رسانه مجازی و سلبریتی شدن قدرت ها | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۸:۱۲:۰۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی متعدد در جامعه ، بیشتر اقشار مختلف جامعه بصورت هدفمند یا عادت، وارد دنیای مجازی شده و از آن بهره برداری می کنند.

گسترش شبکه الکترونیک اطلاعات و تبادل ارتباطات ، فرصت بدیعی است که امکانات بی سابقه ای را در اختیار مردم قرار می دهد و در این میان توجه و رعایت حقوق و ارزش‌ های انسانی ضروری به نظر میرسد.

هم اکنون در شبکه های اجتماعی براحتی عکس، فیلم، مطلب و … با هر محتوائی در اختیار افراد قرار میگیرد و گاهی چنان بدون دست انداز این ارتباط قوی ادامه پیدا می کند که برخی ناگهانی سلبریتی شدن را تجربه می کنند.

به این صورت که گاه فعالان عرصه خبر در فضای مجازی ، یک ورزشکار، یک بازیگر، یک هنرمند و یا یک مسئول یا هر فرد تاثیر گذار و شناخته شده در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، سینما و موسیقی و … را خواسته یا ناخواسته تبدیل به ستاره یا فرد مشهور (سلبریتی ) می کنند که از باور دایره حوزه فعالیتش نیز خارج است.

از آنجا که در فضای مجازی دروازه کپی رایت نیز عموما باز است افراد مشهور و ستاره گاها بدون کوچکترین تلاش یا موفقیت و عملکرد مطلوب، سلبریتی شدن را با احساس غرور بدون درک همت فعالان عرصه فضای مجازی و عرصه خبر و رسانه ها تجربه می کنند.

مفهوم و معنای سلبریتی هر چه و هر که باشد با قدرت رسانه ، نقش تعیین کننده در دنیای روحی و روانی مردم دارد زیرا بیشتر دیده شده و مورد پذیرش عامه قرار گرفته است و این خود نیز اوج و فرود دارد.

به نظر می‌رسد به جای آنکه برای سلبریتی شدن چهره‌ها در فضای مجازی تلاش کنیم می توانیم قدری برای عملکرد و شخصیت قدرت ها در زمینه های مختلف به عنوان فرصت توسعه سرمایه اجتماعی و افزایش مشارکت مردمی در موقعیت نهادهای مدنی همت گماریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی