ضرورت ایجاد شش مرکز خدمات پرستاری و مشاوره در ساوه | ساوه نار پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۷:۰۱:۳۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه، ظهر امروز در آیین افتتاح اولین مرکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل با اشاره به جایگاه والای خدمت رسانی به مردم در دین اسلام گفت: کمک به دیگران علاوه بر صواب اعمال خیر، موجب رفع مشکلات زندگی فرد خیر می شود و خدمت رسانی به مردم و کسب رضایت آنها، هنر هر مدیر دستگاههای اجرایی است.

وی افزود:  اعتماد و هدف مشترک خدمت به مردم موجب موفقیت در کارها به یاری خداوند می شود و از اهداف مهم انقلاب اسلامی، خدمت به مستضعف و آسیب پذیر جامعه است که بر پایه اخلاق اسلامی است.

حسینی بیان کرد: مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و سرمایه های نظام از مسئولین ، انجام امور بر اساس ضوابط و مقررات را می خواهند و حذف بروکراسی های زائد اداری و تسریع در رسیدگی امور خواسته دیگر مردم است.

وی ادامه داد: فریفته شدن به زرق و برق دنیا و دور شدن از فرهنگ اهلبیت (ع) بعضی مسئولان علاوه بر سنگ دلی در برابر مشکلات دیگران موجب بازگشت نتیجه اعمال به زندگی خود فرد می شود.

امام جمعه ساوه خواستار اصلاح ساختارهای ناکارآمد اداری و مبارزه با فساد مدیران شد تا رضایت خدا و بندگان خدا جلب شود.

مینا رخشی، مدیر پرستاری دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: با توجه به جمعیت کنونی شهرستانهای ساوه و زرندیه نیازمند ایجاد پنج مرکز پرستاری در ساوه و یک مرکز در زرندیه هستیم.

وی با اشاره به ابلاغ لزوم تاسیس این مراکز خدماتی توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان در سال ۹۵ افزود: طبق ابلاغ ، موسس این مجموعه باید کارشناس پرستار یا کارشناس ارشد و پی اچ دی پرستاری با دوسال سابقه کار و یا حداقل ۵سال سابقه کار بالینی باشد و با یک پزشک جهت ویزیت و مشاوره در این مرکز قرارداد ببندد و با سایر همکاران شامل کارشناس پرستاری،پرستار،بهیار و کمک بهیار و مسئول فنی بصورت شبانه روز خدمات بدهد.

رخشی بیان کرد: این مراکز با هدف تامین و حفظ ارتقای سلامت مددجویان بصورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق ارائه مراقبت های پرستاری براساس نیاز جامعه در زمینه های مراقبتی، مشاوره ای، آموزشی ، درمانی و توان بخشی با تاکید بر افزایش سلامتی و کاهش تاثیر ناتوانی بویژه در بیماریهای مزمن (صعب العلاج،سرطانی ها و بیماران خاص) وسالمندان است.

وی ادامه داد: هزینه ویزیت در منزل و انجام اقدامات درمانی با قیمت مصوب از وزارت علوم انجام می شود که ارزانتر از خدمات بیمارستانهای خصوصی ولی گرانتر از مراکز دولتی است.

مدیر پرستاری و درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: واحد مراقبت در منزل این مراکز باهدف ساماندهی،تدوام و هماهنگی در ارائه مراقبت پس از ترخیص از بیمارستان، مراقبت ایمن و به صرفه در منزل در راستای کاهش زمان بستری در بیمارستانها و مراکز درمانی ، کاهش هزینه ها و بهبود خدمات پرستاری است تا موجب افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده ها شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی