کاهش قدرت خرید، مردم را مستاصل کرده است/ جدایی حوزه و دانشگاه سناریوی بیگانگان است | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۷:۳۶:۳۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوه با تاکید بر حفظ ارزش پول ملی در راستای افزایش قدرت خرید مردم اظهار کرد:متاسفانه در این چند سال شتاب بسیار تند تورم و گرانی از یک طرف و رکود بازار ازطرف دیگر باعث شده که تعداد زیادی از مردم زندگی شان مستاصل شود .

وی ادامه داد:مسئولان کشور بویژه دولت و مجلس طوری عمل نکنند که بواسطه این مردم نجیب مورد خشم پروردگار قرار گیرند. با این گرانی ها و تورم که برخلاف آمارها رشد بالایی دارد، یک دختر و پسر جوان چگونه می توانند ازدواج کنند .

وی افزود:مسئولان جلوی دلال بازی ها، قاچاق کالا و تضعیف مستمر تولید داخلی را بگیرند. سوالاین است چرا با وجود کاهش قیمت ارز اما نرخ کالاها همچنان گران مانده‌ است. باید جلوی اجرای طرح‌های بی حاصل انتخاباتی را بگیرید. بیت المال را هدر ندهید و باجلوگیری از بروز فساد به مردم پاسخگو باشید .

خطیب جمعه ساوه در ادامه با اشاره به اجرای طرح مدیریت پسماند های ویژه و صنعتی در ساوه گفت:  آیا همه ابعاد زیست محیطی ترافیکی وبهداشتی و نیز مسئله تامین آب لازم به نحوی که به کشاورزی منطقه صدمه نزند در این طرح دیده شده است. چه کسی پاسخگوست؟

وی همچنین با تأکید بر بزرگداشت شهدا گفت: یاد شهدا کشور را در مقابل تهاجمات دشمن بیمه می‌کند.امروز کشور ما به تکریم شهدا و خانواده‌های آنان احتیاج دارد. چون امروز ما دچارجنگ فرهنگی و مبارزه با ارزش ها و دچار آسیب های فرهنگی و اجتماعی و هجمه به مسائل معنوی شدیم. شهدا در زمانی که زنده بودند با جان خودشان دفاع کردند و امروز هم باهویت و معنویت شان از کشور و اسلام دفاع می‌کند .

وی به فرا رسیدن ۲۷ آذرسالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت:  ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه  و جدایی بین حوزویان و دانشگاهیان سناریوی بیگانگان است. حوزه های علمیه و دانشگاه ها دو مغز متفکر و عامل پیشرفت مادی و معنوی جامعه هستند. دانشگاه و حوزه باید با برگزاری مناظرات علمی، سخنرانی ها و همایش های علمی در ارتباط و پیوند صمیمی باشند و بر مبنای دین و اخلاق و شاخص‌های علمی بیشتراهتمام کنند .

حجت الاسلام حسینی در ادامه بر حفظ بصیرت دینی و سیاسی برای مقابله با ترفندهای دشمنان تاکیدکرد و افزود: دشمن برای سال ۹۷ از ناامنی و ایجاد موجی از آشوب های داخلی سخن می گفت. فتنه اقتصادی دشمن که تحریمبود ابزاری برای فتنه سیاسی و ایجاد جنگ داخلی به شمار می‌رفت، اما تیر دشمن بهسنگ خورد و ناکام ماند. ولی ممکن است  برایسال ۹۸ نقشه کشیده باشد. باید مسئولان با کار جهادی به دنبال ارتقای رضایتمندی مردم باشند. با اتحاد و همدلی همه گروه‌ها و جناح‌های وفادار به انقلاب اسلامی و با حضور آگاهانه مردمی از این کشور علوی دفاع کنیم و جشن ۴۰ سالگی انقلاب را باشکوه برگزار کنیم .

وی راه حفظ کشور و انقلاب و نجات از بحران ها را اطاعت از رهبری دانست و افزود: متاسفانه گاهیما بر اثر تبلیغات غلط، مسئولانی را انتخاب کردیم که نافرمانی می‌کنند. با استبداد رای و با خودخواهی و با سطحی‌نگری به نقشه راه رهبر معظم انقلاب توجه نمی‌کنند یادر میان مسئولان انتصابی هم گاهی نظارت‌های لازم نمی شود اینها باعث عقب ماندگی کشور، خرابی‌ها و بحران ها خواهد شد. آن وقت طلبکارانه یک عده می‌گویند چرا رهبری برخورد نمی کند اما توجه نمی‌کنند چرا ما چنین مسئولانی را انتخاب کردیم .

وی تصریح‌ کرد: ترامپ احمق همه حاصل مذاکرات را بر باد داد و از برجام خارج شد و الان نیز اروپا وقت کشی می کند. تحریم از ضعف‌های جدی برجام بود که برخی به هر قیمتی پایان آن ایستادند .

خطیب جمعه ساوه گفت: گفته می شود که اگر زندگی ارزان می‌خواهید باید FATF   تصویب شود اما حرف ما این است که اگر مسئولان کشور پاکدست باشند کار جهادی کنند، تولید ملی را تقویت کنند، اختلاس و حیف و میل نکنند، با عقلانیت رفتار کنند، زندگی ارزانتر و  راحت تر خواهد شد .

وی گفت: حفظ برجام با جیب ملت ایران خوابی است که برای اروپا تعبیر نخواهد شد.

امام جمعه ساوه در ادامه از استاندار استان مرکزی به خاطر اهتمام به ساوه و حل مشکلات مناطق محروم و حاشیه نشین قدردانی کرد و افزود: طرحی را که چندین ماه پیش در نقاط حاشیه شهر ساوه به ویژه منطقه فانوس آباد با همکاری سپاه، فرمانداری و شهرداری آغاز شده است با استاندار مرکزی مطرح کردیم ومقام عالی دولت در استان بر اجرای این طرح و رفع محرومیت نقاط حاشیه شهر ساوه درجریان بازدید اخیر خود تأکید کردند /ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی