کمربندی شمالی ساوه سال ۹۸ افتتاح می‌شود | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۲۱:۴۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

تردد خودروهای سنگین از داخل شهر ساوه سال‌ها است به معضلی برای مردم این شهر تبدیل شده و ساوجی‌ها بارها و بارها نسبت به این موضوع اظهار نارضایتی کردند.

هرچند برای حل این معضل مسئولان اقداماتی چون نصب تابلوهای تردد کامیون ممنوع را در نقاط مختلف شهر عملیاتی کرده مصوباتی را در زمینه جلوگیری از ورود این غول‌های آهنین به کوچه‌ها و خیابان‌ها در شورای فنی ترافیک شهرستان به تصویب رسانده‌اند، اما عدم پایبندی به این قانون توسط کامیون‌داران و نبود سیاست‌های تشویقی و تنبیهی از سوی متولیان سبب شده تا مردم ساوه هر روز شاهد تکرار دوباره این داستان در کنار تصادفات سهمگین و خطرات جانی و مالی باشند.

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , نماینده مردم ساوه و زرندیه در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و بهترین پروژه‌هایی که می‌تواند در ساوه انجام شود ایجاد کمربندی‌های اطراف شهر است که با همت شهرداری و شورای شهر در حال انجام است.

محمدرضا منصوری افزود: اگر این پروژه در ۱۰ سال گذشته انجام می‌شد اکنون شاهد این بار ترافیکی و ورود ماشین آلات سنگین به داخل شهر نبودیم و نیازی هم به ساخت پل و زیرگذر احساس نمی‌شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: اجرای این پروژه با حداقل امکانات و استفاده از نیروهای شهرداری موجب ایجاد اشتغال و جلوگیری از تعدیل نیروهای سازمان عمران شهرداری شد که این امر باعث رضایتمندی کارگران و عموم مردم شده است.

منصوری ادامه داد: با تکمیل این پروژه حریم اصلی شهر مشخص شده و با توجه به حضور تعداد زیادی کارگر در ساوه، شاهد ترافیک سرویس‌های کارخانجات در میدان آزادی و ورودی‌های شهر نخواهیم بود.

کمربندی‌های شهر ساوه تا پایان دور پنجم شورا آماده استفاده خواهند بود

شهردار ساوه نیز گفت: کمربندی‌های شهر ساوه تا پایان دور پنجم شورا و شهرداری تکمیل و  آماده استفاده خواهند بود.

سیدمهدی حسینی افزود: با توجه به شرایط سخت مالی و اقتصادی شهرداری ساوه، اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها توسط شورای شهر و شهرداری مهم بوده و باید درآمدهای شهرداری را با تدبیر و انتخاب درست هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: با مشورت‌های صورت گرفته با نماینده و سایر مسئولان و انجام بازدیدهای متوالی از منطقه،  خوشبختانه معارض ملکی در محدوده احداث کمربند شمالی وجود نداشت و اگر برای تکمیل این پروژه اقدام نمی‌کردیم ساخت و سازهای غیرمجاز در سال‌هالی آتی مانع انجام این پروژه می‌شد.

شهردار ساوه تصریح کرد: فاز اول این پروژه به طول ۴ کیلومتر از بلوار آزادی تا شهرک علوی است که هزینه انجام آن ۵ میلیارد تومان برآورد شد اما با استفاده از ظرفیت‌های بومی و بدون بکارگیری پیمانکار نیمی از هزینه‌ها کاهش یافت و این مبلغ تا ۲٫۵ میلیارد تومان کاهش یافت.

حسینی با اشاره به کم شدن بار ترافیکی پس از پایان این پروژه گفت: نقش این کمربندی در کاهش ترافیک در محدوده خیابان‌های بسیج، شهرک علوی، بهزیستی و سورکان که شامل جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر هستند بسیار موثر بوده و پس از پایان عملیات احداث بار ترافیکی میدان آزادی و بلوار شهید بهشتی نیز به طور قابل توجهی کم خواهد شد.

شهردار ساوه احداث فاز دوم این پروژه را از برنامه‌های سال آتی عنوان کرد و افزود: فاز دوم این پروژه سال ۹۸ از شهرک علوی تا جاده نورعلیبیک انجام خواهد شد ضمن اینکه احداث کمربندی شرق هم به طول ۱۱ کیلومتر همزمان با احداث کمربندی شمالی اما با سرعتی کمتر در حال انجام است.

حسینی گفت: با احداث و تکمیل کمربندی‌های دور شهر، ساوه برای همیشه از ترافیک سنگین و ورود ماشین آلات سنگین خالی خواهد شد ضمن اینکه احداث این پروژه موجب ایجاد مشاغل جدید صنفی و تجاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: کمربندی شمالی ساوه حداکثر تا خرداد ماه سال ۹۸ تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی