نیاز ساوه به دو ایستگاه آتش نشانی و ۶۰ نیروی عملیاتی جدید | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۲۷:۳۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

محمدرضا برزگر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ساوه نار , با گرامیداشت یاد و نام شهدای آتش نشان گفت : آتش نشانان همواره با از خودگذشتی و ایثار در حوادث از جان خود مایه میگذارند تا همنوعان آن‌ها از گزند حوادث مصون و ایمن باشند.

وی با بیان اینکه آتش نشانی نه بعنوان یک شغل بلکه بعنوان یک عشق انتخاب میشود گفت : وقتی افراد در راه آتش نشان شدن قدم میگذارند یعنی به همه مشکلات و خطرات آن آگاه هستند و این نکته است که تاکید میکند آتش نشانی یک عشق است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه در ادامه تعداد نیروهای آتش نشانی ساوه را ۹۰ نفر اعلام کرد و گفت : در حال حاضر ۵ نفر در بخش اداری و ۸۵ نفر نیروی عملیاتی در این سازمان فعالیت میکنند و تعداد خودروی های امدادی و عملیاتی نیز ۱۵ دستگاه سبک و سنگین است .

وی با اشاره به اعزام نیروهای آتش نشانی ساوه به ۹۸۱ ماموریت طی شش ماهه نخست سالجاری گفت : ۴۵۱ مورد از این حوادث مربوط به حریق , ۴۵۰ مورد عملیات نجات و مابقی نیز اقدامات ایمن سازی خدماتی شامل حضور در مراسمات , نماز جمعه و … بوده است.

برزگر افزود : در جریان حریق های بوقوع پیوسته متاسفانه ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۲ نفر نیز توسط نیروهای آتش نشانی نجات پیدا کردند . همچنین در طی عملیات های نجات شامل تصادفات , حبس در آسانسور و موارد مشابه است ۲۶۷ نفر نجات یافتند و ۱۹ تن نیز جان خود را از دست دادند .

مدیرعامل آتش نشانی ساوه از اعزام یک هزار و ۶۳۲ نفر ساعت به عملیات اطفا حریق و یک هزار و ۱۰۴ نفر ساعت به عملیات نجات خبر داد و عنوان کرد : آتش نشانان ساوجی در شش ماهه نخست سالجاری ۳۴۸ ساعت مشغول عملیات اطفا و ۲۰۰ ساعت نیز مشغول عملیات نجات بوده اند .

به گفته برزگر در حال حاضر در شهر ساوه ۴ ایستگاه آتش نشانی فعال است که به نسبت جمیت شهری این تعداد باید به ۶ ایستگاه افزایش یابد و ۶۰ نیروی عملیاتی جدید نیز به سازمان افزوده شود .

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به ورود سازمان آتش نشانی به بحث ایمن سازی ساختمان ها از سال ۹۷ گفت : باتوجه به اینکه ساختمان سازی در ساوه از سال ۸۰ آغاز شد اکنون عمر مفید آنها رو به پایان است این ساختمان ها متاسفانه از امکانات ایمنی لازم برخوردار نیستند .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ساوه با تقاضا از مدیران و مالکان ساختمان ها برای تعامل با آتش نشانی گفت : از مدیران ساختمان ها میخواهیم نسبت به ایمن سازی ساختمان خود حساسیت به خرج دهند و در بحث آسانسور نیز سرویس های ادواری را انجام دهند چراکه حوادث آسانسور رو به افزایش است و ممکن است باعث خسارت جانی و مالی شود .

وی تصریح کرد : مالکان و مدیران ساختمان ها باید از دپو هرگونه مواد قابل اشتعال در راه پله ها و تراس جلوگیری کنند و تجهیزات لازم برای اطفا حریق را در ساختمان ها نصب کنند.

برزگر با تاکید بر اینکه این سازمان آمادگی آموزش به ساکنین ساختمان ها در هر ساعت شبانه روز را دارد افزود : در سال قبل طرح آموزش خانه به خانه اجرا شد که تعدادی از مجتمع ها در این خصوص همکاری کردند اکنون نیز اعلام آمادگی میکنیم که هر زمان امکان حضور ساکنین مجتمع ها در یک مکان بود سازمان آتش نشانی آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی را خواهد داشت .

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ایمنی بازار و پاساژهای ساوه بر لزوم افزایش ضریب ایمنی این اماکن گفت و عنوان کرد : بازار ساوه بدلیل بافت قدیمی و سرپوشیده بودن و همچنین عدم دسترسی مناسب و نداشتن فایرباکس و سایر موارد از حداقل استانداردهای ایمنی برخوردار است لذا کسبه واصناف باید در این خصوص ضمن رعایت نکات ایمنی باید دسترسی مناسب به کپسول آتش نشانی داشته باشند .

وی عنوان کرد : خوشبختانه پس از اصلاح پیاده راه امام و با مساعدت معاونت خدمات شهری و سازمان آب و فاضلاب , دو عدد شیر آتش نشانی در این مکان تعبیه شده و دسترسی مناسبی هم جهت تردد خودروهای امدادی ایجاد شده است .

وی از کسبه و مسئولان ذیربط خواست تا با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه قبل از وقوع هرگونه حادثه در جهت ایمن سازی بازار راهکارهای لازم را پیش بینی کنند.

به گفته برزگر با همکاری آموزش و پرورش نیز تمامی مدارس غیرانتفاعی این شهر شناسنامه سلامت اخذ کرده اند که قدم بلندی در راستای کاهش حوادث در این مدارس خواهد داشت .

به گزارش خبرگزاری ساوه نار گلباران مزار شهدا , رژه خودرویی , برگزاری مسابقات بین ایستگاه های مختلف و همچنین قدردانی از خانواده های آتش نشانان ساوجی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده روز آتش نشانی و ایمنی در ساوه بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی