شمار تشکل های کارگری در هشت سال اخیر ۷۲ درصد افزایش یافت | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۴:۰۹:۲۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایرنا، «حاتم شاکرمی» روز دوشنبه در سفر به ساوه و حضور در جلسه بررسی مشکلات کارگران این شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان ساوه با اینکه ۷۰ درصد از کارگران در حوزه صنعت فعالیت می کنند اما شمار تشکل ها نسبت به تعداد کارخانه ها متناسب نیست و لازم است همه مسئولان اعم از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ها و تشکل های مرتبط به عنوان اولویت در این زمینه کوشش کنند تا تمام واحدهای تولیدی دارای تشکل کارگری شوند.

وی گفت: وجود این تشکل ها با توجه به آشنایی نمایندگان کارگران به قوانین و مقررات از این حیث سودمند است که کمتر شاهد نقض قوانین و مقررات خواهیم بود و بدین ترتیب کارفرما و کارگر هم با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد و ضمن رعایت قانون به فراهم سازی بستری آرام برای توسعه تولیدات منجر می شود؛ بنابراین این تشکل ها را باید به عنوان ظرفیت های در خدمت تولید نگاه کرد.

وی تاکید کرد: وظیفه ذاتی ما رسیدگی به هر نوع شکایت و اعلام نظر کارشناسی است اما نتیجه آن را قانون مشخص خواهد کرد.

وی با قدردانی از زحمات اعضای کمیسیون کارگری استان مرکزی و شهرستان ساوه گفت: این تشکل نقش مهمی در وضعیت تولید و کارگران دارد و تصمیمات قابل احترامی هم اتخاذ می کند و همه ما باید در راستای اجرای مصوبات این شورا کمک کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: کارفرمایان ما در سالهای اخیر که مشکلاتی برای تولید از ناحیه تحریم ها و شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، مشکلات زیادی داشتند اما در مجموع برای مقابله با این آسیب ها مقاومت جانانه ای داشتند و در تحقق شعار سال گذشته مبنی بر جهش تولید سنگ تمام گذاشتند و همین رویه را در سال جاری هم ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به درستی امسال را با عنوان پشتیبانی و مانع زدایی نامگذاری کردند و بر همه ما لازم است که در راستای تحقق منویات ایشان قدم های موثری برداریم.

شاکرمی گفت: مجوعه ای از قوانین و مقررات وجود دارد که برای تحقق حمایت از تولید باید نسبت به اصلاح آنها اقدام کنیم و یکی از این موارد هم در خصوص مشاغل سخت و زیان آور است که متاسفانه این قانون در شرایطی اجرا می شود که رضایت دولت، کارگران، کارفرمایان و تامین اجتماعی را به همراه ندارد.

وی افزود: به هر حال یکی از قوانینی که لازم است از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد در مورد مشاغل سخت و زیان آور است تا با شفافیت بیشتر به سمت استاندارد و سالم سازی محیط های کار اقدام کنیم زیرا سلامت کارگران هم وابسته به این شاخص است و در این صورت است که باید انتظار افزایش بهره وری و ارزش افزوده در صنایع و واحدهای تولیدی داشته باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت:لازم است ظرف روزهای آینده برای آن دسته از کارگرانی که به هر دلیلی خواسته هایی در حوزه مشاغل سخت و زیان آور دارند ولی فرم مورد نظر را تکمیل نکرده اند، اقدام شود و همچنین برای کارگرانی که به صورت گروهی درخواست های خود را مطرح کرده اند نیز با اعمال رویه تسهیل گری به صورت فردی پرونده آنها را بررسی کنیم.

وی از ارگان های ذیربط درخواست کرد که با نگاه مثبت مشکلات حوزه کارگران را بررسی کنند و به عنوان مجریان قانون طوری رفتار کنند که ضمن تامین نظر کارگران، برای دستگاه ها نیز بن بستی از نظر قانونی ایجاد نشود زیرا وظیفه شرعی و قانونی ایجاب می کند که بن بست ها را از سر راه برداریم و این کار مستلزم تحرک برای یافتن راه حل است و این هنر مدیران است که برای رفع مشکلات کارگری، راهکار بیابند.

شاکرمی گفت: رفع مشکل آن دسته از کارگرانی که درخواست آنها در مورد بهره مندی از مزایای مشاغل سخت و زیان آور هم به صورت گروهی و هم انفرادی رد شده است، نیاز به رای دیوان عدالت اداری دارد.

وی از مسئولان دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و شهرستان ساوه درخواست کرد که با رسیدگی سریع به پرونده ها از تجمیع آنها که نیاز به تفسیر و تاویل دارد، پرهیز کنند و با تهیه فهرست واحدهای تولیدی این مناطق که مشکلات کارگری دارند نسبت به تعیین تکلیف آنها در زمان مقتضی اقدام نمایند ضمن اینکه کمیته ها نیز وظیفه دارند پرونده ها را هرچه سریع تر بررسی کنند تا کارگر و کارفرما وضعیت خود را بدانند.

  معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: تامین حقوق کارگران و کارفرمایان وابسته به انجام رسالت ذاتی دستگاههای مرتبط است و ما باید در این زمینه آسیب شناسی جامعی داشته باشیم تا همه دستگاهها نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

«علی میرزایی» اظهار کرد: انتظار داریم وزارتخانه مصوبات جلسه امروز را تا حصول نتیجه پیگیری کند و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم نسبت به استقرار تیمی از کارشناسان برای مستندسازی و تعامل با کارفرمایان در شهرستان ساوه اقدام کند تا مستندات مورد نیاز کارگران قابل دستیابی باشد.

وی تاکید کرد: در سطح شهرستان ساوه هر کمکی که برای رفع موارد کارگری از سوی فرمانداری قابل ارائه باشد را در جلسه کمیسیون کارگری مطرح خواهیم کرد و از نماینده وزارتخانه و مدیرکل تعاون، کار و رفاع اجتماعی نیز برای حضور در این نشست ها دعوت کنیم.

میرزایی اظهار کرد: کارگران شاغل در واحدهای صنعتی شهرستان ساوه با نجابت و احساس مسئولیت همواره در خدمت رونق و جهش تولید هستند و از هیچ کمکی برای تامین نظر آنها دریغ نخواهیم کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی