توزیع ۸۰۰ سبد کالا بین نیازمندان ساوه در دهه وقف | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۴:۰۲:۲۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت‌الاسلام سعید عطاالهی صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز دهه وقف انجام شد اظهار کرد: از بیست و چهارم مهرماه لغایت ۴ آبان به عنوان دهه وقف شناخته می‌شود که هر ساله در این ایام برنامه‌های خاص و ویژه‌ای در خصوص وقف و اهداف آن برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش شده در این مدت اهداف و آرمان‌های سازمان اوقاف به مردم جامعه معرفی شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سنت حسنه وقف، معرفی بقاع متبرکه و اهم فعالیت‌های یک سال گذشته اشاره کرد.

رئیس اداره اوقاف ساوه بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص سنت حسنه وقف تأکید کرد و ادامه داد: سنت حسنه وقف یک گذشته خیلی دور در تاریخ اسلام داشته لذا باید بتوانیم علاوه بر احیاء آن، مردم و خیران را با وقف متناسب با نیازهای روز جامعه آشنا کنیم.

عطااللهی تصریح کرد: در گذشته به خاطر اینکه رژیم شاهنشاهی اجازه عزاداری برای امام حسین را نمی‌داد، بیشتر وقف‌ها برای روضه امام حسین بود و مردم در آن زمان این‌گونه احساس نیاز می‌کردند که از جان و مال خودشان می‌گذشتند تا پرچم امام حسین برافراشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه امروز نیازها تفاوت پیدا کرده است افزود: اگر با دقت بررسی شود می‌بینیم که شهرستان ساوه موقوفه‌ای در مورد ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، دارو و درمان ندارد بنابراین می‌طلبد با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به سمت وقف مورد نیاز رفته و موقوفات را احیا کنیم.

رئیس اداره اوقاف ساوه بیان کرد: برخی تصور می‌کنند با توجه به شرایط امروز وقف‌ها کاهش یافته اما این‌گونه نیست و اتفاقاً مردم نگاه خاصی به وقف دارند اما اگر بتوانیم روش ترویج را گسترش داده و تبلیغ مناسب در این خصوص انجام دهیم بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف و رونق بیشتری به آن داده خواهد شد.

عطااللهی به نقش وقف در نظام اقتصادی دنیای اسلام از نگاه برخی اندیشمندان اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات تصور ما این است که همه امور نیاز به ردیف و بودجه و مصوبه دارد درصورتی که اگر از نقش وقف غافل نشویم متوجه خواهیم شد ایجاد و احداث اماکنی مانند درمانگاه، مسجد و مدرسه و… وقفی کمک شایانی به جامعه خواهد کرد.

وی در ادامه به تشریح برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه وقف در ساوه اشاره کرد و گفت: توزیع بیش از ۸۰۰ سبد کالا به ارزش هر یک ۲۵۰ هزار تومان، توزیع غذای گرم بین نیازمندان، کلنگ‌زنی چند واحد تجاری به‌صورت مشارکتی در یکی از موقوفه‌های ساوه، رونمایی از وقف مشارکتی، غبارروبی امامزادگان، افتتاح مرکز افق امامزاده سید علی‌اصغر، آزادسازی یک زندانی جرائم مالی و نشست تخصصی وقف با بازاریان از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دهه خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ساوه از وجود ۷۳ متولی در موقوفات غیرمتصرفه در شهرستان خبر داد و گفت: چنانچه متولیان این موقوفات ارتباطات خود را با اداره شهرستان بیشتر کنند و با کسب راهنمایی و مشورت امور وقفی خود را پیش ببرند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه اماکن وقفی غیرمتصرفه در سطح شهرستان مرتفع خواهد شد.

عطااللهی افزود: متأسفانه عدم آگاهی نسبت به برخی قوانین در خصوص این نوع موقوفات باعث به وجود آمدن مشکلات و موازی‌کاری می‌شود که بعدها برای شهروندان و متولیان آن دردسرهایی را به وجود خواهد آورد.

وی با تأکید بر اینکه اوقاف جز پیشگامان کمک در حوادث گوناگون در کشور بوده عنوان کرد: هر اقدامی که برای رفع مشکلات در حوادث از جمله سیل و زلزله بوده توسط این سازمان انجام شده که آخرین نمونه آن توزیع بالغ‌بر ۹۰ هزار ماسک توسط این اداره در سطح شهرستان برای کنترل شیوع بیماری کرونا بوده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ساوه افزود: برخی بقاع متبرکه در این مدت به چرخه تولید ماسک ورود پیدا کرده و در بحث ضدعفونی و اقدامات درمانی در حد توان به مردم عزیز خدمت‌رسانی کرده است.

عطااللهی به وجود ۶۳۴ موقوفه در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۳۰ موقوفه بحث درآمدی دارند اما نیاز امروز شهرستان در بحث دارو و درمان است که می‌طلبد واقفان عزیز در این زمینه نیز ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس شهرستان ساوه دارای ۷۳ امامزاده و یک پیغمبر بوده و تعداد موقوفه‌های آن ۶۳۴ و رقبه ها نیز به ۲ هزار و ۶۸۰ عدد می‌رسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی