دستگیری عامل فیشینگ و صفحات جعلی فضای سایبر در ساوه / سرقت از ۳۴۰ حساب شخصی با یک برنامه تقلبی | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۳:۳۴:۴۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سرهنگ ” علی اکبر عیسی آبادی ” بیان کرد: چندی پیش تنی چند از شهروندان ساوجی با ارائه مرجوعه قضائی، درخواست رسیدگی به برداشت غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکییشان را به این پلیس ارائه داد و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده از شاکیان مشخص شد که این افرد در فضای مجازی برنامه ای را دانلود کرده و برای فعال سازی آن، از طریق این برنامه به یک درگاه اینترنتی هدایت شده و با وارد کردن اطلاعات حساب بانکییشان در این درگاه، پس از مدت زمانی متوجه برداشت غیرمجاز از حساب های خود شده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان فضای سایبری پلیس شهرستان ساوه در رسیدگی به این موضوع، اطلاعاتی دیگر از سرقت های حساب بانکی تمامی افرادی که از طریق این برنامه جعلی که با عنوان” ایرانسل من” در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شد، به دست آمد.

وی خاطر نشان کرد: در روند تحقیقات تکمیلی پلیس، سرانجام عامل این برداشت های غیرمجاز در شهرستان ساوه شناسایی و با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضائی و انجام عملیاتی هدفمند، فرد هکر، دستگیر شد.

سرهنگ عیسی آبادی با اشاره به اعتراف فرد دستگیر شده به جرایم سایبری خود بیان داشت: با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست آمده بود، متهم به تبلیغ نرم افزار فیشینگ در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد و اذعان داشت با این روش اطلاعات ۳۴۰ حساب بانکی را سرقت و از وجوه آنها برای خرید شارژ تلفن همراهش استفاده کرده است.

وی با اشاره به ادامه داشتن تحقیقات کارشناسان پلیس شهرستان ساوه به منظور محاسبه کل مبلغ برداشت غیر قانونی هکر دستگیر شده از حساب شخصی شهروندان یادآور شد: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

این مقام مسئول بیان کرد: افراد باید قبل از انجام خرید اینترنتی، در ابتدا با اصول و قواعد آن آشنا شده و پس از اطمینان از اصالت سایت ، درگاه بانکی و یا فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود، اطلاعات حساب بانکی یا کاربری خود را دران وارد کنند.

وی در پایان از کاربران خواست تا همواره در هنگام اتصال به درگاه بانکی با کنترل نمودن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار و قفل ابتدای آن و نیز پروتکل امنیتی httpsکه(s) انتهایی که به معنای امنیت security و اصالت درگاه می باشد را به دقت کنترل کنند تا هرگز شاهد تکرار این قبیل حوادث و کلاهبرداری هکرها از شهروندان در سطح جامعه نباشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی