برپایی ایستگاه های آمران سلامت در اماکن پرتردد شهر ساوه | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۶:۳۳:۰۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

سید لقمان حسینی عصر امروز در حاشیه بازدید معاون منابع و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان از فعالیت ایستگاه های آمران سلامت در ساوه گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه طرح آمران سلامت را همزمان با سراسر کشور با هدف کنترل و پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری کرونا آغاز کرده است.

وی افزود: در این طرح داوطلبان جمعیت هلال احمر با ارائه توصیه‌های بهداشتی و دعوت مردم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اجرای دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی سطح حساسیت جامعه نیست به این بیماری را بالا خواهند برد تا با کاهش آمار مبتلایان، تعداد مرگ و میرها نیز کاهش یابد. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه با اشاره به فعالیت ۱۰ ایستگاه ثابت و سیار در طرح آمران سلامت در این شهر افزود: از میدان شهدا تا سه راه طالقانی که بعنوان معابر پرتردد شهر محسوب می‌شود این ایستگاه‌ها تعبیه شده و در سایر اماکن نیز از ایستگاه های سیار استفاده شده است تا با تذکر لسانی افراد را به رعایت نکات بهداشتی ترغیب کنند. 

حسینی با تاکید بر آغاز اجرای این طرح از ۵ آبان ماه سالجاری گفت: این طرح با مشارکت اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت که در کنار آن از علاقمندان به عضویت در این جمعیت نیز عضو گیری صورت می‌گیرد.

لزوم فرهنگ سازی در خصوص استفاده هرچه بیشتر از ماسک 

معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز با تقدیر از داوطلبان جمعیت در اجرای خوب این طرح در شهرستان ساوه گفت: اینکه جوانان داوطلب جمعیت خودشان را در معرض این بیماری قرار داده‌اند تا نسبت به آگاه سازی شهروندان اقدام کند جای تقدیر داشته و باعث افتخار جمعیت است.

داود جعفری افزود: فعالیت این پایگاه‌ها در قلب مردم و در کنار رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه ها کمک شایانی به فرهنگ سازی در خصوص استفاده هرچه بیشتر از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی می‌کند.

افزایش ترس ناشی از انتشار کرونا در جامعه

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به تاثیرات منفی از لحاظ روحی و روانی و افزایش ترس ناشی از انتشار این بیماری در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این روزها و به واسطه شیوع کرونا اکثر افراد در منزل هستند طبیعتا فشار روانی در منازل افزایش پیدا کرده است.

نعمت اله عزیزی با تاکید بر اینکه فعالیت این ایستگاه‌ها تاثیرات بسزایی در فرهنگ سازی مردم نسبت به رعایت موارد بهداشت دارد، ادامه داد: بعضا افراد بدون ماسک ممکن است با یک بار مراجعه به بازار یا سایر اماکن شلوغ به این بیماری مبتلا شوند بنابراین تذکر لسانی و هشدار در خصوص عواقب ابتلا به این بیماری شهروندان را مجاب به استفاده از ماسم و رعایت سایر موارد بهداشتی خواهد کرد.

وی از سالمندان، بانوان خانه دار، زنان باردار و بازنشسته ها بعنوان جمعیت‌های در معرض خطر ابتلای بالا به این بیماری یاد کرد و گفت: ممکن است عدم رعایت کوچکترین نکات بهداشتی توسط افرادی که به بیرون از خانه تردد دارند باعث درگیری این افراد که ماههاست با در خانه ماندن خود را از ابتلا به کرونا حفظ کرده‌اند شود.

گفتنی است در ادامه مسوولان مذکور با حضور در ایستگاه‌های ثابت آمران سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه با داوطلبان حاضر در این ایستگاه ها دیدار و گفتگو کردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی