مجمع ملی سلامت به دنبال ارتباط سازمان یافته مردم با حاکمیت است | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۸:۲۱:۳۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , دکتر سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در اولین مجمع سلامت شهرستان ساوه گفت : هیچ دستگاهی در کشور نیست که در حوزه سلامت مسئولیت نداشته باشد از این رو با ابلاغ رئیس جمهور، استانداران به عنوان رئیس مجمع سلامت استانی و فرمانداران رئیس مجمع سلامت شهرستان باید پیگیر مطالبات مردم در حوزه سلامت و انعکاس آن در سطح کلان کشور باشند.

وی افزود : وزارت بهداشت ۲۵ درصد در تامین سلامت مردم نقش دارد و ۷۵ درصد تامین سلامت بر عهده مردم است و با مشارکت آنان تامین می شود .

وی با اشاره به تلاش مجمع ملی سلامت جهت ارتباط سازمان یافته مردم با حاکمیت گفت : برای تحقق مشارکت اجتماعی در تامین سلامت طرح تشکیل کانون سلامت محله و در مرحله بعدی مجمع سلامت محله با حضور و مشارکت حداکثری مردم در دستور کار قرار دارد .

ایازی اضافه کرد : همکاری و همراهی ساختارمند مردم و همه بخش های حاکمیت موجب کاهش نابرابری‌ها برای تحقق عدالت خواهد شد و این یک عزم ملی را می‌طلبد و رویکرد دولت توجه همزمان به سلامت جسم و روح است و فقط موضوع سلامت جسم مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه افزایش امید به زندگی ، نتیجه کنترل و خود مراقبتی مردم است افزود : امروزه بالغ بر پنج میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند و پنج میلیون نیز در آستانه دیابت هستند که بیانگر عدم آگاهی مردم از این بیماری و انجام اقدامات خود مراقبتی برای کنترل آن است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت : در سال ۱۳۹۵ حدود ۳۳۳ هزار نفر بر اثر تصادفات و سوانح جاده ای مصدوم شدند و عامل نیروی انسانی، جاده و خودرو سه عامل بروز تصادفات است که همه باید دست به دست هم دهیم و با شناسایی عواملی که در سلامت انسان اختلال بوجود می‌آورد زمینه ساز کاهش تلفات شویم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی