درس عاشورا جهاد و شهادت است | ساوه نار سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۵:۲۵:۳۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر عاشورا و نهضت حسینی را یک فرهنگ دانست و گفت : عاشورا و نهضت حسینی برخلاف پندار برخی سطحی نگران، یک فرهنگ است نه یک حادثه و واقعه تصادفی و بی برنامه و اتفاقی , بلکه یک برنامه طراحی شده مبتنی بر یک جهان بینی و انسان شناسی توحیدی بود.

وی مهمترین عناصر و مولفه های فرهنگ حسینی و نهضت عاشورایی را جهاد و شهادت عنوان کرد و گفت : جهاد از مهمترین ارکان و دستورات دینی است که به معنی تلاش مقدس و فی سبیل ا… برای اعلای کلمه حق و بالابردن پرچم دین و دفاع از شرافت انسانی و ارزشهای دینی بوده و به معنای نه جنگ طلبی و ستیزه گری و ماجراجویی نمیباشد.

امام جمعه ساوه گفتمان عاشورا را گفتمان مقاومت و جهاد و شهادت دانست و تصریح کرد : درس قیام عاشورا، ایستادگی و مقاومت و جهاد و شهادت است و دفاع از دین نه کنار آمدن با نظام استکباری بنابراین کسانی که درس عاشورا را مذاکره و صلح و سازش می دانند، نهضت حسینی را تحریف و به مکتب حسینی خیانت می کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود : آنان که ملت و رهبر ما را به مذاکره با شیطان بزرگ و تنش زدایی با نظام استکباری و یزید زمان فرا می خوانند کسانی هستند که مقاومت را به خود سخت گرفتن می دانند و دعوت به عافیت طلبی و خوشگذرانی و کنار آمدن با ستمگران می کنند یا سفر وزیر خارجه سوئیس را به عنوان یک فرصت طلایی یا آخرین منجی برای مذاکره با آمریکا می دانند از زندگی شرافتمندانه و حسینی بیگانه اند.

وی در ادامه تصریح کرد : آنان که چشم به انتخابات آمریکا دوختند و معیشت و امنیت مردم را به مذاکره با آمریکا گره می زنند یا به انتظار پیروزی جو بایدن و مذاکره مجدد برای برجام ۲و ۳ هستند، در عقل و خرد آنها باید تدبیر کرد. شما با برجام یک چه چیزی عائد این کشور کردید که برجام ۲ و ۳ را تبلیغ و پیگیری می کنید؟!

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه آمریکا همیشه آماده مذاکره است گفت : این ما هستیم که نمی پذیریم چون مذاکره آمریکایی یک سویه و تحمیلی و القاء خواسته هایشان است . آنها دیکته می کنند و ما باید بپذیریم.

خطیب نماز جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و صیانت از فضای مجازی تاکید داشت و گفت : فضای مجازی یک ضرورت است اما هم فرصت است هم تهدید؛ مهم مدیریت خردمندانه و مسئولانه آن است.

حسینی اضافه کرد : اینکه گفته شود ما مسئول ارتباطات هستیم نه قطع ارتباط لذا هیچ گونه فیلترینگ و نظارتی را بر فضای مجازی نمی پذیرید عوام فریبی است. مثل اینکه ما مسئول ساخت راه هستیم و هر راهی را ولو اینکه به سقوط بینجامد، نمی بندیم. علامت های راهنمایی و صیانتی نصب نمی کنیم.

وی هدف از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را صیانت از شهروندان بی پناه در برابر هجمه های دشمنان عنود نظام دانست و گفت : چرا غالب کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا، انگلستان، ژاپن، کره جنوبی، چین، آلمان و هند نزدیک ۲۰ سال است که شبکه ملی اینترنت راه انداختنه اند ولی ما علیرغم مصوبه قانونی، از اجرای آن خودداری می کنیم ؟ چرا گردش اطلاعات ملت ما باید در اختیار بیگانگان و دشمنان ما باشد.

حجت الاسلام حسینی با تقدیر از مبارزه قاطع با اراذل و اوباش ادامه داد : مدتی بود که به خاطر تساهل و تسامح و عقب نشینی از اجرای شریعت اسلامی، اراذل و اوباش در پارک ها، در محله ها جولان میدادند و گاهی حتی با جسارت و وقاحت تمام معترض نوامیس مردم می شدند .

وی افزود : آنان در محله های عمومی عربده کشی می کردند و از شهروندان سلب آرامش و آسایش کرده بودند. در یک اقدام هماهنگ دستگاه قضائی با نیروهای انتظامی مقتدر و دستگاههای امنیتی و شورای تامین، برخورد قاطع با اراذل و اوباش و جمع آوری و مجازات سخت آنان شروع شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در بخش دیگری از خطبه های خود بر لزوم مهار قیمت ها، کنترل بازار و حل مشکلات معیشتی تاکید کرد و گفت : کشور در وضعیت جنگ اقتصادی قرار دارد اما مهمترین وزارتخانه اقتصادی که وزارت صنعت، معدن و تجارت است ۴ ماه است که وزیر ندارد. این نه به خاطر نبود اختیارات یا به خاطر تحریم بلکه به خاطر تنازع کابینه با هم است . یعنی چوب بی تدبیری مسئولین در داخل به جای کاهش فشار تحریم، آن فشار را دوچندان می کند.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات تولیدی در مسیر جهش تولید هستند اما قوانین دست و پا گیر صادرات و در گمرک و نیز واردات بی رویه مدیران تولیدی را ناراضی می کند گفت : تنها راه خنثی کردن تحریم ها و رفع مشکلات اقتصادی تقویت تولید داخلی و اتکاء به داخل است.

امام جمعه ساوه در پایان اهانت به مقدسات به بهانه آزادی بیان را عملی خبیثانه دانست و گفت : آزادی بیان یک لطف الهی است و ابزاری است برای رشد اما به شرطی که از آن سوء استفاده نشود , آزادی که به هیچ اصلی اقتدا نکند و هیچ محدودیتی را نپذیرد یک فاجعه است و نتیجه ای جز ناامنی، هرج و مرج و آنارشیسم ندارد.

حسینی گفت : ملتی یا اشخاصی که به بهانه آزادی بیان، اهانت به دیگران به ویژه اهانت به ادیان الهی و پیامبران الهی و مقدسات دینی و کتب آسمانی را روا می دارند، بویی از فرهنگ، تمدن و اخلاق نبرده اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی