استخدام ۳۰۰ بازرس برای پیگیری امور کارگران کشور در حال انجام است | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۰:۲۱:۰۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حاتم شاکرمی در جریان بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی در شهر صنعتی کاوه با اشاره به تشکیل جلسه کارگری گفت : در جلسه صبح امروز بعداز بحث و بررسی و اظهار نظر های لازم در خصوص شوراهای کار و ارائه پیشنهادات تصمیمات لازمی در این خصوص برای شهرستان ساوه اتخاذ شد .

وی افزود : قراراست ظرف یک ماه آینده مجددا جلسه ای در شهرستان ساوه تشکیل و اجرای مصوبات این جلسه مورد بررسی و ارزیابی قرارگیرد تا در صورت نقص نسبت به رفع آن اقدام شود .

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین تقدیر از مدیران کارخانه قوطی سازی آلومینیوم کاوه در جریان بازدید از این کارخانه گفت : در چند سال گذشته در زمینه قوطی نوشیدنی ها وارد کننده بودیم اما با تولید یک و نیم میلیارد قوطی توسط این واحد صنعتی علاوه بر تامین نیاز داخل به صادرکننده این محصول بدل شده ایم.

شاکرمی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکل های کارگری نیز گفت : شورای اسلامی کار تنها تشکل کارگری نیست بلکه سه نوع تشکل شورای اسلامی کار ، انجمن اسلامی کار و همچنین نماینده های کارگری در این خصوص وجود دارند .

وی با تاکید براینکه در چند سال اخیر در ساوه میل به سمت تشکیل سایر تشکل ها بوده خاطرنشان کرد : در سطح شهرستان حدود ۹ شورای کار وجود دارد که به مراتب از تعداد واحد‌های مشمول شورای اسلامی کار خیلی کمتر هستند .

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود : تلاش می‌شود در بازه زمانی سه ماهه تمامی واحد‌های مشمول شورای اسلامی کار نسبت به بررسی و تشکیل این شوراها در واحد‌های تولیدی خود اقدام کنند البته استثنایی هم وجود دارد که آن تصمیم کارگران برای تشکیل سایر تشکل هاست .

وی قلمداد کرد : با تصمیم که امروز گرفته شد ظرف سه ماه آینده شاهد ارتقا شوراهای اسلامی کار در واحد‌های مشمول شهرستان ساوه خواهیم بود چراکه ساوه با دارا بودن نیروهای کار فراوان و واحد‌های صنعتی بعنوان قطب کارگری کشور محسوب میشود .

حاتم شاکرمی در پاسخ به سوالی در خصوص صیانت از نیروی کار نیز گفت : نرم بین المللی وجود یک بازرس به ازای هر ده هزار کارگر است اما در ایران این عدد یک به پانزده هزار است که جایگاه مناسبی است اما بدنبال افزایش سیصد بازرس و تکمیل پست های خالی بدون افزایش ساختار جذب هستیم .

وی با تاکید بر وجود بیست ازت کمیته فنی حفاظت کار در کشور خاطرنشان کرد : افرایش ظرفیت های بازرسی و حفاظت کار در راستای صیانت از کارگران بوده و سعی میشود حلقه نظارتی بر اجرای قوانین و مصوبات را با این اقدام افرایش دهیم .

گفتنی است معاون وزیر در بازدید از دو شرکت سینا کاشی و قوطی سازی آلومینیوم کاوه ، ضمن بازدید از نحوه تولیدات و بخش های مختلف کارخانه لوک تقدیری به مدیران این کارخانجات ا طرف وزارتخانه تقدیم کرد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی