نخستین همایش تئاتر خیابانی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۱۰:۴۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ,نماینده مردم ساوه و زرندیه در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : دفاع مقدس دست آوردهای ارزشمند و ماندگاری برای ملت ایران و جوامع اسلامی و فراتر از آن برای بشریت آفرید به گونه ای که شکل گیری و گسترش جبهه مقاومت اسلامی در منطقه را می توان محوری ترین آثار و برکات دفاع ملت دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سبزی افزود : دفاع مقدس سبب افزایش اتحاد هر چه بیشتر گروه های مختلف اجتماعی شد به طوری که همه مذاهب و اقوام در دفاع مقدس خود را مکلّف به حضور در صف واحد برای حفظ اسلام می دانستند.

وی با بیان اینکه هنرپدیده ای است که از دیر باز نقش مؤثری در زندگی انسان دارد و از آن به عنوان وسیله ای کار آمد و مؤثر در جهت ترویج و تبلیغ اندیشه ها و رفتارها استفاده شده و می شود گفت : از همه مهمتر اثر هنر تأثیر است و اگر هنر ماندگاری و تأثیر نداشته باشد ارزشی ندارد و اگر نتواند جامعه را به سوی رشد و آگاهی سوق بدهد هنری موفق نبوده است.

نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه ویژگی بارز هنر زبان گویا و راحت آن برای انتقال مفاهیم است خاطرنشان کرد : از این ویژگی هنر می توان در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی و اعتقادی نسلی برای نسل دیگر استفاده کرد.

وی در ادامه هنر را باعث رشد و شکوفایی یک جامعه دانست و خاطرنشان کرد : آثار هنری در برخی از زمان ها خیلی بیشتر از چندین منبر پیام را به مخاطب می رساند و تأثیر گذاری فراوانی در رشد فرهنگی و دینی دارد و در هرکجا آثار هنری مؤثر تولید می شود توجه انسان ها را به خود جلب می نماید چرا که انسان علاقه مند به زیبایی و شناخت و معرفت می باشد و هنر خوب باعث آرامش روح و روان می شود.

سبزی افزود : هنری که هدفش جریان دادن به احساس و الای سازنده و برداشتن گام مثبت در زندگی اجتماعی مردم باشد ارزشمند است و باعث اصلاح،تغییر و شکوفا ساختن افراد جامعه می باشد و نبوغ هنری با مغز و روح و روان پاک خود در تعالی اصول انسانی و فعال سازی خلاقیت و ساختن یک زندگی سالم و گرایش به سوی کمال انسان ها را سوق می دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : دفاع مقدس از درخشان ترین صحنه های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته های بسیاری دارد که لازم است با استفاده از زبان هنر بیان شود تا نسلهای آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

نماینده ساوه و زرندیه همچنین در این همایش قول مساعد داد که مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را پیگیری و اعتبار لازم در سال آینده برای تقویت این حوزه جذب نماید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به با قدردانی از مشارکت گروه های هنری در این همایش گفت : فراخوان نخستین همایش تئاتر خیابانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به نمایش گذاشتن فداکاری ها و جانفشانی های رزمندگان دفاع مقدس با استفاده از زبان هنرنمایش توزیع گردید که در نهایت ۷ گروه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمودند

حسین محمودی فر افزود : پس از داوری از بین آثار ارسال شده ۵ اثر پذیرفته شد که آثار نمایشی خود را به مدت ۳ روز در پارک ها و مناطق حاشیه اجرا نمودند.

محمودی فر نتایج داوری نخستین همایش تئاتر خیابانی را به شرح ذیل اعلام کرد :

  • بخش طراحی صحنه و لباس آقایان حسین مهدی و حجت رحیمی – نمایش لاله های دم کرده
  • بخش موسیقی :آقای میلاد قربانی برای نمایش فراق و آقای صادق محمدی برای نمایش عقیق
  • بخش بازیگری زن: خانم بیتا مقدم – حضور مؤثر درتئاتر خیابانی
    -بخش بازیگری مرد قابل تقدیر: آقایان فردین محمدی و مهدی اوشی
    -بازیگری سوم مرد: آقایان مهدی ملکی و حجت رحیمی
  • بازیگری دوم مرد: آقایان جواد روستایی و علی درخشنده
  • بازیگری اول مرد: هیأت داوران در این بخش متاسفانه انتخابی ندارد
  • کارگردانی سوم: آقای جواد روستایی
    -کارگردانی دوم- آقایان مهدی ملکی و حجت رحیمی
  • کارگردانی اول-هیأت داوران در بخش متاسفانه انتخابی ندارد.
  • بخش نمایشنامه نویسی: جواد روستایی
  • بخش نمایش های برگزیده:حجت رحیمی،لاله های دم کرده- جواد روستایی،عقیق-مهدی ملکی،چمدون در پایان با اهداء لوح و جوایز نقدی از برگزیده های همایش تجلیل گردید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی