راه اندازی بیمارستان صحرایی با افزایش بستری ها در ساوه | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۳۸:۲۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , علی میرزایی ظهر امروز در نشست قرارگاه پدافند زیستی که با حضور مدیران در مسجد انقلاب برگزار شد گفت : پیدایش ویروس کرونا یکی از بزرگترین چالش های قرن اخیر در تمام دنیا و ایران است و تبعات منفی به جای مانده از آن تا سالها در جامعه مشهود خواهد بود .

وی با بیان اینکه در شهرستان ساوه بالغ بر ۵۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند گفت : متاسفانه در پیک پنجم که اکنون با آن دست و پنجه نرم میکنیم شرایط به مراتب بدتر است و ظرفیت تخت های بیمارستانی در آستانه تکمیل شدن است .

میرزایی با بیان اینکه کادر درمان تحت شدیدترین فشارهای کاری هستند گفت : بسیاری از این عزیزان طی مدت یک سال و نیم از شیوع این بیماری به مرخصی نرفته و با خانواده های خود دیدار نکرده اند لذا باید ضمن قدردانی از تلاش های این عزیزان , با رعایت دستورالعمل ها به این عزیزان در کاهش بار بیماران کمک کنیم.

فرماندار ساوه با درخواست از هیئات عزاداری برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی خصوصا در روزهای تاسوعا و عاشورا گفت : ما در برابر حفظ جان و سلامت شهروندان جامعه مسئولیت داریم و باید طبق موازین شرعی در خصوص سلامت آنها اهتمام ویژه به خرج دهیم.

وی افزود : رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام محرم و بعد از آن الزامی است و در صورت رعایت نکردن مجبور به تعطیلی هستیم .

معاون استاندار و فرماندار ساوه با بیان اینکه اغلب هیئات عزاداری در ساوه نکات بهداشتی را رعایت میکنند گفت : ممکن است برخی از آنها تحت تاثیر جوانانی که شور حسینی دارند اقداماتی مانند علم کشی انجام دهند لذا باید این افراد را توجیه کرد تا جان خود و هموطنان را به خطر نیاندازند .

علی میرزایی استفاده از ظرفیت فضای مجازی در عزاداری و ایام محرم را اقدامی مثبت دانست و گفت : با کاهش تجمعات خیابانی و حضور در مراسمات عزاداری کمک قابل توجهی به کاهش شیوع بیماری خواهیم کرد که در این راستا بهره مندی از فضای مجازی کمک حال خواهد بود .

وی در ادامه با اشاره به ناتوانی برخی از خانواده های مبتلا به کرونا در تهیه دارو بر لزوم یاری مومنانه به آنها گفت و افزود : در روزهای اخیر تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران به دلیل نوسانات برق با مشکلاتی مواجه بود که لازم است همه توان مدیریت شهرستان و دانشکده بر رفع آن متمرکز شود .

وی گفت : واکسیناسیون یکی از مهمترین راه حال های مقابله با این بیماری است و در کنار آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت ساوه از لحاظ شیوع بیماری کرونا قرمز است گفت : طبق بررسی ها و آزمایشات انجام شده , تعداد مبتلایان در ساوه با افزایشی بی سابقه نسبت به پیک های قبلی تا بیش از ۲۵۰ نفر در روز رسیده است .

وی بر لزوم رعایت سیاست های ابلاغی و مصوبات جلسات ستاد کرونا خصوصا در آیین های عزاداری تاکید کرد و گفت : با گذشت زمان جهش های کرونا شرایط جامعه را پیچیده تر کرده و با چند برابر شدن قدرت تکثیر و سرایت کرونا دلتا باید نکات بهداشتی را به حساسیت بیشتری اعمال کرد .

رئیس دانشکده علوم پزشکی با بیان اینکه نوع دلتا این بیماری در فضای بسته و باز هم امکان انتقال دارد گفت : هیات عزاداری باید پروتکل های بهداشتی را به نحوی رعایت کنند که خطری متوحه عزاداران و خانواده های آنان نشود و بتوانیم با صدمات کمتری از این پیک سخت عبور کنیم.

مصری استفاده از ۲ ماسک و کاهش زمان عزاداری به حداکثر ۲ ساعت را از مهمترین نکات در برگزاری مراسمات ایام محرم دانست و گفت : انتظار میرود ساوه از شهرهای موفق در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد که این امر با همت همه مسئولان و دستگاه ها خصوصا مردم میسر خواهد شد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان بستری های روزانه به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده گفت : در پیک های قبلی که تجربه کردیم هیچگاه به این میزان بیمار بستری نبود اما اکنون به دلیل حجم زیاد مراجعات , در تدارک ایجاد بیمارستان صحرایی در ساوه شدیم .

رئیس دانشکده علوم پزشکی تصریح کرد : در حال حاضر با همکاری هلال احمر در حال برپایی چادر در محوطه بیمارستان مدرس برای ارتقا سطح خدمات به بیماران کرونایی هستیم.

وی بهترین خبر برای کادر درمان را رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش شیوع این بیماری و در نهایت ریشه کن شدن آن دانست و گفت : مدافعان سلامت در ساوه و در سراسر ایران رروزهای سختی را پشت سر گذاشته و خسته شده اند لذا انتظار داریم مردم عزیز با رعایت شیوه نامه ها این عزیزان را یاری کنند .

مصری در پایان با تاکید مجدد در برگزاری عزاداری ها در فضای باز گفت : هیئات محترم باید از اقداماتی مانند علم کشی و حرکت پیاده دسته ها خودداری کنند و مراسمات خود را به ۲ ساعت کاهش دهند .

امام جمعه ساوه نیز در این نشست با بیان اینکه ایران با پیروی از ارزش‌های دینی و الگو گیری از منش و سیره اهل بیت (ع) توانسته همواره بر دشمنان فائق شود گفت : مکتب امام حسین (ع) و زنده نگاه داشتن شعائر محرم باعث اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود : برگزاری عزاداری ها و مراسمات در ماه محرم باید طبق شیوه نامه های بهداشتی باشد و کوچکترین تخلفی در این خصوص بخاطر آنکه نادیده گرفتن جان انسان ها شمرده میشود , نیازمند برخورد جدی است.

گفتنی است در جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه مقرر شد علاوه بر برخورد جدی با برگزاری آیین های عزاداری در فضای بسته، راه اندازی دسته های عزاداری در ایام عاشورا و تاسوعا نیز ممنوع خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی