تولید روزانه ۱۲۰۰ کیلو زباله عفونی در بیمارستان‌های ساوه | ساوه نار شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۱:۰۲:۱۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , عظیم توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه تحقق مدیریت پسماند در بخش‌های مختلف نیازمند نهادینه کردن فرهنگ و آموزش شهروندی است اظهار کرد: این مهم باید در سطوح مختلف مانند تفکیک زباله از مبدأ، کاهش زمان انتقال زباله و… از طریق آموزش شهروندی مورد توجه قرار گیرد.

وی مهم‌ترین اولویت و رویکرد این سازمان در سال جاری را توجه به این مهم دانست و اظهار کرد: توجه به این امر تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها، برخورداری از شهری پاکیزه و شاداب و رضایتمندی شهروندان را به همراه دارد.

توسلی ادامه داد: آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی می‌تواند در قالب چهره به چهره و همگانی، توزیع بروشور و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های گروهی، نصب بنر و … با هدف کاهش زباله تولیدی، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و آب‌های زیرزمینی، بازیافت و پردازش پسماندها، اصلاح الگوی مصرف، جلب مشارکت شهروندان در برنامه‌های زیست‌محیطی، برخورد با عوامل غیرمجاز و آلوده‌کنندگان بهداشت عمومی و ارتقای دانش عمومی برای صیانت از فضای عمومی شهری در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: به‌منظور فراهم شدن بستر فرهنگی و اجتماعی مناسب، باید آموزش گسترده‌ای از طریق رسانه‌های گروهی انجام شود.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری ساوه با اشاره به این‌که آموزش اصول شهروندی از سنین پایه نقش بسزایی در نهادینه شدن حقوق شهروندی دارد، بیان کرد: تقویت و ارتقای وضعیت فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی از نتایج آن است.

توسلی با اشاره به پروژه‌ها و برنامه‌های در حال اجرای این سازمان گفت: از مهم‌ترین پروژه‌ها احداث پروژه شهرک ضایعات فروشان در منطقه والیمان ساوه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که پیش‌بینی می‌شود فاز نخست آن در ۴۰ غرفه و هر غرفه در مساحت ۵۵۰ متر تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در صورت استقبال متقاضیان این صنف و بر اساس نیازسنجی، فاز دوم این پروژه به همان میزان در این منطقه به‌منظور ساماندهی صنوف مزاحم حوزه شهری احداث خواهد شد.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری ساوه از برنامه‌ریزی جهت ساماندهی اصولی زباله‌های عفونی و بیمارستانی خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته این مهم به‌صورت سنتی اجرا می‌شود که امسال انجام این مهم به‌صورت مکانیزه در دستور کار قرار دارد و با عادی‌سازی زباله‌های عفونی، اقدام به دفن آنها کنیم.

توسلی بیان کرد: روزانه به‌طور میانگین حدود یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم زباله عفونی از سه بیمارستان فعال این شهرستان تولید می‌شود که پس از عادی‌سازی و بی‌خطرسازی از سوی آنها، توسط پیمانکاران این سازمان حمل، دفن و یا امحاء می‌شود.

وی، مبارزه با جوندگان و حشرات موذی ناقل بیماری را با توجه به پیش رو بودن فصل تابستان از دیگر برنامه‌های این سازمان یاد کرد.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری ساوه افزود: هم‌اکنون روزانه به‌طور میانگین حدود ۹۰ تا ۱۱۰ زباله در این شهر جمع‌آوری می‌شود که این میزان در فصول سال متغیر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی