تست کرونا بر اساس شاخص های تعریف شده انجام میشود | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۸:۵۴:۵۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , دکتر مجتبی ذکائی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش روز افزون موارد مثبت کرونا در ساوه گفت : متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به شرایط موجود باعث شده موارد کرونا مثبت روز به روز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به مراجعات فراوان به مرکز تست کرونا طی روزهای اخیر گفت : با توجه به شیوع بسیار بالای بیماری کرونا در شهرستان و لزوم اولویت بندی انجام تست های آزمایشگاهی از روز ۱۲ بهمن ماه انجام تست کرونا (PCR و تست سریع) در مرکز منتخب کرونا، صرفا جهت گروههای علامت دار و یا با تشخیص پزشک انجام خواهد شد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در خصوص کیت های تست کووید وجود ندارد گفت : در صورت افزایش شدید مبتلایان و درگیری افراد بیشتر با این بیماری و در صورت عدم حمایت از وزارتخانه ممکن است در این زمینه دچار مشکل شویم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود : با توجه به مراجعه بیش از حد افراد به مرکز تست منتخب , طی روزهای اخیر نامه نگاری برای راه اندازی مرکز دوم در مدرسه استثنایی امید در بلوار بیمارستان مدرس انجام شده است تا شهروندان برای تست سهولت دسترسی داشته باشند.

ذکایی با بیان اینکه انجام تست از مراجعان باید بر یک مبنای اصولی صورت بگیرد گفت : متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد بودیم که از صنایع و کارخانجات بصورت اتوبوسی افراد زیادی برای انجام تست مراجعه میکردند که بدون تشخیص پزشک بوده است .

وی افزود : مراجعات بی مورد و اصرار برخی افراد بر اعمال نظر خود بر پزشک باعث شلوغی مرکز منتخب شده و باعث هدر رفت بیت المال میشود .

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه از تزریق بیش از ۶۱ هزار دز واکسن تا پایان روز چهارشنبه خبر داد و گفت : آمارها نشان میدهد بیش از ۹۱ درصد جامعه هدف در ساوه و زرندیه دز اول , ۸۴ درصد دز دوم و ۳۱ درصد نیز دز سوم را تزریق کرده اند که لازم است شهروندان برای تزریق دز سوم جهت جلوگیری از شیوع امیکرون اقدام کنند.

ذکایی با تاکید بر اینکه رعایت نکات بهداشتی در کنار واکسیناسیون مهمترین عامل کنترل بیماری است گفت : در حال حاضر بیش از ۲۰ نیرو در مرکز منتخب تست کرونا فعالیت دارند اما خوشبختانه هیچکدام از آنها درگیر این بیماری نشده اند که این موضوع اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی را یادآور میشود.

وی افزود : از ابتدای شیوع کرونا آموزش های مختلفی به مردم داده شده و تقریبا امروز همه کارکرد ماسک و دوری از تجمع را میدانند لذا از مردم انتظار داریم در رعایت این نکات بهداشتی اهتمام به خرج دهند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

وی افزایش تعداد مبتلایان و بالارفتن بستری های کرونا را عامل قرمز شدن وضعیت شهرستان اعلام کرد و گفت : طی روز اخیر تست ۴۸۰ نفر مثبت شده و ۱۸ نفر نیز در مراکز درمان بستری شده اند بنابراین ادامه روند فعلی روزهای سختی را برای مردم و کادر درمان خواهد ساخت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی