اختتامیه اولین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه ۱۲۰ ثانیه | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۴۸:۵۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی،علی میرزایی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه و تعدادی از مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم در ساعت ۱۸ در محل سالن سلمان ساوجی برگزارشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت : سینما معجزه قرن حاضر است که با زبانی مشترک میلیاردها انسان را در سراسر جهان به هم متصل می کند و یک اثر سینمایی قادر است پنج قاره را به هم متصل کند.

حجت الاسلام دانشی ادامه داد: گامهای آغازین یک سینماگر با هنر فاخر و فیلمهای کوتاه شروع می شود و به تدریج در عرصه های ملی و بین المللی می تواند درخشان ظاهر شود.

وی گفت: آموزش های فیلمسازی در انجمن های سینمایی جوان می تواند به بروز استعدادهای درخشان منجر شود و چهره های بزرگ امروز کشور زمانی از سینمای جوان کار خود را شروع کردند.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی حضور بانوان کارگردان در این جشنواره را نقطه عطفی برشمرد و بر ضرورت پرورش استعدادهای این قشر از جامعه در حوزه سینما تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه ایرانی فیلمهای کوتاه و مستند دارای علاقمندان و مخاطبان زیادی است و سینما از نظر میزان طرفدار در جامعه ما هنر نخستین به شمار می آید افزود : در بررسی آثاری که به این جشنواره ارسال شد، متوجه حضور استعدادهای قابل رشد و تعالی زیادی شدم و شک ندارم که بسیاری از آنها در آینده به سینماگران بزرگی در حوزه آثار مستند، داستانی و سایر زمینه ها تبدیل خواهند شد.

دانشی آثار ارسال شده به این جشنواره را ۶۱ اثر از استان های همدان، مرکزی، قم ،البرزو قزوین دانست و گفت : این جشنواره با موضوع نفی خشونت برگزار شد که ۲۱ اثر با رای هیات داوران در بخش پایانی مسابقه پذیرفته شدند.

وی اظهار امیدواری کرد که پردیس سینمایی ساوه که چندی پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد با حمایت های شورا و شهرداری هرچه زودتر به پایان برسد تا کانونی مهم برای پرورش ظرفیت های بالای ساوه در حوزه فرهنگ و هنر تشکیل شود.

وی در پایان از حمایت های فرماندار ساوه از حوزه فرهنگ و هنر و همچنین تلاش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به خاطر برگزاری موفق این جشنواره قدردانی کرد.

گفتنی است نفرات برتر این جشنواره به شرح زیر اعلام شدند :

مستند:
هیأت داوران در بخش مستند اثری را به عنوان رتبه اول و دوم انتخاب نکردند.
جایزه سوم به فیلم سیم ساخته حسین مهدی از شهرستان ساوه با اهداء لوح تقدیر،تندیس و جایزه نقدی.

داستانی:
فیلم اول: گالری ساخته سیدامین الرضا طباطبایی از استان قم با اهداء لوح تقدیر،تندیس و جایزه نقدی.
فیلم دوم: غرقاب ساخته مسلم آقاکوچک زاده از استان البرز با اهداء لوح تقدیر،تندیس و جایزه نقدی.
فیلم سوم: تریبون ساخته محمد امین رحیمی از استان البرز با اهداء لوح تقدیر،تندیس و جایزه نقدی.

لوح تقدیر برای ایده برتر: سید وحید رستگار از شهرستان ساوه

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی