دستگاه قضایی به طرح پسماند ساوه ورود کند / حجاب خلاف آزادی و تمدن بانوان نیست | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۵۲:۰۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به ۱۷ دیماه سالگرد طرح استعماری کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ با حکم رضاخان گفت : گرچه در سالهای ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۴ بی حجابی علنی تا حدی رواج یافته بود اما اعلام رسمی کشف حجاب و مبارزه با آن در سال ۱۳۱۴ صورت گرفت.

وی تصریح کرد : با اعلام این قانون بانوان محجبه حق ورود به خیابان ها را نداشتند , امکان استفاده از وسایط نقلیه برای بانوان با حجاب منع شده بود , کسبه حق فروش کالا به زنان با حجاب را نداشتند و شهربانی هم در گوشه کنار خیابان ها مشغول کشیدن چادر از سر زنان و ضرب شتم آنان بود.

نماینده ولی فقیه در ساوه در ادامه افزود : رضاخان حجاب را دشمن ترقی و پیشرفت و خلاف تمدن بشر و آزادی زن می دانست اما حقیقت آن است که این طرح از انگلستان بود و رضاخان فقط مجری این طرح استعماری بود.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه حجاب خلاف تمدن نیست اضافه کرد : متاسفانه برخی روشنفکر ما سخنان یک نوکر انگلیس را تکرار می کنند و آن را خلاف آزادی زنان و تمدن می دانند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه حجاب حکم مسلم قرآن است , عنوان کرد : بعضی ها می گویند حجاب را قبول داریم اما حجاب را اجباری نکنید , حجاب یک امر شخصی است اما خصوصی نیست، با نماز و روزه فرق می کند , لذا در پاسخ به آنها باید گفت هر کاری که بازتاب اجتماعی داشته باشد ولو آنکه شخصی باشد مثل تظاهر به روزه خواری یا مصرف مواد مخدر، دولت موظف به برخورد با آن است

وی افزود : حجاب قانون خدا برای انضباط اجتماعی است و مشخص است که در کشور اسلامی قوانین و نظم اجتماعی باید براساس شریعت اسلامی باشد، اصلاً هدف اساسی انقلاب حجاب بوده است.

نماینده ولی فقیه در ساوه با اشاره به سالگرد آغاز عملیات کربلای ۵ در ۱۹ دی ۱۳۶۵ در شلمچه و شرق بصره گفت : این عملیات شدیدترین عملیات در میان ۹۰ عملیات دفاع مقدس بود که بوسیله آن دژ مستحکم دشمن در شلمچه فروریخت و شهر بصره مورد تهدید واقع شد مقدمه این عملیات هم عملیات کربلای ۴ بود که حالا یا بوسیله منافقین و یا به واسطه ابزار و تکنولوژی دشمنان مثل ماهواره ها لو رفت و فرماندهان جنگ در ادامه کار آن را به عملیات فریب و ایذاء دشمن تبدیل کردند.

وی افزود : متأسفانه کسانی امروز این عملیات ها یا فرماندهان جنگ را زیر سئوال می برند و برای شهدا دلسوزی می کنند که تا دیروز حتی یک روز در جنگ حضور نیافتند.

امام جمعه ساوه در بخش دیگر از سخنان خود ضمن دعوت مسئولان به مسئولیت پذیری گفت : یکی از الزمات توسعه و پیشرفت مسئولیت پذیری است. فرافکنی و بهانه تراشی مانع توسعه و کارآمدی می شود لذا وقتی بی تدبیری ها باعث این وضعیت نابسامان اقتصادی شد بهانه می آورند که ریاست جمهوری اختیار ندارد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در پایان ضمن تقاضا از دستگاه قضایی برای ورود به طرح پسماند ساوه گفت : از مسئولان عالی استان خواستیم، پاسخگو نبودند . نمی تواتنم در برابر ظلم به همشهریان ساوجی سکوت کنم.

وی تصریح کرد : چرا ساوه باید زباله دان حدود ۸ استان کشور شود؟چون کسی را ندارد ؟ چون مردم آن نجیب هستند ؟ پروژه پسماند روزانه نیاز به ۳۸۸ هزار لیتر آب دارد . این مقدار آب را از کجا تأمین می کنید ؟
کشاورزی ساوه را با این کار نابود نکنید. به نام قانون و مشکل قانونی دادن، با ابزار قدرت سوء استفاده و ستم به مردم ساوه نکنید. گرفتن صد هکتار زمین در بهترین جای ساوه جداً مشکوک است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی