شناسه رهگیری عرضه کالا از هفته آینده اجرایی می‌شود/ بازار را برای قاچاقچیان کالا ناامن کنیم | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۵:۵۹:۳۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , عباس تابش ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه در جمع خبرنگاران گفت: مردم گلایه‌هایی را در خصوص تامین برخی کالاها از جمله لوازم خانگی داشتند که با بازدیدی که از این واحد تولیدی صورت گرفت به جرات می‌توان گفت یخچال‌هایی با کیفیت روز اروپا در ساوه تولید می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه یخچال‌هایی که در این کارخانه با سایر برندها تولید می‌شود استقبال و خرید بیشتری نسبت به برند خود کارخانه دارد افزود: اگر مردم بدانند که این یخچال‌ها در ایران و به دست نیروهای توانمند داخلی در شهر ساوه تولید می‌شود قطعا اعتماد و استقبال بیشتری به کالاهای داخلی خواهند داشت. 

معاون وزیر صمت افزود: در حال حاضر در این کارخانه ۵۰۰ یخچال در هر شیفت تولید می‌شود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان سال این ظرفیت به هزار عدد در هر شیفت برسد.

تابش با ابراز امیدواری برای افزایش توان تولید و تامین نیازهای داخلی در بحث لوازم خانگی افزود: در خصوص پکیج و وسایل گرم کننده نیز مشکلاتی وجود دارد که بناست فرآیند عرضه در سامانه با عملیاتی شدن شناسه کالا و شناسه رهگیری از هفته آینده اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود برندهای فیک و قاچاق در بازار نیز گفت: عملیاتی شدن کد شناسه و کد رهگیری برای جلوگیری از همین موضوع است و تحقق این امر مستلزم شناسنامه‌دار شدن کالاهای تولید داخل خواهد بود. 

معاون وزیر صمت با اشاره به برگزاری جلساتی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این خصوص افزود: طراحی‌های اولیه‌ای برای مبارزه با قاچاق این نوع کالاها که ریشه تولید کشور را هدف قرار داده و به دنبال سوزاندن ریشه تولید داخل است انجام شده و مصمم هستیم تا بازار را برای کسانی که بدنبال ضربه به تولید داخلی هستند نا امن کنیم.

عباس تابش تصریح کرد: یکی از این اقدامات بحث عملیاتی شدن سامانه احراز گارانتی است که مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه کالای واقعی و فیک را از هم تشخیص دهند چراکه در صورت خرید کالای فیک امکان دریافت خدمات پس از فروش را نخواهند داشت. 

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و نهاده های دامی گفت: در برخی کالاها افزایش قیمت مشهود است که این افزایش‌ها بعضا به دلیل افزایش هزینه‌های تمام شده برای تولید کننده مثل گران شدن ارز است. 

وی به افزایش بازرسی‌ها از واحدهای تولیدی و صنفی در سال جاری اشاره داشت و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش بازرسی‌ها را داشتیم درحالی که بخش عظیمی از توان بازرسی ما در واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و مقابله با کرونا مستقر شده و توان بازرسی را کم کرده است. 

عباس تابش با تاکید بر رشد ۴۳ درصدی گشت‌های مشترک افزود: ۱۶۰۰ درصد در ارجاع پرونده‌های سازمان حمایت به تعزیرات افزوده شده که این نشان دهنده بالا بودن بازرسی‌ها دارد اما اینکه چرا این بازرسی‌ها در بازار احساس نمی‌شود به برخی مسائل برمی‌گردد که تلاش شده با استفاده از لباس‌ها و خودروهای متحد الشکل این بازرسی‌ها را ملموس تر کنیم تا مردم بدانند که واحدها همواره تحت رصد قرار دارند. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در حداقل زمان ممکن با استفاده از امکانات و ظرفیت سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا بعنوان شبکه‌های نوین توزیع در کشور بتوان از حداقل امکانات بهره برداری حداکثری کرد و از مردم خواست شکایات خود را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی