دانشگاه آزاد ساوه ۳۰ ساله شد | ساوه نار سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳۱۸:۲۱:۲۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , رضا حیدری نوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ساوه در نشستی بمناسبت سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه گفت : دانشگاه آزاد اسلامی ساوه در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۶ با حدود ۶۰ دانشجو در ۴ رشته تحصیلی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود :هم اکنون مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در ۴۰۰ واحد در سراسر کشور بیش از ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار دانشجو در حال تحصیل دارد که چیزی در حدود ۶ میلیون دانشجوی فارغ التحصیل هم در طی ۳۵ سال تاسیس این دانشگاه تحویل جامعه کرده است.

وی بیان کرد : فضای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۵۲ میلیون مترمربع است که بعنوان بزرگترین دانشگاه بلحاظ عرضه و عیان در کنار دارا بودن بیشترین دانشجو در سطح دانشگاه های جهان شناخته میشود.

حیدری نوری فعالیت بیش از ۳۱ هزار کارمند در سطح دانشگاه های آزاد و بهره مندی از ۲۷ هزار عضو هیئت علمی را سرمایه این دانشگاه عنوان کرد و افزود : حضور دکتر ولایتی بعنوان رئیس هیئت موسس و دکتر رهبر بعنوان ریاست کل دانشگاه آزاد یک فرصت و غنیمت بزرگی است که با تجربیات عالی در سطوح مدیریت گام بزرگی در تولید علم و ارزش‌ها برداشته و روند پیشرفت علمی در این دانشگاه را تسریع کرده است.

وی به سیاست های کلی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت : قرار است مجموعه دانشگاه آزاد قطب بندی جدید علمی ایجاد کند و تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد را در یک قطب و منطقه خاص دسته بندی کند چرا که تمرکز این نقاط باعث صرفه جویی در روند مدیریت ,  پیشبرد اهداف تحصیلی و ارائه بهتر خدمات به دانشجویان عزیز خواهد بود.

ریاست دانشگاه آزاد سلامی ساوه گفت : یکی از سیاست های اصلی دانشگاه آزاد که در دستور کار است تولید علم منجر به تولید ثروت است که باعث ایجاد فرصت های شغلی برای جذب بهتر در بازار کار خواهد شد که این امر با حضور مراکز رشد و حضور گروه های فناور که توانایی تجارت سازی طرح ها را دارند میسر خواهد بود.

حیدری نوری با اشاره به سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ساوه گفت : در حال حاضر دانشگاه ساوه دارای رتبه جامع در بین دانشگاه‌های آزاد کشور است که در استان مرکزی فقط اراک و ساوه از این مزیت برخوردارند و هم اکنون هم بالغ بر ۵۳۰۰ دانشجو از مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که با اقدامات صورت گرفته در ترم جاری سیر نزولی و کاهش دانشجو که در سال‌های گذشته صورت گرفته بود، متوقف و از ترم دیگر شاهد افزایش تعداد دانشجو خواهیم بود.

وی افزود : واحد ساوه با برخورداری از ۱۲۸ رشته در رشته‌های کشاورزی، فنی مهندسی و علوم انسانی و پرستاری فعالیت می کند و هم اکنون ۱۷۴ عضو هیات علمی تمام وقت و رسمی با این دانشگاه همکاری دارند و یکی از واحدهایی است که شاخص هرم علمی هیات علمی آن جزو رتبه های ممتاز و عالی است.

وی به فعالیت بیش از ۵۰۰ نفر در قالب کارمند و هیات علمی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه مجهز به ۱۲۷ آزمایشگاه و برخی از تجهیزاتی است که در معدود دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور وجود دارد که حتی در برخی از دانشگاه‌های مراکز استان نیز شاهد وجود این امکانات نیستیم.

حیدری نوری گفت : حدود ۱۳۲ هزار متر مربع ساختمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه است که بخش اعظم آن در شهرک دانشگاهی ساخته شده است که دارای کیفیتی عالی و جزء یکی از معدود دانشگاه های بزرگ کشور است که قابلیت پذیرش ۵۰ هزار دانشجو در بصورت همزمان دارد که از نظر عرصه و عیان در حدود ۳۱۳ هکتار با زیرساخت های مناسب از نظر آب وبرق و غیره را داراست.

وی افزود : در حوزه اطلاعات صنعتی در حال تهیه بانک اطلاعاتی هستیم و در حال حاضر هم ۲ مجله علمی پژوهشی داریم که علاوه بر دارابودن امتیازات مالی به ارتقای علمی کمک شایانی میکند, در حوزه دانشجویی امکان تردد دانشجویان با خط ویژه اتوبوس و خطوط ویژه تاکسی و سواری ها را فراهم کرده ایم که باتوجه به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه شخصی در دانشگاه این امکان را فراهم کرده ایم که دانشجو در نزدیکترین واحد دانشکده با وسیله نقلیه خود تردد داشته باشد که البته این امر با کنترل های خاص امکان پذیر شده است.

وی در ادامه گفت : وجود صندوق رفاه دانشجویی به عنوان یک بانک با پرداخت وام در هر ترم تا سقف چهار هزار دانشجو به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی بدون کارمزد تا سقف پنج میلیون در تمامی مقاطع را از جمله سیاست‌های حمایتی و رفاهی دانشگاه آزاد است که شرایط پرداخت شهریه را برای دانشجو آسان تر کرده است.

وی بیان نقاط قوت و ضعف سیستم با نگرش مشفقانه و دلسوزانه را موجب اصلاح جامعه دانست و شفاف‌سازی وقایع و جلوگیری از بروز شایعات منحرف کننده و اتهامات بی اساس وظیفه رسانه‌هاست.

وی گفت: آگاهی‌های صحیح جامعه را از بیماری‌ها و رفتارهای نامناسب مصون می‌کند و دفاع به موقع از جبهه حق و عدالت نیز کارساز بوده و رسالت واقعی خبرنگار است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساوه عصاره تلاش و حاصل زحمات خبرنگاران اشاعه معروف و جلوگیری از بروز منکر در حوزه‌های گوناگون است.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تجلیل شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی