همایش روز بدون خودرو در ساوه برگزار شد | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۰۸:۱۶:۵۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , ۲۲ سپتامبر بعنوان روز جهانی بدون خودرو شناخته می شود که در سال جاری با پویش سه شنبه های بدون خودرو که در ایران چندین سال است با هدف سلامتی جامعه و ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاک برگزار می شود مصادف شده است. 

این پویش که با ویژگی هایی چون ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در شهروندان، توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، صرفه‌جویی اقتصادی خانواده و جامعه در مصرف سوخت، کمک به کاهش آلودگی هوا و صدا، کاهش خودروهای تک‌سرنشین و … راه اندازی شده بالغ بر ۳ سال است که در ساوه اجرایی شده است.

رئیس هیئت دوچرخه سواری در حاشیه برگزاری این همایش در گفت وگو با خبرنگار فارس هدف از اجرای این طرح در ساوه را ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه و نهادینه کرده فرهنگ دوچرخه سواری عنوان کرد و گفت: در برنامه امروز بیش از ۱۰۰ دوچرخه سوار و تعدادی بصورت پیاده مشارکت داشتند تا اهمیت هوای پاک و سلامت روحی و جسمی را به دیگران نشان دهند.

مهدی یوسف زلیخا با ابراز امیدواری در خصوص تداوم پویش سه شنبه های بدون خودرو در ساوه افزود: مسئولین شهرستان در نهادینه کردن این فرهنگ نقش بسزایی در جامعه دارند لذا شایسته است مسئولان حداقل در روزهای سه شنبه مسیر منزل تا محل کار خود را با دوچرخه طی کنند. 

وی همچنین با گلایه از عدم تحقق وعده دو سال قبل شهردار ساوه در خصوص ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری در ساوه گفت: یک پیست دوچرخه سواری با هزینه بخش خصوصی در روستای نورعلیبیک احداث و راه اندازی خواهد شد تا علاقمندان بتوانند براحتی از محیط اخصاصی بهره مند شوند. 

شهردار ساوه نیز در این همایش دوچرخه سواری را بهترین و سالم ترین وسیله تردد درون شهری عنوان کرد و گفت: دوچرخه می تواند جایگزین مناسبی برای موتورسیکلت و یا خودروهای ما باشد و استفاده از آن نیز باعث شادابی شهروندان و سالم ماندن شهر می شود. 

سید مهدی حسینی افزود: متاسفانه استفاده از خودرو حتی برای کوچکترین کارهای روزانه به نوعی عادت تبدیل شده است لذا احیای فرهنگ دوچرخه سواری تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های شهرداری در نگهداری از زیرساخت ها و همچنین کاهش هزینه مردم در استفاده از وسایل نقلیه عمومی خواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه موانع مختلفی برای ایجاد مسیر ویژه تردد دوچرخه سواران در ساوه وجود دارید تاکید کرد: بخشی از این موانع مانند آماده سازی معابر و ایجاد مسیر سلامت بر عهده شهرداری است که با برنامه ریزی سعی بر رفع آنها خواهد بود اما بخش دیگر فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه است لازمه آن برگزاری چنین همایش هایی است.

در پایان این همایش از جمعی از پیشکسوتان و شرکت کنندگان در این طرح با اهدای هدایایی تقدیر شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی