هشدار رئیس دادگستری ساوه درخصوص برخی تخلفات شهرسازی | ساوه نار جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۳۸:۳۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار, رئیس دادگستری شهرستان ساوه با صدور نامه‌ای خطاب به شهردار این شهر نسبت به بروز برخی تخلفات در حوزه شهرسازی هشدار داد و از مجموعه مدیریت شهری خواست ضمن نظارت بر حسن اجرای قانون متخلفان را به دستگاه قضائی معرفی کنند. 

در بخشی از نامه هادی ملکی رئیس دادگستری شهرستان ساوه خطاب به شهردار آمده است آنگونه که نیک می دانید و در شهر نیز به وضوح مشاهده می گردد عدم رعایت مقررات و ضوابط مربوط به ساخت وساز و خصوصاً عدم اجرای درست طرح تفصیلی در شهر ساوه ، معماری و ظاهر این شهر که یکی از شهرهای مهم کشور با قدمتی فراوان است را بسیار زشت نموده و عدم رعایت مقررات در این خصوص ، علاوه بر اینکه باعث خدشه دار شدن  منظر شهر گردیده، باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است .

سوء استفاده ی بسیاری از سازندگان در ساخت و سازها و هزینه بر نبودن انجام تخلف برای این افراد نه تنها لطمات جبران ناپذیری برای شهر دارد ، که در بسیاری از موارد باعث تضییع حقوق قانونی مردم می گردد، چه بسیار افرادی که به لحاظ طمع فراوان سازندگان که در جهت کسب سود بیشتر مرتکب تخلفاتی گردیده اند سالهای سال در مراجع قضایی به دنبال حقوق قانونی خویش اند. هزینه بر نبودن تخلفات ساختمانی در ساوه، باعث تجرّی بسیاری از افراد گردیده ونظم اجتماعی در معماری شهری وساخت وسازها وخرید و فروش ها  را مختل نموده است .

از این رو موارد ذیل جهت اقدام ازابتدای سال ۹۸ به بعد ارسال می گردد:

۱- از ابتدای سال ۹۸ هرگونه ساخت وساز بدون پروانه یا خلاف پروانه ی ساختمانی، به هرمیزان قابل قبول نبوده ودر کمیسیون های ماده ی ۱۰۰ براساس مقررات مربوطه بدون اغماض با آن برخورد خواهد شد ،خصوصاً در مورد تخلفات مرسوم در ساوه از جمله: اضافه بنا در طبقات ، اضافه طبقات بر خلاف پروانه، تبدیل پیلوت به مسکونی ولو با تأمین پارکینگ، تبدیل یک واحد به چند واحد بدون اخذ پروانه ولو با تأمین پارکینگ،تبدیل مشاعات ساختمان و پیلوت به تجاری به هرمیزان ، ساخت انباری در پشت بام ، پیش روی به بهانه ی تأمین پارکینگ، حذف یا کاهش نورگیرها ، تبدیل کاربری ها از مسکونی یا مذهبی و آموزشی به تجاری، کسری پارکینگ و… که در تمامی این موارد حکم به تخریب یا بازگشت به حالت قبل صادر می گردد.  

۲-.فرد معترض می تواند در فرجه ی قانونی اعتراض خویش را به آرای کمیسیون به صورت مکتوب و مستدل اعلام نماید.در صورت تشخیص کمیسیون به حضور اشخاص در جلسات مراتب توسط دبیرخانه به این افراد اعلام میگردد.کمیسیون به تخلف بدون توجه به موقعیت افراد رسیدگی می نماید.
تخلفات ساختمانی به گونه ای نیست که کمیسیون نیاز به بررسی موقعیت اجتماعی یا شخصیت افراد داشته باشد.لذا لازم است دبیرخانه ی کمیسیون ماده ی ۱۰۰ :
الف-در صورت تشخیص کمیسیون به ضرورت حضور شخص نسبت به دعوت از اشخاص جهت حضور در جلسه اقدام نماید.
ب- از ابلاغ آرای امضاء شده ی دستنویس که امضای اعضاء در ذیل آن درج شده اکیداً خودداری شود. لازم است پس از امضای رأی دست نویس در کمیسیون توسط اعضاءکه صرفاً یک نسخه است نه دو یا سه نسخه ،ظرف حداکثر یک هفته آرای کمیسیون تایپ و پس از امضای یک نسخه از آرای تایپ شده توسط اعضای کمیسیون ، نسخ دیگر آرا که اصالت آن به تائید دبیر کمیسیون می رسد، به اشخاص ابلاغ گردد.
ج- اعلام رأی کمیسیون قبل از تایپ و ابلاغ و گسیل داشتن افراد به دادگستری و فرمانداری جهت مذاکره و اعتراض اکیداً ممنوع و با فرد متخلف در این خصوص برخورد قضایی صورت می گیرد.
در خصوص پروانه های ساختمانی صادره مازاد بر سه طبقه الزاما یک نسخه از پروانه به واحد اجراییات شهرداری ارسال تا نسبت به نظارت بر ساخت و ساز و پیشگیری از انجام تخلفات احتمالی اقدام گردد.بذیهی است در این موارد مسولیت با شهردار محترم خواهد بود.

۳- هرگونه تخلف یا تأخیر کارشناسان و مهندسان ناظر در اعلام تخلفات ساختمانی می بایست سریعاً به مراجع مربوطه اعلام شود.

۴- لازم است شهرداری درسال پیش رو ، سریعاً نسبت به اجرای کمربند سبز شهر به طور کامل اقدام و از هرگونه ساخت وساز خارج از آن با جدیت جلوگیری نماید.

۵- ضروری است پلیس ساختمان درساوه تقویت شده جدیت و قاطعیت، با رعایت ضوابط ومقررات قانونی در برخورد با تخلفات ساختمانی معمول گردد.

۶- در شهر ساوه ، متأسفانه سرانه ی کافی فضای سبز با وجود پیش بینی در طرح تفصیلی وجود ندارد ودر کاربری های فضای سبز با اعتقاد به عدم نیاز شهرداری،ساخت وساز گردیده ، در حالیکه شهرداری مکلف بوده در سالهای گذشته تملک این اراضی را انجام دهد که متأسفانه چنین نگردیده. لازم است تدابیری در این خصوص به عمل آید و از اعلام عدم نیاز به کاربری های فضای سبز که امکان تملک آن وجود دارد خودداری گردد.

۷- حسب اطـلاع در سـال پیش رو ، طـرح تفصیلی شهر بازنگری می گردد ، لازم است ایـرادات طـرح تفضیلی  گذشته مرتفع و در طرح جدید رفع گردد. سرانه ی فضای سبز و نیز تأمین پارکینگ عمومی در طرح جدید به جدیت مورد توجه قرار گیرد.

۸- یکی از مشکلات مهم شهر ساوه ، ورود کامیون های سنگین به داخل شهر است که علاوه بر اینکه باعث ورود خسارات فراوان بهو زیرساخت ها و معابر شهری می گردد باعث آزار و اذیت مردم گردیده است.
ضمن تشکر از همت جنابعالی در پیگیری احداث کمربندی شمالی شهر، لازم است با احداث پارکینگ در بیرون از شهر، از ورود کامیون ها به داخل شهر وخیابانها و کوچه ها از سال آینده با برنامه ریزی دقیق و همکاری دیگر نهادها ، ممانعت به عمل آید.این دادگستری همکاری لازم در این خصوص به عمل می آورد.
لازم است سریعاً در این مورد با تشکیل جلسات لازم و استفاده از ظرفیت دیگر ادارات عنداللزوم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران اقدامات پیشگیرانه ی لازم به عمل آید.

۹-لازم است به طریق مقتضی مراتب مذکور در این نامه مربوط به تخلفات در ساخت و ساز به سازندگان و کسانی که در سال جدید شروع به ساخت مینمایند اعلام و ابلاغ شود. 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی