روی دیگر سرسبزی مراتع , آتش سوزی است | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۳۱:۱۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , پوریا حسن پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه با اشاره به بارش های قابل قبول سال جاری در سطح شهرستان گفت : در ماه های اخیر شاهد بارش قابل توجه نزولات جوی در سطح شهرستان بوده ایم به شکلی که اکثر سدها و بندهای خاکی احداثی در روستاها و عرصه های منابع طبیعی پرآب شده و از وضعیت مطلوب و متاسبی برخوردار شدند.

وی افزود : وجود این بندهای خاکی باعث شده تا بتوانیم حداکثر جذب و بهره مندی از بارش را داشته باشیم که در دراز مدت علاوه بر تاثیرات مثبت زیست محیطی باعث تقویت منابع آبی سفره های زیرزمینی میشود درحالیکه در کشور ما منابع آبی با تهدید روبرو است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ساوه تصریح کرد : اگر این بندهای خاکی نبود و عملیات آب خیزداری انجام نمیشد شاهد از دست رفتن این منابع آبی بودیم و از این فرصتی که خدا در اختیار ما گذاشته بود نمیتوانستیم استفاده کنیم.

حسن پور با اشاره به اقدامات آب خیز داری صورت گرفته در سطح شهرستان عنوان کرد : خوشبختانه سیل و بارشهای اخیر با این اقدامات انجام شده آسیب کمتری را در شهرستان به وجود آورد لذا شاید اگر این اقدامات انجام نمیشد شاهد رخ دادن سیل مانند سایر استان ها در ساوه نیز بودیم.

وی از آتش سوزی و از دست رفتن ۳۰۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی طی آتش سوزی هفته اخیر خبر داد و گفت : در روزهای اخیر شاهد حریق در مراتع شهرستان بودیم که به واسطه آن ۳۰۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی دچار آتش سوزی و نابودی شد و این مراتع غنی را از دست دادیم

رئیس اداره منابع طبیعی این آتش سوزی را فاجعه ای برای طبیعت عنوان کرد و افزود : ایت حادثه همچون فاجعه ای برای شهرستان بود چرا که برای به وجود آمدن پوشش گیاهی و مراتع مدت زمان زیادی مورد نیاز است.

پوریا حسن پور با اشاره به آثار منفی این آتش سوزی ها تصریح کرد : از بین رفتن پوشش گیاهی در جنگل ها , مراتع و دست رنج کشاورزان و باغداران , آسیب به حاصل خیزی خاک و فرساش خاک , آسیب به محیط زیست و از بین رفتن موجودات زنده , وقوع سیلاب , از بین رفتن میزان زیادی علوفه ک میتواند مورد مصرف دام و چرا قرار گیرد , صرف هزینه زیاد برای اطفا و احیای مراتع از جمله آثار منفی این آتش سوزی هاست.

وی در ادامه صحبت های خود از خطر شناکردن در بندهای خاکی یاد کرد و افزود : با توجه به پربودن بندهای خاکی ممکن است گردشگران و اهالی اقدام به شنا در این بند ها کنند که این امری بسیار خطرناک است لذا از هرگون شنا در بندهای خاکی به دلیل باتلاقی بودن باید خودداری نمود.

حسن پور در پایان با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در طبیعت گفت : مردم عزیز از روشن کردن آتش در مجاورت مراتع مزارع خصوصا در فصل گرما , انداختن ته سیگار . کبریت روشن و ذغال جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده دود و موارد مشکوک به آتش سوزی با شماره های ۱۵۰۴ منابع طبیعی و ۱۲۵ آتش نشانی تماس حاصل نمایند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی