تجمع جمعی از کارگران اخراجی شرکت مقره سازی مقابل فرمانداری ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۷:۵۰:۱۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از ایسنا، تنی چند از کارگران اخراجی طی تماس تلفنی ضمن تائید خبر تجمع خود در مقابل فرمانداری گفتند:  قرار بود این تجمع پس از تصمیم مدیریت کارخانه در ۲۸ اسفندماه سال گذشته مبنی بر اخراج کارگران انجام شود، اما به دلیل در پیش بودن تعطیلات نوروزی به امروز موکول شد.

یکی از این کارگران که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار ایسنا گفت: مدیریت کارخانه در روزهای پایانی سال گذشته به بهانه پرداخت معوقات و مطالبات ۱۴ ماهه کارگران این شرکت به آنها وعده تمدید قرارداد در سال ۹۷ به شرط دریافت چک طلب خود به تاریخ خردادماه سال ۱۳۹۷ را داد و کارگران نیز با وجود مشکلات مالی شب عید و نبود نقدینگی برای خرید به ناچار برای اینکه از کار بیکار نشوند به این خواسته کارفرما تن داده و علیرغم میل باطنی خود چک سه ماهه دریافت کردند در حالی که یقین داشتند که مانند گذشته چک‌ها، نقد نخواهد شد و برگشت می‌خورد.

وی بیان کرد: پس از تسویه حساب کامل مالی کارگران و دریافت چک های سه ماهه از سوی کارگران به یکباره مدیریت شرکت بر خلاف وعده‌ای که داده بود عمل کرد و حدود ۱۲۰ نفر از کارگران شرکت را در ۲۸ اسفندماه سال گذشته اخراج کرد.

وی گفت: پس از پایان تعطیلات نوروزی کارگران شرکت صبح امروز به شرکت مراجعه کردند، اما شرکت تعطیل بود و از ورود کارگران به داخل کارخانه ممانعت بعمل آمد. از این رو کارگران اخراجی که تعداد آنها به حدود ۱۲۰ نفر می رسد در مقابل فرمانداری تجمع کردند و تا تعیین تکلیف نهایی به تجمع خود ادامه خواهند داد.

در همین رابطه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه با تاکید بر اینکه تعدیل نیرو در هر واحد تولیدی به لحاظ عرفی، اجتماعی و اخلاقی درست نیست، گفت: براساس قانون کار تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی تخلف نیست.

حسین معمارنیا با تاکید بر اینکه مبنای رسیدگی به مشکلات کارگری، قانون کار است، عنوان کرد: از آنجاکه عدم تمدید قرارداد اخراج محسوب نمی شود و قانون کار این اقدام را تخلف نمی‌داند لذا به استناد قانون کار اگر یک کارفرما نسبت به تسویه مطالبات کارگران اقدام کرده و قرارداد مجدد تنظیم نکند تخلفی مرتکب نشده و نمی توان برخورد قانونی با وی داشت.

وی بیان کرد: در خصوص شرکت مقره‌سازی نیز به همین منوال عمل شده است و کارفرما پس از تسویه حساب کارگران، قرارداد جدیدی منعقد نکرده است.با وجود اینکه کارفرما تخلفی مرتکب نشده است اما پیگیری‌ها برای بازگشت کارگران به کارخانه صورت گرفته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی