ابلاغ برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری به دانشگاه‌های علوم پزشکی | ساوه نار سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۳۹:۵۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , غلامرضا حسن زاده عصر شنبه در جلسه با مسئولان ساوه در راستای بررسی زیرساخت های استقرار رشته پزشکی در ساوه با اشاره به ابلاغ برنامه عدالت , تعالی و بهره وری از روز گذشته به دانشگاه های علوم پزشکی گفت : دانشگاه ها و دانشکده ها باید نیازها را بررسی کنند و برای حل مشکلات برنامه ریزی مشخصی داشته باشند .

وی با بیان اینکه طی سال های قبل هیچ بهره وری در اقتصاد آموزشی صورت نگرفته است گفت : وقتی دانشگاهی تاسیس میشود تنها داشتن دانشجو یا رشته ای ملاک نیست بلکه باید بدنبال اشتغالزایی و رفع مشکلات باشد در غیر اینصورت هزینه بافی برای سیستم است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کارآفرینی را موضوعی مهم و قابل توجه در دانشگاه های علوم پزشکی دانست و خاطرنشان کرد : با توجه به شعار سال باید تلاش های جهت حرکت به سمت کسب و کار دانش بنیان تقویت شود که لازمه آن ارتقا کیفیت آموزشی خواهد بود .

وی با بیان اینکه آموزش و اقتصاد دو مقوله مهم بوده که نیاز به برنامه ریزی مدون دارند گفت : رشته های گروه پزشکی و دندانپزشکی عموما هزینه بر هستند و فضاهای استیجاری برای تحصیل دانشجویان مناسب نیست لذا دانشکده هایی که خواستار استقرار این رشته ها هستند باید زیرساخت های قوی و استانداری داشته باشند .

حسن زاده خاطرنشان کرد : تجهیزات پزشکی نیز به مراتب پرهزینه تر از اماکن پزشکی خواهد بود لذا نیاز است خیران محترم در ساوه در کنار بحث ایجاد اماکن پزشکی برای تهیه تجهیزات نیز کمک حال این مجموعه باشند .

وی گفت : نزدیکی ساوه به پایتخت نیز میتواند بعنوان مزیتی برای جذب اعضای هیئت علمی باشد اما یکی از ملزومات ارتقا دانشکده به دانشگاه استقلال دانشکده ها در حوزه های مختلف است .

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه انگیزه خوبی از ابتدای تشکیل دانشکده علوم پزشکی در ساوه وجود داشت گفت : انگیزه ها و انرژی در این شهر در سایه حمایت خیرین و پیشرفت در زیرساخت های بهداشتی و درمانی , باعث توسعه کمی و کیفی و تثبیت جایگاه این دانشکده شده است .

دکتر جلیل کوهپایه زاده افزود : دارایی های اجتماعی دانشکده نیز طی این سالها گسترش یافته و سرمایه های انسانی خوبی با جذب ۴۰ عضو هیئت علمی پیدا کرده است .

وی با بیان اینکه باید از یک افق جدید ده ساله برای دانشکده علوم پزشکی ساوه صحبت کرد گفت : افق پیش رو و ترسیم شده دانشکده علوم پزشکی ساوه به میزان توان و انگیزه نیروهای آن بستگی دارد و اکنون با عبور از حداقل ها میبایست خود را برای تجربیات بزرگتر آماده کند.

وی با اشاره به صنعتی بوده ساوه افزود : روزی که صنعت در این شهرستان رشد داشت کمتر شهر و استانی در اندازه این شهرستان حرف برای گفتن داشت لذا همین امر لزوم ماموریت مهمی در راستای ارتباط با صنعت جهت حفظ و تضمین سلامت کارگران برای دانشکده به وجود آورده است .

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی مدون در ده سال آتی برای قرارگرفتن دانشکده علوم پزشکی ساوه در جایگاه نسل دانشکده ها را مهم قلمداد کرد و افزود : توسعه به دانشگاه نسل سه و تبدیل شدن به الگو در بین داشنگاه های علوم پزشکی کشور ماموریت جدی برای ده سال آینده دانشکده ساوه است .

وی خاطرنشان کرد : برای توسعه دانشکده علوم پزشکی ساوه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و با کمک دانشگاه های مجاور ساوه نظیر قم و اراک در تلاش برای ایجاد بستر لازم برای تحقق اهداف توسعه ای اقدام خواهیم کرد .

گفتنی است در پایان این جلسه نمایندگان وزارت بهداشت و مسئولان شهرستان از زیرساخت های اموزشی و پزشکی شهرستان ساوه بازدید کردند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی