سایه کاهش درآمد از محل ارزش افزوده امسال نیز بر سر شهرداری ساوه سنگینی می کند | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۶:۰۰:۲۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از نارستان ، سید”مهدی حسینی” شهردار ساوه در جلسه کمیته درآمد شهرداری، بیان داشت: سال ۹۶ به دلیل اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده و کاهش شدید درآمد، سالی با شرایط خاص و بسیار دشوار را تجربه کردیم اما با تلاش و خرد جمعی توانستیم از آن گذر سخت عبور کنیم.
وی با بیان اینکه در سالجاری نیز مشکلات ناشی از کاهش درآمد شهرداری ساوه از محل ارزش افزوده متوجه شهرداری خواهد بود، گفت: چاره ای جز حرکت به سمت جذب سرمایه گذار و درآمد پایدار نداریم لذا اکنون هنر مدیریت شهری و مدیران برنامه ریزی مطلوب در راستای درآمد زایی و جذب سرمایه گذاران در طرح های مختلف اقتصادی است.

حسینی افزود: شهرداری ها به دلیل خودگردان بودن کامل ترین سازمان محلی در کشور هستند که عهده دار تعداد بی شماری از خدمات مورد نیاز شهروندان می باشند بنابراین عملکرد و فعالیت شهرداری ها به توسعه و یا توقف رشد و بالندگی در شهرها می انجامد چرا که تامین نیاز شهروندان و توسعه امکانات رفاهی و زیرساخت های شهری، پویایی اقتصادی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از اصلی ترین وظیفه شهرداری ها برای ارائه خدمات مطلوب عمومی، تامین منابع مالی لازم جهت عرضه مستمر و پایدار این خدمات است، تصریح کرد: از آنجا که اداره مطلوب شهر و ارائه خدمات مناسب و کنترل و هدایت پروژه های عمرانی، شهری و اجتماعی علاوه بر اعمال مدیریت صحیح، مستلزم کسب اعتبارات کافی و هزینه صحیح آن می باشد، لذا شهرداری جهت انجام وظایف خود می باید از امکانات مناسب مالی برخوردار باشد.

حسینی ادامه داد: شهرداری ساوه در بحران مالی سال گذشته با تکیه بر قانون و دانش نیروی انسانی صاحب تجربه خود، توانست برای خود درآمدهایی را جذب و تعریف کند و تا حدودی در جهت تعدیل فشارهای مالی گام بردارد.
وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در ایجاد درآمدهای پایدار شهری اظهار داشت: انتظار می رود تا بتوانیم در سال جدید با ارائه راهکارهای خلاقانه و تبادل افکار بتوان زمینه تامین بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری را از طریق سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار فراهم کنیم.

بررسی میزان درآمد و هزینه های شهرداری در سال گذشته، ساماندهی فروش تراکم تجاری، مدیریت فروش تراکم مختلط تجاری و مسکونی، ساماندهی تجاری های غیر مجاز، همسان سازی تابلوهای سر در مغازه های شهر و بررسی وضعیت پروژه های سرمایه گذاری شهرداری، بخشی از موارد بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر اعضای این کمیته قرار گرفت.
همچنین در این جلسه مقرر گردید که تا پایان سه ماهه نخست سالجاری ۳۰ هزار متر مربع تراکم مسکونی و تجاری در منطقه یک و ۲۰ هزار متر مربع در منطقه ۲ با ۳۰ درصد تخفیف به شرط پرداخت نقدی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

true
true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی