هزینه کرد ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه شهرک های صنعتی | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۵:۵۰:۱۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , علی رسولیان عصر روز گذشته در جریان سفر به ساوه و شرکت در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی احمد آباد ساوه گفت : سال گذشته دولت بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای شبکه برق , گاز , روشنایی , خط انتقال آب , آسفالت , معبرسازی و ….. در شهرک های صنعتی کشور هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه دولت ۹ درصد منابع مورد نیاز در تامین زیرساخت ها را در اختیار شرکت شهرک ها قرار میدهد و مابقی توسط خود شرکت شهرک ها تامین میشود گفت : سال قبل ۵۳۰ میلیارد تومان در بحث تامین زیرساخت های شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی هزینه شده است که همین موضوع یکی از مهمترین مطالبات در مناطق در حال توسعه صنعتی است.

این مقام مسئول افزایش هزینه های ساخت را یکی از معضلات پیش پای شرکت شهرک ها دانست و گفت : در سال ۱۳۹۹ مبلغ هزینه کرد حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون بود که این رقم در سال قبل با توجه به افزایش مواد مورد نیاز به ۱۲ هزار میلیارد رسیده است که با این روند قطعا بیشتر نیز خواهد شد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد : در تامین زیرساخت های مناطق صنعتی , تمرکز ما بر منابع داخلی و بهره گیری از ظرفیت فعالیت اقتصادی بوده است و در این راستا فعالیت های مشارکتی صورت گرفته شامل ۹۶ پست برق بوده که شامل شهرهای ساوه , اراک و شهرک صنعتی مامونیه نیز شده است.

وی افزود : در شهرک صنعتی شهید چمران ساوه به پست ۴۰۰ کیلو ولت برق جهت رفع مشکل منطقه نیاز است که به محض انجام شدن فرآیند آن توسط وزارت نیروی , پست های ۶۳ کیلوولت با مشارکت شرکت شهرک های روند احداث آن انجام خواهد پذیرفت.

علی رسولیان در ادامه با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص هزینه کرد مابه تفاوت قیمت برق در شهرک های صنعتی گفت : این موضوع با عقد تفاهم نامه ای از طریق وزارت نیرو و ایجاد پست ۶۳ کیلوولت باعث رفع مشکل کمبود برق در این ناحیه صنعتی خواهد شد.

وی رفع مشکلات آب شهرک های صنعتی را دیگر اقدام مهم دانست و تصریح کرد : سال گذشته بالغ ببر ۲ هزار لیتر بر ثانیه پساب برای تامین آب صنایع در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خریداری شده است و علیرغم بالا بودن هزینه های خرید پساب , این آمادگی را برای خرید اعلام میکنیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت : در شهرستان ساوه نیز اگر سرمایه گذاری با وزارت نیرو به توافق برسد , ۳۰۰ لیتر بر ثانیه پساب توسط شرکت شهرک ها به صورت قطعی خریداری میشود تا برای مصارف صنعتی استفاده شود.

این مقام مئسئول با بیان اینکه با تامین هر یک لیتر آب میتواند برای ۹۶ نفر ایجاد اشتغال کرد : توسعه شهرک های صنعتی در نقاط مختلف کشور نیازمند توسعه زیرساخت هاست و این مهم با همکاری بین دستگاهی و حضور سرمایه گذاران میسر خواهد شد و شرکت شهرک های صنعتی آمادگی دارد در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

گفتنی است در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران دستگاه های خدمت رسان برگزار شد , در خصوص رفع مشکلات این منطقه که برق , آب , تلفن , آسفالت , امنیت , معبر سازی و ….. عنوان شده بود بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

همچنین معاون وزیر در جریان سفر به این ناحیه صنعتی , از چند واحد تولیدی نیز بازدید بعمل آورد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی