گام نخست شهرداری ساوه برای پایان دادن به ساخت و سازهای غیرمجاز برداشته شد | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۴:۲۵:۱۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سید مهدی حسینی با اعلام این خبر داشت: با توجه به مفاد نامه رئیس محترم دادگستری شهرستان ساوه در ارتباط با جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه شهر و حفظ باغات، اراضی کشاورزی، اراضی ملی و فضای سبز، شهرداری ساوه در سال جاری تمام توان خود را در راستای این مهم به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شهر ساوه از ظرفیت بالای مهاجرپذیری برخوردار است و اغلب مهاجران آن را قشر کارگری تشیکل می دهند، افزود: عمدتا این قشر به دلیل ضعف مالی، متقاضی سکونت با حداقل هزینه متناسب با سطح درآمد خود می‌باشند.

شهردار تصریح کرد: شهرداری ساوه با بررسی اقدامات سال گذشته و سیر تحولات توسعه شهر در سال های آینده با ارائه یک لایحه به شورای اسلامی شهر پیشنهاد کرده تا سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری با توجه به مفاد اساسنامه مصوب در این زمینه پیشگام شده و برای ثبت نام از متقاضیان مسکن ارزان قیمت و احداث ساختمان های مسکونی با مشارکت بخش خصوصی پیشقدم شود.

حسینی یادآور شد: بر اساس این تصمیم در سال ۹۸ برای تمامی کسانی که متقاضی ساخت مسکن در اراضی حاشیه شهر هستند (صرفاً در کاربری های مسکونی) در صورت تامین زمین با مساحت حد نصاب قانونی پروانه صادر می شود و این در حالی است که از ساخت و ساز در تمامی اراضی فاقد کاربری مسکونی به طور جدی جلوگیری خواهد شد و از این پس با متخلفان در چارچوب قانون برخورد قاطع صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین املاکی که در گذشته به طور غیرمجاز تفکیک شده اند به استناد قوانین و مقررات به نفع مصالح عمومی ضبط خواهند شد، لذا از تمامی شهروندانی که متقاضی مسکن ارزان قیمت هستند دعوت می گردد ضمن خودداری از خرید زمین در اراضی، باغات، فضای سبز و … در حاشیه شهر، برای برخورداری از مزایای ساخت مسکن ارزان قیمت، در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ساوه برای این امر ثبت نام و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

شهردار ساوه گفت: پیشنهاد فوق در صورت تحقق، یکی از اساسی ‌ترین و مهم‌ترین اقدامات در راستای توسعه شهری و تأمین مسکن مورد نیاز مردم ساوه به ویژه اقشار ضعیف خواهد بود که می تواند به عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور، برای شهرهای مهاجرپذیری همچون ساوه نیز باشد.

وی ابراز داشت: پیشنهاد مذکور جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ساوه ارسال شده و اجرای آن مستلزم حمایت قاطع مقامات محترم استان به ویژه استاندار، فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی و دستگاه قضایی می باشد.

حسینی ادامه داد: همچنین در این ساز و کار پیش بینی شده تسهیلات بانکی مسکن امید با نرخ ۶ درصد نیز شامل متقاضیان در این بخش شود و هزینه ساخت در طول زمان ساخت به صورت اقساط با قیمت تمام شده اخذ گردد که طبیعتاً قیمت تمام شده آن برای متقاضیان به مقدار قابل توجهی نسبت به قیمت بازار متفاوت خواهد بود.

شهردار افزود: هدف شهرداری از ارائه این پیشنهاد و راه‌اندازی سامانه متقاضیان مسکن ارزان در ساوه، حمایت از اقشار ضعیف و جلوگیری از تفکیک غیرمجاز باغات و در نهایت توسعه پایدار شهری است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی