شیوع بیماری ام اس در بین جوانان / عدم رسیدگی مناسب به مبتلایان ام اس در ساوه | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۳۱:۰۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه, بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود.

در بیماری ام اس اعصاب مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بینند، که به این اختلال بیماری خود ایمنی می‌گویند.

بیماری های خودایمنی بیماری هایی هستند که در آن‌ها سیستم ایمنی بدن که وظیفه‌شان حفاظت از بدن و نابودکردن آسیب رسان‌های خارجی همچون باکتری هاست، اشتباها شروع به حمله به بافت‌های بدن می‌نمایند.

در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به مغز و نخاع دوتا از اجزاء مهم که سیستم مرکزی اعصاب را کنترل می‌کنند، کرده و باعث فلج شدن و از کارافتادگی آنها می‌شود.

مدیر انجمن بیماران ام اس شهرستان ساوه در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری شهرستان ساوه گفت : بیماری MS بیشتر در قشر جوان جامعه شایع است و افراد بین ۱۷ الی ۳۵ سال از جمله مبتلایان به این بیماری هستند.

ملیحه کیکاووسی با اشاره به راه اندازی مرکز حمایت از بیماران MS ساوه در سال ۸۹ گفت : تعداد بیماران تحت عضویت در انجمن حمایت از بیماران ام اس شهرستان ساوه ۳۰۲ نفر میباشد که بیش از ۸۰ درصد از مبتلایان خانم و مابقی آقا هستند.

وی در خصوص مهم‌ترین علل ابتلا به بیماری ام اس، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری ام اس سابقه ژنتیکی است به این معنی که وقتی در خانواده‌ای شخص مبتلا به ام اس وجود داشته باشد، برخی از ژن‌ها به شدت مستعد ابتلا به بیماری ام اس می‌شوند.

وی ادامه داد: عواملی نظیر ویتامین D، شرایط جغرافیایی و آلودگی محیط , سابقه ابتلا به برخی عفونت‌های ویروسی، مصرف دخانیات و نوع تغذیه نیز در ابتلا به بیماری ام اس نقش مهمی ایفا می‌کنند.

کیکاووسی با اشاره به مشکلات اقتصادی بیماران مبتلا به ام اس گفت : از خیران و مدیران صنایع تقاضا میکنیم از بیمارانی که توانایی کار در بخش های مختلف را دارند حمایت کرده تا ضمن ایجاد روحیه نشاط و امید, به بهبود وضعیت معیشتی بیماران خاص کمک کنند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران ام اس نبود کمیسیون پزشکی را از معضلات دیگر بیماران عنوان کرد و افزود : مبتلایان به ام اس برای بررسی مشکلات بیماری خود و استفاده از بیمه از کار افتادگی باید به مرکز استان مراجعه کنند که سختی های خاص خود را دارد.

وی افزود : با توجه به اینکه MRI مبتلایان به ام اس با تزریق همراه است , نبود متخصص رادیولوژی در بیمارستان مدرس برای انجام این کار از دیگر مشکلات مبتلایان به این بیماریست که باید به شهرهای مجاور مراجعه کرده و هزینه های زیادی پراخت کنند.

کیکاووسی با اشاره به راه اندازی مرکز فیزیوتراپی در ساختمان انجمن ام اس بیان کرد : بخشی از تجهیزات این مرکز با کمک انجمن ام اس ایران و کمک خیران گرامی تهیه شده است و تهیه بخش دیگری از تجهیزات جهت تکمیل این مرکز نیازمند همت بیشتر مسئولین و خیران عزیز است.

وی افزود : با راه اندازی این مرکز ضمن ارائه خدمات ویژه به بیماران مبتلا به ام اس , عموم مردم نیز میتوانند با هزینه ای کمتر امور فیزیوتراپی خود را در این مرکز سپری کرده تا درآمد حاصل از انجام امور فیزیوتراپی , برای اعضای این انجمن هزینه شود.

وی به عدم وجود مکانی ویژه برای رسیدگی به بیماران خاص در ساوه اشاره کرد و گفت : به دلیل اینکه بیماران مبتلا به ام اس برای تزریق نیازمند بستری هستند , میبایست بدور از استرس و در مکانی آرام تحت درمان قرار بگیرند که این امر در ساوه میسر نیست و بیماران مبتلا به ام اس باید برای انجام امور پزشکی خود به اورژانس مدرس مراجعه کرده که با توجه به شرایط خاص آنها , این امر مشکل ساز است

مدیر انجمن بیماران ام اس شهرستان ساوه در پایان از همه خیران دعوت ساوجی درخواست کرد با حضور در ساختمان این مرکز واقع در شهرک علوی – بلوار فاطمه زهرا (س) جنب مرکز درمانی جواد الائمه (ع) از نزدیک با مشکلات مبتلایان به این بیماری آشنا شده و جهت مرتفع کردن مشکلات مبتلایان , همت کنند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی