رفع کمبود فضای آموزشی در ساوه با احداث ۶۰ مدرسه | ساوه نار دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۳۱:۱۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , اصغر قراخانلو پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به لزوم افزایش سرانه آموزشی در ساوه گفت : با توجه به مهاجر پذیر بودن ساوه و افزایش روزافزون جمعیت در این شهر با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم به طوریکه ۶۰ مدرسه ما به صورت ۲ شیفت مدیریت میشود.

وی افزود : همین موضوع باعث شده است کلاس های درس در ساوه با ۳۰ تا ۳۵ دانش آموز برگزار شود که با نرم کشوری که در حدود ۲۶ نفر میباشد فاصله دارد و بالاتر میباشد.

مدیر آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد : در شهرستان ساوه خیرین مدرسه ساز زیادی به کمک توسعه فضای آموزشی آمده اند اما با این وجود برای رهایی از دو شیفته بودن مدارس نیاز به احداث ۶۰ باب مدرسه در ساوه وجود دارد که به مساعدت خیران و همراهی اداره کل نوسازی مدارس استان نیاز است.

وی گفت : در حال حاضر نیز ۶ طرح با مشارکت دولت و خیرین در دست ساخت است که با اتمام این طرح ها بالغ بر ۱۲۰ کلاس درس به ظرفیت آموزشی ساوه افزده خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت کمبود کتاب های درسی در برخی مدارس گفت : بحث تامین کتاب برای دانش آموزان امری کشوری است و مختص به ساوه نمیباشد و علت این نابسامانی عدم تخصیص به موقع و به تعداد از سوی وزارتخانه میباشد.

قراخانلو گفت : در شهرستان ساوه بخشی از این کمبودهای طی هفته های اخیر رفع شده است اما طبق آخرین بررسی های بعمل آمده همچنان حدود ۱۵۰۰ جلد کمبود داریم.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش ساوه در ادامه با اشاره به اینکه پرورش در اولویت قرار دارد بیان کرد : فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس شهرستان ساوه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال اجراست و تلاش میکنیم در کنار آموزش به بحث پرورش نیز به طور جدی توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد : برگزاری محافل قرآنی , یادواره شهدا , طرح دوست شهیدت کیست و همچنین یادگیری روزانه یک آیه قرآن توسط دانش آموزان بخشی از برنامه هایی است که به صورت روزانه در مدارس ساوه انجام میشود.

به گفته قراخانلو طی مدت اخیر بالغ بر ۲۲۴ معلم نیز بصورت آزمون استخدامی و سرباز معلم جذب آموزش و پرورش ساوه شده اند که باعث رفع مشکل کمبود معلم در ابتدای سالجاری در مدارس این شهر شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی