هیچ مسئولی در شهرستان ساوه حق ویژه خواری ندارد | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۱:۰۸:۴۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از نارخبر , حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: مدیریت توئیتری مناسب کشور اسلامی نیست، مسئولین باید در میان مردم بوده و پاسخگوی مشکلات مردم باشند.
وی افزود: مسئول باید از عملکردش سخن بگوید ته اینکه از بایدها و نبایدها حرف بزند و هرجا مشکلی بوجود آمد بگوید ۱۵ درصد امکانات دست ماست و نمی گذارند تا فرار رو به جلو کرده باشد.

مسئول کاخ نشین درد مردم را نمی فهمد
حسینی بیان کرد: عمل مسئولان مهم است نه اینکه در شعار دم از مردم بزنند ولی در کاخ های شاهنشاهی زندگی کنند و از درد بیکاری و معیشتی مردم بی خبر باشند. وی ادامه داد: بعضی خبر از جمع آوری نرده های حفاظتی نمازجمعه در سایر شهرها را دادند ولی در ساوه قبلا هم این نرده ها نبود و باوجود اینکه تهدیدات داعش زیاد شده بود قبول نکردیم نرده ای نصب شود زیرا ما امامان جمعه باید زبان رسای مردم باشیم.

انقلاب اسلامی معجزه الهی قرن بیستم و تحقق وعده الهی است
امام جمعه ساوه با گرامیداشت ایام الله دهه فجراظهار کرد: انقلاب اسلامی معجزه الهی قرن بیستم و تحقق وعده الهی برای احیای اسلام پس از قرن ها غربت است.

وی افزود: طبق روایتی امام جعفر صادق (ع) فرمود:« مردی از قم، مردم را به سوی خدا دعوت می کند، افرادی گرد او جمع می شنود که قلب های شان همچون پاره های آهن ستبر است که بادهای تند حوادث، آنان را نمی لغزاند؛ از جنگ خسته نشده و نمی ترسند، اعتماد آنان بر خداست و سرانجام کار از آن پرهیزکاران است.»

حسینی با اشاره به واکنش غرب به انقلاب اسلامی گفت: شبکه تلویزیونی «بی بی سی» اعتراف کرد آنچه در سال ۱۹۷۹ رخ دادنه تنها برای ایرانیان بلکه برای تمام ادیان جهانی ، نقطه عطفی بود که از بازگشت میلیونها نفر در سراسر دنیا به اصولگرایی مذهبی خبر می دهد.
وی ادامه داد: اندیشمندان بزرگ و سیاستمداران بزرگ هم از آن بعنوان رنسانس اسلامی یاد می کنند.

فساد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بی عدالتی انقلاب را تهدید می کنند
خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به چهل سالگی انقلاب تصریح کرد: برای حفظ انقلاب باید آفات و تهدیدات را شناسایی و برطرف کرد که فساد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و بی عدالتی از تهدیدات است.
وی افزود: فساد سیاسی، ملاک قرار دادن ژن برتر و جناح بازی در عزل و نصب ها، کشور را با بحران مواجه می کند .

گردش نخبگان در مدیریت عالی کشور نداریم
حسینی بیان کرد: حضرت علی (ع) ملاک انتصابات را شایسته سالاری می داند یعنی دو عنصر نعهد دینی و تخصص اجرایی و مدیریتی باید فرد داشته باشد، تعصب سیاسی حزبی نشانه جاهلیت است.
وی ادامه داد: مردم سوال دارند که چرا گردش نخبگان در مدیریت عالی کشور نداریم آیا بهتر از این وزیران، استانداران و مدیران کل نداریم.
امام جمعه ساوه به گزارش نارخبر اظهار کرد: هیچ مقامی حق رانت خواری ندارد البته فساد در کشور ما بسیار پایین تر از کشورهای دیگر است ولی دشمنان با آمارسازی به دنبال تخریب چهره انقلاب هستند اما همان آمار واقعی هم برای یک کشور اسلامی زیبنده نیست.
وی افزود: براساس رهنمودهای امام علی(ع) باید با گزینش افراد صالح ، شایسته سالاری و نظارت پنهان و مستمر، فساد را کاهش داد.

دستگاه قضایی با خائنان و فاسدان ، قاطع برخورد کند
حسینی با اشاره به فرمان حکومتی حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت: دستگاه قضایی از این رهنمودها برای نظارت بر مسئولان استفاده کند و با خائنان و فاسدان، قاطع برخورد کند، آیا اگر امام علی(ع) بود با متخلفانی مانند بابک زنجانی و برادران مسئولان همینطور برخورد می کرد.
وی ادامه داد: در بعضی شهرها و روستاها هنوز خان بازی می کنند و نصف شهر را در مالکیت خود قرار می دهند باید دستگاه قضایی بی ملاحظه برخورد کند

 

خطیب نماز جمعه ساوه افزود : نباید هیچ مسئولی از استاندار گرفته تا نماینده ، فرماندار ، امام جمعه و سایر مسئولین از امکانات عمومی و منابع طبیعی بهره مند شوند و بنده به عنوان امام جمعه می خواهم بدانم که نحوه واگذاری و بهره برداری از معدن مس در ساوه چگونه بوده است و چه کسانی بهره مند شده اند ؟

وی اظهار داشت : وقتی جریان واگذاری معدن مس در ساوه شنیدم بسیار عصبانی شدم و با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان تماس گرفتم و از آنان خواستم تا این موضوع را پیگیری کنند .

امام جمعه ساوه گفت : ما باید این امتیازات را به یک عده جوان جویای کار بدهیم و اگر این امتیازات به افراد خاص داده شودخیانت است . خطیب جمعه این هفته ساوه در ادامه بیان کرد : اگر موضوع واگذاری این معدن به ما اثبات شود تا آخر پیگیری می کنیم همانطور که در سال گذشته نیز عده ای می خواستند تحت عناوین مقدس ۱۰ هکتار زمین را غیر قانونی به دست آورند که ما از طریق دستگاه قضایی جلوی آن را گرفتیم.

امام جمعه ساوه بیان کرد: نقش برجسته رهبری دینی و مردمی بودن دو ویژگی مهم انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) مردی بود که توده ها را باکلام خود که زبان عادی مردم بود، مسحور کرد.
وی افزود: امام خامنه ای چنان انقلاب را رهبری کرده اند که بنی صدر گفت:« اگر آیت ا…خمینی بود ۱۰۰ بار به آیت ا… خامنه ای احسنت می گفت چون انقلاب را به خوبی حفظ کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی