برگزار نشست گروه های تعزیه خوانی در ساوه | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۰:۰۹:۵۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , حسین محمودی فر با اعلام این خبر گفت : این نشست به مناسبت فرارسیدن ماه محرم مورخ ۱۸/۶/۹۷ با حضور گروه های تعزیه رأس ساعت ۱۱ در محل سالن شهیدآوینی برگزارگردید.

رئیس اداره ارشاد در این نشست ضمن خیرمقدم و تسلیت فرارسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بیان داشت:ماه محرم و شهادت جانسوز امام حسین(ع) و یاران با وفایش آن چنان برقلبها تأثیر داشته که پس از گذشت چهارده قرن از آن حادثه عظیم کهنگی و فراموشی را برخود ندیده و هرسال با حلول ماه محرم خون پاک شهیدان جوششی دوباره یافته و هنرمندان می کوشند تا از طریق هنر به ویژه هنر تعزیه به تبیین این حادثه بپردازند.

وی اظهار داشت: تعزیه‌خوانان ساوه در قالب ۵۰ گروه ساماندهی شده، هنرمندان تعزیه‌خوان گنجینه‌های ارزشمندی هستند و حرکتی که معیارش حمایت از ولایت و قیام برای بقای ولایت است را به نمایش می گذارند.

حسین محمودی فر ابراز داشت از آنجایی که تعزیه با آموزه اصیل و اعتقادی باورهای مذهبی ارتباط تنگاتنگی دارد هیچ نمایشی به اندازه تعزیه نمی تواند وقایع کربلا را برای مخاطب بازگو کند به همین دلیل پس از قرنها پایدار و ماندگار شده است.

وی در ادامه با برشمردن آسیب های تعزیه خواستار اجرای تعزیه خالی از وهن و خرافات و ارتباط مستمر با روحانیت و همچنین اهتمام جدی به نماز اول وقت به ویژه نماز ظهر عاشورا گردید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی