رونمایی از نخستین مسیر دوچرخه سواری در ۲۶ آذرماه در ساوه | ساوه نار سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۴۹:۰۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه , جلسه بررسی و احداث مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر ساوه با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان , شهردار ساوه , معاون خدمات شهری شهرداری , مدیر انجمن حافظان طبیعت ساوه , رئیس هیئت دوچرخه سواری و سایر حاضرین برگزار و در خصوص احداث این مسیر ویژه بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

رئیس اداره ورزش و جوانان در بخشی از این جلسه بر لزوم تغییر سبک حمل و نقل درون شهری از خودرو به دوچرخه اشاره کرد و گفت : ایجاد مسیر دوچرخه سواری و نهادینه کردن این فرهنگ بین مردم یک بحث بزرگ اما قابل اجراست که با تعامل بین سازمانی قابلیت اچرا پیدا خواهد کرد .

حامد توکلی هلند و بلژیک را بعنوان نمونه بارز کشورهای توسعه دهنده فرهنگ استفاده از دوچرخه معرفی کرد و افزود : طبق بررسی های صورت گرفته بالغ بر ۳۸ درصد از سفرهای درون شهری آمستردام هلند و یک چهارم سفرهای درون شهر کل کشور هلند با دوچرخه صورت میگیرد که رقم قابل توجهی است .

وی تصریح کرد : بررسی ها نشان میدهد که اکثر کشورهای در حال توسعه به سمت دوچرخه سواری خصوصا برای انجام کارهای شهری سوق پیدا کرده اند که در ایران نیز اصفهان با ۲۹ درصد انجام امور درون شهری با دوچرخه این مهم را در حال نهادینه کردن است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه با تاکید بر اینکه استفاده از دوچرخه علاوه بر سلامت مردم , منجر به کاهش آلودگی محیط زیست نیز خواهد شد اضافه کرد : اقناع سازی مردم برای استفاده از دوچرخه با استفاده از ابزار رسانه و محیط عمومی کمک شایانی به پیشبرد این طرح خواهد کرد .

توکلی همچنین ایجاد مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر را قدم مهمی برای شروع این طرح دانست و گفت : شهرداری ساوه بعنوان پیش قراول این طرح علاوه بر ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری در نقاط مختلف شهر میبایست در شهرکهای جدید الاحداث خود نیز مکانی را برای دوچرخه سواران تعبیه کند ضمن اینکه ارائه تسهیلات برای خرید دوچرخه و تشویق کارمندان با ابزار مختلف برای استفاده از دوچرخه نیز میتواند بخش بزرگی از این پازل را تکمیل کند.

شهردار ساوه نیز در این نشست فراهم سازی ملزومات و زیرساخت های لازم را امری مهم برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در ساوه قلمداد کرد و گفت : ساخت مسیرهای دوچرخه سواری و فراهم کردن زیرساخت ها در یک نگاه بلند مدت باید بعنوان یک موضوع اصیل و رسمی در بحث ترافیک این شهر شناخته شود تا در آینده نیز بعنوان یک مطالبه پیگیری و اجرایی شود .

سید مهدی حسینی افزود : برای اجرای اولیه این طرح در ساوه یک فضایی باید در نظر گرفته شود که پیشنهاد ایجاد یک لوپ در این مقطع میتواند کارساز باشد تا بتوانیم بعد از اجرای موفق نخستین مسیر , مسیرهای بعدی را نیز طبق یک برنامه مدون در سالیان بعد ایجاد و نسبت به ایمن سازی آنها کنیم.

وی معضل اصلی ترافیکی در این شهر را استفاده از خوردوهای تک سرنشین دانست و گفت : استفاده از دوچرخه علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و سلامتی برای مردم , در بحث حمل و نقل , انرژی و پاک نگه داشتن محیط زیست و همچنین کاهش بار ترافیکی کمک خواهد کرد .

شهردار ساوه همچنین ابراز امیدواری کرد با تشویق مردم به استفاده از دوچرخه , شهر ساوه بعنوان الگو نمونه ای در این زمینه در سطح کشور شناخته شود .

سید مهدی حسینی در ادامه اشاره ای به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در ساوه کرد و گفت : متاسفانه در ده سال اخیر آنگونه که باید و شاید برای ارتقا و بروزرسانی حمل و نقل عمومی اقدام نشده اما خوشبختانه در حال حاضر بحث توسعه این ناوگان بطور جدی در شهرداری و شورای اسلامی شهر دنبال میشود.

وی به خرید چند دستگاه اتوبوس واحد جدید طی ۲ سال اخیر اشاره داشت و خاطر نشان کرد : در روز ۲۶ آذر که بعنوان روز حمل و نقل نامگذاری شده قراراست از ۲۷ دستگاه اتوبوس واحد جدید رونمایی شود و همزمان از نخستین مسیر اختصاصی دوچرخه سواری در ساوه نیز رونمایی خواهد شد .

در ادامه این نشست حاضرین به ارائه پیشنهادات خود پرداخته و در این خصوص بحث و تبادل نظر صورت گرفت

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی