انجام نظارت دقیق در کشتارگاه ساوه | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۵:۴۵:۴۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , محسن مددی معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه در سمینار آموزشی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در کشتارگاه شهرداری ساوه با حضور ناظران، گوشت از این کشتارگاه بدون نظارت شرعی و بهداشتی وارد چرخه مصرف نمی‌شود.

وی ادامه داد: کشتارگاه شهرداری ساوه به مساحت شش هکتار و ۱۵۰۰ متر مربع زیر بنا دارای بخش های قرنطینه، بازرسی قبل از کشتار، شوک دهی با هدف افزایش کیفیت گوشت، واحد پوست کنی و تخلیه درونی، بازرسی پس از کشتار، لیبل گذاری، بسته بندی آلایش های دامی، سردخانه نگهداری مجهز به ترموگراف، کوره لاشه سوز و دستگاه پی اچ متر است.

مددی در بخش دیگری از سخنانش انجام مدوام عملیات شستشو و نظافت کشتارگاه، توزیع وسایل حفاظت فردی، برگزاری کلاس های آموزشی برای سلاخان و صدور کارت بهداشت را از دیگر اقدامات در کشتارگاه دام شهرداری نام برد و افزود: هم اینک قرارداد پیشرفته‌ترین سپتینگ تصفیه آب فاضلاب خروجی کشتارگاه عقد شده و عملیات احداث آن در حال انجام است و بهره برداری از آن علاوه بر مزایای بهداشتی ، نقش مهمی در توسعه فضای سبز کشتارگاه خواهد داشت.

وی ظهار داشت: با توجه به اینکه کشتارگاه در مناسبت های مختلف ایام سال خدمات ویژه ای به شهروندان ارائه می‌کند، امسال نیز همزمان با عید قربان تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

مددی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم توجه به مدیریت بحران در شهر اشاره کرد و افزود: مدیریت بحران فقط سیل و زلزله نیست بلکه هر گونه حادثه و پدیده ای که بتواند خللی در زندگی مردم ایجاد کند از آن می توان به عنوان یک بحران یاد کرد و بیماری های دامی هم به جهت اینکه می تواند امنیت غذایی و سلامت انسانی را با خطر مواجه کند باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی گفت: مجموعه کشتارگاه شهرداری ساوه با توجه به ظرفیت و امکانات موجود شامل سردخانه ، ژنراتور برق، سالن ها و … می تواند در زمان بحران مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این جلسه دکتر معینیان به تشریح مهمترین راهکارها برای پیشگیری از انتقال ویروس تب کنکو و اقدامات مقابله‌ای پرداخت.
CCHF یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی