ارز چند نرخی فساد زاست / اصلاح قوانین انتخابات در دستور مجلس | ساوه نار دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۱۶:۵۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی شاخصه های لازم برای عضویت در شورا را داشته باشد قطعا تایید خواهد شد خاطرنشان کرد : اصلاحیه قانون شورا این است که صرفا نماینده در بحث تاییدیه ها نباشد چراکه ممکن است افرادی که باب میلش نباشد را رد کند لذا در این قانون تأکید شده که هم شورای نگهبان ، قوه قضاییه و هم اطلاعات سپاه برای استعلامات دخیل باشند .

سبزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سفر چند هفته قبل کمیسیون کشاورزی به ساوه اشاره داشت و گفت : اعضای کمیسیون برای بازدید از ظرفیت های استان ها و شهرستان ها به مناطق مختلف سفر می‌کنند و تمام نامه ها و درخواست تا و‌مشکلتی که از نزدیک لمس شد‌رت در جلسه کمیسیون بررسی میکنند .

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد : بعد از سفر به ساوه و زرندیه نیز با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی ، فرماندار ساوه ، مدیران کل و برخی دیگر از مسئولان استان جلسه ای در کمیسیون کشاورزی برگزار شد و مشکلات به دقت مورد بررسی قرار گرفت که اهم آن مشکل روستاییان با منابع طبیعی بود.

حجت الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه اختلاف بین مالکین و منابع طبیعی بر سر اراضی و املاک نیازمند رسیدگی فوری است خاطرنشان کرد : بعضا منابع طبیعی میگوید فلان روستا برای منابع طبیعی است و خانه های روستاییان را نیز ملی اعلام کرده که همین امر موجب ناراحتی مردم شده و مشکلات بعدی را در بر خواهد داشت لذا باید کمیمسیون ماده ۳۴ که قبلا در شهرستان ها مشکلات از این قبیل را برطرف میکرد احیا شود تا تسلط بیشتری بر رفع این مشکل بین مالکین و منابع طبیعی داشته باشد .

وی همچنین بر لزوم شفافیت بودجه در سال آینده تاکید داشت و خاطرنشان کرد : با بررسی دقیق اسناد متوجه میشویم که بروی بودجه ها اصلا مشخص نیست در کجا هزینه میشود لذا باید ضمن بررسی دقیق , از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم.

نماینده ساوه و زرندیه گرانی گوشت قرمز و مرغ را بدلیل جولان دلالان در بازار نهاده ها دانست و افزود : هشت هزار میلیارد دلار در بحث نهاده ها ارزش ۴۲۰۰ تومانی داده شده تا مرغ و گوشت ارزان به دست مردم برسد لذا نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه گوشت و مرغ گران تر هم شد .

سبزی تصریح کرد : بررسی بازار نشان میدهد دلالان این نهاده های دولتی را در بازار آزاد به فروش میرسانند که اگر معادل ریالی این مبلغ را به هر یک از مردم میدادیم گوشت و مرغ آنها تا یکی دو سال تامین میشد .

وی به مفعول ماندن کشاورزی نیز اشاره ای داشت و گفت : طبق قانون بانک ها باید ۱۵ درصد از سهم تسهیلات خود را به توسعه کشاورزی اختصاص دهند که متاسفانه این امر محقق نشده و بانک ها تخلف کرده اند که همین امر هم در گرانی ها اثرگذار است .

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه در بحث نهاده ها رانت زیادی ایجاد شد و دامدار و مرغدار به مرز ورشکستگی رسیدند خاطرنشان کرد : مجلس تلاش میکند تا چند نرخی بودن ارز را اصلاح کند که البته کار بسیار سختی خواهد بود چراکه هم بدنبال حذف فساد هستیم و هم اینکه به مردم فشار بیشتری وارد نشود

وی در پایان به آغاز عملیات اجرای ۲۰ کیلومتر از مسیر انتقال آب از سد کوچری به ساوه خبر داد و گفت : یک پیمانکار قمی فهالیت خود را از روز گذشته آغاز کرده که با ۱۴ کیلومتر قبلی امیدواریم این ۳۴ کیلومتر هرچه سریعتر آماده شود و ادامه احداث مسیر نیز تسریع یایدب.

سبزی گفت : برای ۹۶ کیلومتر باقیمانده نیز فراخوان داده شده و برخی پیمانکاران اسناد خود را برگزاری کرده اند ضمن اینکه با قرارگاه خاتم نیز صحبت هایی شده تا با اجرای این طرح که حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد بودجه نیاز دارد آب شیرین را تا ۲ سال آینده به خانه مردم ساوه بیاوریم.

گفتنی است در این نشست خبرنگاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و نماینده ساوه و زرندیه نیز از پیگیری برخی موارد مطرح شده خبر داد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی