ درصد سطح زیر کشت جو کاهش و به کاشت گندم اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: امسال ۴۰۰ هکتار کلزا کاشت و بیش از ۶۰۰ تن کلزا به مراکز خرید تحویل داده شده در حالی که میزان تولید جو در شهرستان ۳۵ هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه عنوان کرد: بر اساس آمارها تاکنون بیش از ۱۵ هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل داده شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی