بیماری‌های قلبی و عروقی علت ۵۰ درصد مرگ و میر در ساوه و زرندیه است | ساوه نار یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۵:۲۸:۱۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , دکتر رضا نظری معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، گفت : بعد از بیماری های قلبی و عروقی، تلفات در حوادث ترافیکی، انواع سرطان، بیماری‌های تنفسی و دیابت از دیگر علت های مرگ و میرها در این دو شهر است.

وی بیماری های غیرواگیر را علت ۷۶ درصد مرگ و میرها دانست و اظهار کرد: طرح ملی خطرسنجی در بین ۴۳٫۷ درصد جمعیت مردم ساوه و زرندیه اجرا شده است که تاکنون ۱۱٫۶ درصد افراد فشارخون و ۶٫۸ درصد دیابت داشتند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه بالا بودن فشار خون را عامل اصلی مرگ در بین بیماران قلبی عروقی دانست و عنوان کرد : این بیماری‌ها بیشتر در بین سنین ۳۰ تا ۷۰ سالفراگیر است و چیزی حدود ۳۰ درصد جمعیت بزرگسال کشور دچار فشار خون هستند.

وی از شناسایی کارگاه‌های روستایی و خدمات بهداشت حرفه‌ای در صنایع, بررسی ۱۰۰ درصدی آلاینده‌های محیط‌های کارگری و انجام کامل معاینات دوره‌ای را از جمله اقدامات در این حوزه دانست و گفت : در حوزه بهداشت حرفه ای ۹۹ درصد مجموعه‌های کارگاهی بازرسی و اطلاعات لازم در سامانه ثبت شده است.

نظری واگذاری ۱۰۰ درصدی داروخانه های روستایی به بخش خصوصی ، پشتیبانی و کاهش هزینه در ساخت ۲۰ پروژه بهداشتی در شهرها و روستاها به منظور خدمت رسانی بهینه به مردم، اندازه گیری سموم باقی مانده در مواد غذایی و ساماندهی ۲۰ واحد فروش سموم کشاورزی در راستای فروش به اندازه سموم را از دیگر فعالیت های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه برشمرد.

وی افزایش ۲۳ درصدی بازدید از مراکز توزیع موادغذایی در سال گذشته ,نصب دستگاه سخت گیر آب در استخر هلال احمر برای کاهش سختی آب و حل شدن بهتر کلر در آب برای اولین بار در استان مرکزی و افزایش ۲۳ درصدی بازرسی از استخرها در سال ۹۶ ،ارجاع ۱۲ مرکز عرضه قلیان به مراجع قضایی  افزایش ۶۳ درصدی صدور اخطار برای متخلفین در توزیع مواد غذایی، تفکیک پسماند عفونی مطب ها و امحاء و رفع خطر پسماندها به عنوان یک الگوی کشوری را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت محیط دانست.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان گفت : در ۲۰ مرکز وابسته به دانشکده علوم پزشکی ساوه , با فعالیت خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی در سال گذشته بالغ بر ۱ میلیارد تومان از هزینه مردم در حوزه دولتی نسبت به مراجعه به بخش خصوصی کاهش یافته است.

نظری در پایان با تاکید بر ارائه خدمات پزشکی عموم شهروندان گفت : با تفاهم نامه ای که قبلا با ۱۴ مسجد به امضا رسید در مدت ۳ ماه ۱۶۰۰ نفر از همشهریان از خدمات این دانشکده بهره مند شده اند.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی