سیستم بانکی نردبان رشد باشد نه مانع توسعه | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۳:۲۷:۴۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , علی میرزایی اساسی‌ترین فاکتور و راهکار مقابله با تحریم‌های اقتصادی و غلبه بر مشکلات معیشتی در جهت قدرتمند شدن اقتصاد کشور را توجه به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: باید با سرمشق قرار دادن پیام نوروزی رهبر انقلاب و شعار سال تحت عنوان تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها در جهت رفع مشکلات اقتصادی و خنثی کردن تحریم‌ها نقش‌آفرینی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم این مهم را عملی کنیم باید چند کار اساسی را در کشور انجام بدهیم افزود: در سطح شهرستان باید کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان و اعضای کمیسیون کارگری، مشکلات واحد‌های صنعتی و همه واحد‌های تولیدی اعم از کشاورزی و خدماتی را بررسی و احصا کنند تا قبل از ورود این واحدها و صنایع به بحران با ارائه پیشنهادات در جهت رفع موانع، برنامه‌ای فراروی آنان باشد.

فرماندار ساوه از تبیین سناریوهایی برای برداشتن تحریم‌ها در استان خبر داد و گفت:  اگر تحریم‌ها برداشته شود برخی از واحد‌های ما دچار خسارت خواهند شد و اگر تحریم‌ها بماند باید راهکارهای پیش روی صنعت را بررسی کنیم که همه این موارد نیاز به برنامه مدون دارد.

میرزایی دومین موضوع برای تحقق شعار سال را سرعت عمل و پاسخگویی به مراجعین و فعالین اقتصادی دانست و تصریح کرد: با توجه به نوسانات قیمت ارز، دلار و مواد اولیه که مشکلاتی را برای برخی صنایع به وجود آورده است، هرچقدر زودتر پاسخگوی آنها باشیم و خدمات را به نحو شایسته ارائه دهیم قدم بلندی در این خصوص برداشته‌ایم.

وی بر لزوم بهره‌مندی بیشتر از خدمات دولت الکترونیک تأکید و خاطرنشان کرد: برخی فرایندها در استان الکترونیکی صورت می‌گیرد اما در سطح شهرستان هنوز صدور برخی پروانه‌ها و موافقت‌نامه‌ها به‌صورت دستی انجام می‌شود که باید برای تسهیل در روند خدمات‌رسانی به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم.

فرماندار ساوه تصریح کرد: پیشنهاد حذف قوانین قدیمی و بازدارنده و تسهیل برخی امور در سطح مجلس و وزارتخانه‌ها می‌تواند کمک شایانی در پیشبرد اهداف کند چراکه برخی از قوانین بازدارنده هستند و نیاز ب حذف یا اصلاح دارند.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه برخی از صنایع ما خام‌فروشی می‌کنند گفت: باید با ارائه مشوق‌های خاص به تولیدکنندگان و با ارائه مشاوره از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و با صادرات کالای نهایی علاوه بر تحقق شعار جهش تولید زمینه اشتغال را نیز فراهم کنیم

وی یکی از مهم‌ترین نکات برای تحقق شعار سال را اصلاحات در سیستم پولی و بانکی دانست و افزود: سیستم بانکی ما باید نردبانی برای رشد و توسعه و اعتلای صنعت باشد نه قاتل و مانع آن لذا مجلس باید با بازبینی و اصلاح نظام بانکی از ضرر به صنایع جلوگیری کند.

فرماندار ساوه با تأکید بر اینکه مدیران و کارکنان ادارات در ساعات اداری حق فعالیت انتخاباتی ندارند گفت: هرگونه فعالیت انتخاباتی در ساعات اداری که زمان خدمت به مردم تلقی می‌شود جرم بوده و طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

میرزایی افزود: آنچه در این برهه مهم است عمل به مر قانون می‌باشد و همه دستگاه‌ها باید از تمام ظرفیت خود برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی استفاده کنند تا با تحقق مشارکت حداکثری یک بار دیگر پشتیبانی مردم از این نظام به اثبات برسد.

وی بر لزوم کنترل بیشتر و ادامه‌دار اصناف و تعزیرات تا رسیدن به ثبات در بازار تأکید کرد و گفت: از دستگاه‌های فعال در ستاد تنظیم بازار قدردانی می‌کنم خصوصاً در بحث تأمین مرغ تنها شهرستانی بودیم که با قیمت مصوب این کالا را به بازار عرضه کردیم که این با تلاش عزیزان ستاد صورت گرفت.

فرماندار ساوه بر لزوم صرفه‌جویی بیشتر در انرژی با توجه به گرمای هوا و کاهش بارندگی‌ها نیز تأکید داشت و خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد باید بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در ادارات ما صرفه‌جویی صورت بگیرد و برنامه‌ریزی‌های اداره برق به گونه‌ای باشد تا با قطعی ناگهانی برق در صنایع مواجه نباشیم چراکه صنایع دچار خسارت‌های سنگین خواهند شد.

میرزایی به روند اجرای پروژه انتقال آب از سد کوچری نیز اشاره داشت و قلمداد کرد: فعالیت‌های عمرانی و عملیات اجرایی این طرح به خوبی در حال پیشرفت است که با جذب سرمایه‌گذاران روند اجرایی آن طی ماه‌های آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت تا بخشی از آب مورد نیاز شهرستان از این طریق تأمین شود.

امام‌جمعه ساوه نیز در این مراسم شرکت در انتخابات را علاوه بر اینکه حق همه مردم است یک وظیفه دینی و ملی دانست و گفت:  تبلور مشروعیت نظام در رأی مردم است و به منزله بیعت در صدر اسلام تلقی می‌شود.

حسینی افزود: دشمنان در این ایام با راه‌اندازی کمپین‌هایی به دنبال کاهش مشارکت مردم با ایجاد نارضایتی هستند که وظیفه ما تبلیغ برای حضور حداکثری با تبیین صحیح دستاوردهای نظام و انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا انتخابات آزاد و بدون قید و شرط وجود ندارد و تمامی کشورهای جهان شرایط مشخصی را برای کاندیداتوری دارند لذا موضوع نظارت استصوابی یکی از ساز و کارهای انتخابات در کشور ماست و همه نامزدها باید به قانون تمکین کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به واسطه عملکرد قابل قبول تقدیر به عمل آمد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی