کشاورزان ساوجی پای کار کمک به نیازمندان و محرومان | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۰۷:۵۰:۲۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , مجید مومنی در آیین پلاک گذاری درختان با نام طرح شجره طیبه در ساوه گفت : در شهرستان ساوه که بعنوان پایلوت طرح شجره طیبه در استان شناخته میشود ۴ هزار و ۴۰۰ درخت در سال گذشته پلاک کوبی شد تا حاصل این درختان در بین خانواده های نیازمند توزیع شود .

وی افزود : خوشبختانه با مشارکت خوب باغداران و کشاورزان ساوجی امشب یک هزار و ۱۰۰ اصله درخت دیگر به این طرح افزوده شد و اکنون بالغ بر پنج هزار و‌۵۰۰ درخت در این طرح پلاک گذاری شده اند .

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد : با لطف خدای متعال در حال حاضر در ۸۰۵ روستا در سطح استان اقدام به جمع آوری زکات توسط مبلغین افتخاری میکنیم که تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان از محل این کمک ها به محرومین کمک شده است .

مومنی با تاکید بر اینکه اصل کار کمیته امداد توانمندسازی خانواده هاست گفت : در حال حاضر ۱۷ هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال در استان در دست نظارت است و در سال‌جاری برای حدود ۲ هزار نفر فرصت شغلی فراهم گردیده است .

وی تصریح کرد : اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح اشتغال در سطح استان ۴۶۰ میلیارد تومان است که تا این لحظه حدود ۷ هزار نفر جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک های عامل معرفی شده اند .

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن نیز ۱۸۰۸ واحد در دست ساخت داریم گفت : در شهر مهاجران نیز عملیات ساخت ۷۰۲ واحد مسکونی را پس دستور کار داریم که با فراهم شدن شرایط به مرحله اجرا در خواهد آمد .

وی از خیران خواست در صورتی که زمین مازاد دارند با اهدای آن به کمیته امداد زمینه ساخت مسکن در کمترین زمان ممکن با مشارکت بسیج سازندگی ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را فراهم کنند .

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم با قدردانی از باغداران ساوجی در ایجاد و تداوم طرح شجره طیبه گفت : در دین مبین اسلام به انفاق اشارات زیادی شده است و کسانی که حاصل دسترنج خود را به نیازمندان میدهند قطعا مشمول رحمت الهی خواهند شد .

حجت الاسلام جعفر رحیمی شجره طیبه را از بهترین و زیباترین طرح های مشارکتی در زمینه پرداخت زکات مستحبی دانست و گفت : همانطوری که انجام واجباتی مثل نماز و روزه همواره مورد تاکید خدای متعال قرار دارد کمک به اقشار نیازمند نیز مورد توجه جدی حق تعالی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید منابع را عاقلانه صرف کرده و یوسف وار مملکت را اداره کنند اضافه کرذ : مدیران و مسئولان کشور باید مراقب باشند تا مثل برادران یوسف عمل نکنند چراکه بعضا میبینیم برخی مسئولان کار را گره میزنند و به اصطلاح مردم را به چاه می اندازند .

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد : خوشبختانه در این کشور امکانات فراوانی وجود دارد لذا مدیریت صحیح است که مشکلات را رفع میکند همانگونه که یوسف نبی کشوری را در هفت سال قحطی به نحو احسن مدیریت کرد که آب از آب تکان نخورد.

رئیس کمیته امداد شهرستان ساوه نیز با اشاره به اجرای این طرح از سال ۹۶ گفت : این طرح در سال ۱۳۹۶ با هدف بهره مندی نیازمندان و خانواده های کم درآمد ازز محصولات باغداران اجرایی شد که در ابتدای اجرای این طرح یک هزار و ۷۲۰ اصله توسط باغداران پلاک گذاری شد.

حسین ذبیحی افزود : با گذشت ۴ سال از این طرح تا سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ اصله پلاک گذاری شده بود که خوشبختانه با همراهی خوب باغداران و کشاورزان عزیز در سطح شهرستان این میزان به پنج هزار و ۵۰۰ عدد در سالجاری رسید.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تنها محصولات درختان پلاک گذاری شده به نیازمندان اهدا میشود گفت : در این طرح به جز انار محصولات دیگری نظیر طالبی , گردو , سیب و ….. نیز جمع آوری میشود که در سال گذشته میزان انار جمع آوری شده به ۳۳ تن رسید.

گفتنی است در پایان این برنامه بصورت نمادین تعدادی پلاک بر روی درختان انار نصب گردید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی