گروه صنعتی شیشه کاوه , نماد اقتصاد مقاومتی | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۲۶:۱۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

گروه صنعتی شیشه کاوه با مدیریت ابراهیم عسگریان در سال ۱۳۶۱ با هدف تأمین انواع ظروف شیشه‌ای خانگی فعالیت خود را با تأسیس کارخانه بلور شیشه در شهر صنعتی کاوه آغاز کرد.

این گروه در سال ۱۳۷۹ فعالیت‌های خود را در زمینه تولید شیشه گسترش داده و کارخانه شیشه تخت و آیینه ایران فلوت را راه اندازی کرد و شروع به تولید شیشه های فلوت با آخرین فن آوری‌های ساخت شیشه نمود. این محصول بواسطه شیشه گداخته روی بستر قلع مایع بدست می‌آید.

این مجموعه هم اکنون با بیش از ۳۵ سال تجربه به عنوان بزرگترین تولید کننده شیشه و بلور در بخش خصوصی در کشور ایران و منطقه شناخته می‌شود. در حال حاضر فعالیت‌های این گروه در چهار حوزه کسب و کار شامل بلور یا ظروف شیشه ای ، شیشه‌های تخت، مواد اولیه صنعت شیشه و صنایع پتروشیمی دسته بندی می‌گردند.‌

دفتر مرکزی کاوه در تهران واقع بوده و در آن بیش از ۶۵۰ کارمند پیشه ور و با تجربه در کنار هیئت مدیره مشغول فعالیت می‌باشند. دفتر مرکزی علاوه بر واحد فروش و امور مالی شامل چندین بخش حرفه‌ای از جمله مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، معماری، متالورژی، پایپینگ، مهندسی عمران، مهندسی معدن، فناوری اطلاعات، مهندسی برق و غیره می‌باشد.

گروه صنعتی شیشه کاوه کارخانجات خود را در داخل و خارج، با تکیه بر نیروی انسانی و همکاری کارشناسان متخصص در تمامی رشته‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی احداث و صلاحیت محصولات ایرانی را در جهان بنیان نهاده است.

زیر مجموعه ها :

شرکت ایران تول تولید کننده انواع قالب و ماشین آلات در سال ۱۳۵۹ در ساوه به بهره برداری رسید و در حال حاضر بالغ بر ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند .

در سال ۱۳۶۱ شرکت بلور شیشه کاوه با هدف تولید انواع ظروف شیشه ای در خیابان شانزدهم شهرصنعتی افتتاح شد که هم اکنون ۳۳۰ نیروی کار در این واحد تولیدی به اشتغال مستقیم مشغول هستند.

یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۶۲ گروه صنعتی کاوه شرکت شیشه مظروف را در یزد راه اندازی کرد و به تولید انواع ظروف شیشه ای پرداخت.

در سال ۶۶ شرکت ساوه جام در شهرصنعتی کاوه افتتاح شد که با افتتاح این شرکت انواع شیشه شیت و مشجر به مرحله تولید در این گروه صنعتی رسید , حدود ۲۰۰ نفر در این شرکت بصورت مستقیم مشغول به کار هستند.

عزم بالای گروه صنعتی کاوه در سال ۶۹ منجر به تاسیس شرکت کاوه سیلیس گشت تا نسبت به فرآوری سیلیس و مواد اولیه در این شرکت نیز اقدام شود و برای ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم امکان اشتغال فراهم شود .

در سال ۱۳۷۰ شرکت شیشه ایران فلوت در شهرصنعتی ساوه به بهره داری رسید تا نخستین خط تولید شیشه فلوت در ایران به نام گروه صنعتی شیشه کاوه ثبت شود . ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند .

پنج سال بعد و در سال ۱۳۷۵ شرکت کاوه سودا تولید کننده کربنات سدیم سبک و سنگین در شهر مراغه استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسید و یکسال بعد نیز شرکت بلور شیشه تابان تولید کننده های شیشه های مشجر , جار و بطری نیز فعالیت خود را در ساوه آغاز کرد.

شرکت شیشه کاوه فلوت بعنوان شرکت جدید گروه صنعتی شیشه کاوه در سال ۱۳۷۹ به بهره برداری رسید . این شرکت در حال حاضر با حدود ۲۸۰ نیروی کار مستقیم به تولید انواع شیشه‌های فلوت، آینه، رفلکس و لمینیت مشغول است .

شرکت ابهر سیلیس تولید کننده سیلیس و دولومیت دانه بندی شده در سال ۱۳۸۰ در شهرک صنعتی حیدریه استان قزوین , شرکت متانول کاوه بزرگترین واحد تولید متانول در جهان در سال ۸۳ در استان بوشهر , شرکت کربنات سدیم کاوه تولید کننده کربنات سدیم سبک و سنگین در سال ۸۴ در استان فارس و شرکت شیشه آسا فلوت تولید کننده انواع شیشه‌های فلوت، آینه و رفلکس در سال ۸۵ از دیگر کارخانجات تاسیس شده زیر مجموعه گروه صنعتی شیشه کاوه هستند .

گروه صنعتی کاوه برای گسترش فعالیت خود در سال ۱۳۸۵ شرکت شیشه فرست گلس تولید کننده انواع شیشه‌های فلوت و آینه را در شهر دمشق سوریه راه اندازی کرد تا دروازه های تولید را به سایر کشورها باز کند.

در همان سال شرکت بلور کاوه تولید کننده انواع ظروف شیشه‌ای در ساوه به بهره برداری رسید تا زمینه اشتغال حدود ۴۵۰ نفر در این شهر را فراهم کند.

شرکت شیشه فلوت کاویان تولید کننده انواع شیشه‌های فلوت، آینه و رفلکس در سال ۱۳۸۹ در شهرک صنعتی کاویان واقع در استان خراسان رضوی و شهر مشهد به بهره برداری رسید .

شرکت توسعه بلور کاوه تولید کننده انواع ظروف شیشه‌ای در سال ۱۳۹۶ در شهر صنعتی کاوه به بهره برداری رسید تا مجموع کارخانجات این گروه صنعتی به عدد ۱۷ برسد .

گروهی که زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده و در کنار تحقق شعار ” جهش تولید ” و ” رونق تولید ” اقتصاد مقاومتی را معنا کرده و باعث تولید ملی گشته است.

true
true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی