توسعه خدمات در همه نقاط شهرستان متوازن باشد | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۲۷:۳۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مهدی الیاسی در جریان بازدید جمعی از مسئولان از یک واحد تولید کننده آدامس و پاستیل در شهرک صنعتی نوبران گفت : شهر نوبران دارای ریشه های غنی فرهنگی و اجتماعی است و خدمت رسانی به اهالی این منطقه هم باید در دستور کار دستگاه ها باشد .

وی با بیان اینکه به لحاظ دوری از مرکز شهرستان خدمت رسانی و اعتبارات به این سمت کم بوده است گفت : خوشبختانه با اقداماتی که در سالهای اخیر در این منطقه صورت گرفته شاهد توانمندی این منطقه شده ایم به طوری که برخی از روستاهای این منطقه از حاشیه های شهر ساوه از لحاظ شاکله ساختمانی و معبری پیشرفته تر است .

سرپرست فرمانداری ویژه ساوه پیشرفت های اخیر در این منطقه را حاصل سخت کوشی مدیران و پیگیری اهالی دانست و گفت : تاکید ما به دستگاه های اجرایی این بوده که دستگاه های اجرایی بیشتر در این منطقه حاضر‌ شوند تا با رسیدگی به امورات ااین منطقه باعث توسعه متوازن شهرستان باشند.

مهدی الیاسی یکی از مهمترین سیاست های دولت سیزدهم را حمایت از صنایع دانست و خاطرنشان کرد : محصولات این کارخانه ارز آوری خوبی برای کشور داشته ‌و‌ باعث اشتغال خوبی برای جوانان این منطقه شده که لازم است برای رفع مشکلات مدیران مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تامین مسکن را یکی از نیازهای مهم برای جذب نیروی کار دانست و گفت : در حال حاضر ثبت نام طرح اقدام جهش ملی مسکن در این منطقه در حال انجام است و تلاش میکنیم دغدغه خاطر افراد غیربومی در این دو شهر را در خصوص خط خوردن در هنگام پالایش با رایزنی و ارائه گواهی کار مرتفع کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه ساوه اضافه کرد : دستگاه های اجرایی و دولت نباید توسعه را فقط در ساوه ببینند و باید با توسعه خدمات در سراسر شهرستان , محیط مناسب و کم مخاطره ای را هم برای صنعت بخش نوبران و هم شهروندان فراهم کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه توسعه اخلاق محور باید در دستور کار مسئولان شهرستان باشد گفت : صاحبان صنایع فرماندهان جنگ اقتصادی هستند و در خط مقدم جنگ قرار دارند لذا دشمنان ما وقتی دیدند توان مقابله میدانی را ندارند از راه اقتصاد وارد شدند لذا باید برای فتوحات بیشتر توان خود را به درستی به کار ببریم.

حجت الاسلام محمد سبزی با بیان اینکه جنگ امروز تنها جنگ اقتصادی نیست گفت : جنگ امروز در مقابل دشمنان علاوه بر اقتصاد در سیاست و فرهنگ ما نیز هست و در واقع یک جنگ ترکیبی راه افتاده لذا ماهم باید در مقابل دشمن نه فقط دفاع ترکیبی بلکه باید تهاجمی عمل کنیم .

وی توجه به آمایش سرزمینی و جانمایی شهر و شهرک های صنعتی را لازمه توسعه اقتصادی دانست و گفت : توسعه صنایع در جهت تولید کنستانتره ، کمپوت ، آب میوه ، میوه خشک و … در این بخش به واسطه وجود باغات مختلف باعث بهره وری مناسب در منطقه خواهد شد و کشاورزان نیز از فروش همه محصولات خود اطمینان خاطر بدست خواهند آورد .

نماینده مردم در مجلس سوق دادن صنایع به اطراف روستاها را باعث توسعه پایدار مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها دانست و گفت : صنایع باید در حوزه مسکن کارگران خود نیز پای کار باشند تا علاوه بر تامین نیروی کار خود باعث رونق منطقه نوبران و غرق آباد شوند .

سبزی در ادامه برخورد با فساد و مفسد را مهم قلمداد کرد و گفت : باید تمرکز دستگاه های نظارتی بر مبارزه با ریشه های فساد باشد و تلاش کنیم با اصلاح سیستم های فسادزا گلوگاه های فساد را ببندیم .

مدیرعامل شرکت ماسترفوده نیز در این جلسه با بیان اینکه این مجموعه با سرمایه گذاری ۱۴۳ میلیارد تومان در بخش ریالی و ۱۱.۵ میلیون یورو در بخش ارزی راه اندازی شده است گفت : این واحد تولیدی برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم در منطقه نوبران به وجود آورده است.

محمد کریمی افزود : این مجموعه در سه واحد تولیدی محصولاتی نظیر مواد غذایی , پاستیل , آب معدنی , نوشیدنی و آدامس تولید میکند و میتواند در صورت تامین زیرساخت‌های لازم در این منطقه صنعتی , برای نزدیک به دو هزار نفر امکان اشتغال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی نوبران برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی مهم قلمداد میشود گفت : احداث پست ۶۳ کیلوولت برق در این منطقه می‌تواند برای بیش از ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کند لذا در صورت تامین برق مورد نیاز این شرکت قادر خواهیم بود آن را به یک مجتمع غذایی بزرگ استان مرکزی تبدیل کنیم.

کریمی فاز اول کارخانه آدامس را بزرگترین کارخانه کشور از لحاظ فضا و ماشین آلات در این حوزه دانست و گفت: با عملیاتی شدن چهار فاز دیگر این مجموعه که در حوزه صنایع تبدیلی میوه است به یک مجتمع بزرگ صنایع غذایی کشور تبدیل خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی