واریکوسل شایعترین علل ناباروری در مردان | ساوه نار یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳۰۳:۰۰:۰۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

دکتر زهرا شکفته در گفتگو با پایگاه خبری ساوه نار بر لزوم کنترل مشکلات مربوط به ناباروری گفت و عنوان کرد : ناباروری در مردان طیف های متفاوتی دارد که میتوان از بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی مثل واریکوسل ، انسداد لوله های رحم ، مصرف داروهای خاص ، سابقه دریافت رادیو تراپی ، عوامل ژنتیکی و … را نام برد.

وی افزود : ناباروری علائم خاصی ندارد مگر اینکه بیماری دیگری مثل واریکوسل و یا عفونت در بیمار نمایان باشد تا در اثر پیگیری بیماری های دیگر متوجه مشکل ناباروری خود شود.

این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه شایعترین علت ناباروری در مردان واریکوسل میباشد گفت : واریکوسل منجر به اختلال اسپرم سازی و تولید اسپرم ها میشود و تنها راه درمان آن انجام عمل جراحی است.

وی دریافت شرح حال بیمار را مهمترین اقدام پزشک در خصوص مراجعین ناباروری دانست و بیان کرد : مواد مخدر , مصرف سیگار و قلیان دو ریزفاکتور ناباروری هستند چراکه بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده مصرف سیگار منجر به کاهش حرکت اسپرم و پایین آمدن کیفیت آن خواهد شد.

دکتر شکفته افزود : یک سری مشاغل مانند افرادی که در تماس با مواد شیمیایی ، رنگی و شوینده ها و همچنین مشاغلی که در تماس با گرما هستند مانند کسانی که با تنور و کوره کار میکنند در خطر کاهش کیفیت اسپرم قرار خواهند داشت و ممکن است در باروری دچار مشکل شوند.

وی افزود : احتمال بارداری در یک زوج نرمال ۲۰ تا ۲۵ درصد در ماه و ۷۵ درصد در ۶ ماه و ۹۰ درصد در یک سال است و به طور کلی به عدم ایجاد باروری در طول داشتن یک سال رابطه منظم زوجین بدون جلوگیری ناباروری گفته میشود که زوجین باید برای حل مشکل خود به پزشک مراجعه نمایند.

به گفته وی بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد نابارور در حال حاضر با روش های کمک باروری قادر به بچه دار شدن خواهند بود.

این متخصص اورولوژی با تاکید بر این که طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت شیوع ناباروری در کل دنیا حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد است خاطر نشان کرد: در ایران متوسط شیوع آن حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است . آقایان حداقل در ۵۰ درصد موارد ناباروری دخیل هستند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی