۴ هزار بانوی ورزشکار در ساوه فعالیت می کنند | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۵:۴۸:۱۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , «خاطره جماعت» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سرانه فضای ورزش بانون در این شهرستان نیازمند افزایش است و برای حفظ و بهبود سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: ضعف در مدیریت یکپارچه ای ورزش بانوان شهرستان ساوه به خصوص در زمینه استفاده از سالن های ورزشی متعلق به دستگاه های اجرایی،‌ معضلی است که باید با تدبیر مسئولان و دستگاه های مختلف این مشکل رفع شود.

جماعت با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان ساوه همواره با خصوصی سازی موافق بوده است، افزود: بخش خصوصی به دنبال درآمدزایی است و زمان های رایگانی که این اداره در گذشته در اختیار هیات های ورزشی قرار می داد، اکنون منتفی شده و با توجه به محدود بودن اماکن ورزشی، خصوصی سازی در ساوه با مشکلاتی همراه است.

مسئول ورزش بانوان ساوه ادامه داد: از آنجا که بانوان ورزشکار از جمله فعالان رشته های والیبال و بسکتبال باید در اماکن سرپوشیده ورزش کنند، اما برای انجام تمرین های خود با مشکل نبود سالن های ورزشی مواجه هستند.

جماعت، کمبود بودجه و امکانات نیز یکی دیگر از مشکلات حوزه ورزش بانوان ساوه است و این تیم های ورزشی از جذب اسپانسر و کمک های مالی بخش خصوصی محروم هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از مدیران بخش خصوصی اطلاع ندارند که طبق آئین نامه متناسب با مبلغی که در ورزش سرمایه گذاری می کنند از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

جماعت تصریح کرد: فعالیت رشته های فوتبال، فوتسال، والیبال و رشته های رزمی (تکواندو، کاراته و ووشو ) در حوزه ورزش بانوان ساوه چشمگیر است و افتخاراتی نیز برای شهرستان کسب شده است.

مسئول ورزش بانوان ساوه بیان کرد: کسب مقام نخست کشوری در رشته کاراته و مقاوم دوم کشوری در رشته وشوو در رده سنی نونهالان در سال گذشته از جمله این افتخارات است و در رشته فوتسال نیز بانوان ساوجی در جایگاه نخست استان قرار دارند.

*** نگاهی اجمالی به سرانه فضاهای ورزشی و طرح های نیمه تمام ساوه

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوه،‌ سرانه فضاهای ورزشی در این شهرستان ۶۹ سانتیمتر است این در حالی ست که میانگین استان مرکزی ۸۶ سانتیمتر برآورد می شود.

«حامد توکلی» گفت: در شهرستان ساوه اکنون هفت باب سالن ورزشی شهری و پنج سالن ورزشی غیر شهری مورد استفاده هستند.

به گفته او،‌ ۲ طرح عمرانی ورزشی نیز به صورت نیمه تمام در این شهرستان وجود دارد که برای تکمیل آنها به اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال نیاز است.

شهرستان ساوه هفت هزار ورزشکار مرد و چهار هزار ورزشکار زن دارد و سرانه فضاهای ورزشی این شهرستان ۷۳ سانتیمتر است.

۳۷ هیات و ۷۲ باشگاه ورزشی نیز در این شهرستان فعالیت دارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی