برای کاهش تردد مردم در شهرها، قانع‌سازی جایگزین دستورسازی شود | ساوه نار شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳۱۱:۴۲:۲۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

علی میرزایی امروز شنبه ۱۷ اسفندماه در نشست اعضای شورای تامین شهرستان ساوه با خبرنگاران اظهار کرد: مسیر اطلاع رسانی باید به سمت و سویی برود که منجر به رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و قانع سازی آحاد مختلف جامعه شود و در این زمینه از هرگونه برخورد دستوری و اجبار خودداری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ساوه به لحاظ جغرافیایی با کل استان متفاوت است، افزود: مزیت مهاجرپذیری ساوه و حضور  افراد غیر بومی و طبقات اجتماعی متفاوت در این شهرستان با توجه به زیرساخت‌های ضعیف و کمبودهای درمانی، مقابله با این درمان را با چالش مواجه کرده است.

او بیان کرد: شیوع بیماری ویروس کرونا با یک سیستم بیولوژیک پیچیده در کشور ادامه دارد و شهرستان ساوه نیز به دلیل چسبندگی با قم و تهران به عنوان دو کانون بزرگ شیوع بیماری کووید ۱۹ نیازمند تشدید فعالیت‌ها و نظارت‌ها و تشدید ارتقای سلامت بهداشتی خانواده است که بر این اساس ساختار مدیریتی شهرستان تصمیم به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی با سه ضلع مثلث ستاد سازی، شبکه سازی و مشارکت آفرینی گرفت.

فرماندار ساوه به حجم بالای ترددها به ساوه به دلیل مجاورت ساوه با تهران و قم اشاره کرد و افزود: متفاوت بودن شرایط اقلیمی ساوه نسبت به سایر نقاط استان و گستردگی نقاط حاشیه‌ای و نیز توسعه صنعت و کشاورزی موجب شده است که شدت شیوع این بیماری سرعت بالایی به خود بگیرد.

وی بر تصمیم گیری هوشمندانه برای جلوگیری از شیوع بیماری به عنوان یک راهبرد با عزم مردمی تاکید کرد و افزود: از آنجاکه ویروس کرونا دامنه تشدید و ماندگاری بالایی دارد لذا باید سطح آموزش همگانی با تلاش رسانه‌ها و تقویت فرآیند آگاهی بخشی ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: راهکارهایی که از سوی دانشکده علوم پزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری مطرح شده در شورای تامین مصوب شده و دستورات اجرایی آن صادر شده است که از جمله آنها می توان به ضدعفونی و گندزدایی محیط‌های شهری و روستایی اشاره کرد.

میرزایی آموزش بازاریان و اعمال محدودیت‌ها را از مطالبات مردم دانست و افزود: تولید محتوا در فضای رسانه‌ای باید به سمت آموزش‌ مردم برای رعایت بهداشت فردی و ایمنی برود و تقویت عزم مردم برای ترویج بهداشت فردی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ماست، گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان در ساوه و زرندیه باید اولویت تامین اقلام بهداشتی تولید شده در سطح استان برای این دو شهرستان باشد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین عنصر در ارتقای سواد رسانه‌ای مردم فضای مجازی و رسانه‌هاست، گفت: بیماری کرونا گذراست ولی رسالت رسانه‌ها که همانا روشنگری است ماندگار خواهد بود و نقش آنان در ایجاد دانایی و ارتقای آگاهی‌های عمومی بی بدیل است.

معاون استاندار مرکزی بر ایجاد مدیریت منسجم برای درمان مردم تاکید کرد و افزود: بخش اعظمی از مناسبات اقتصادی کشور بدلیل استقرار قطب صنعتی و کشاورزی و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور و حجم بالای تردد و حمل و نقل  در ساوه رقم می‌خورد و از این لحاظ نگرانی در ساوه برای مدیریت بیماری بجاست.

وی افزود: با نزدیکی به روزهای پایانی سال، حجم تردد در سطح شهر افزایش خواهد یافت از این رو ایجاد حساسیت توام با استرس زدایی با تاکید بر قانع سازی افکار عمومی مورد انتظار است.

میرزایی با تاکید بر اینکه مخرج مشترک همه اقدامات، عزم ملی است، افزود: ارتقای اطلاعات عموم و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمعات و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی سه اصل مهم در مدیریت و کنترل این بیماری است.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز گفت:  اعمال محدودیت‌ها در تعطیلی یا هرگونه اقدامی براساس اعلام دانشکده علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

مجید علیپور افزود: صدور هرگونه دستوری از سوی شورای تامین با نظر تخصصی دانشکده علوم پزشکی است و ممنوعیت عرضه قلیان و نیز تعطیلی مراکز تجمعی، ورزشی و سرگرمی در همین راستا بوده است.

وی در خصوص تعطیلی بازار گفت: تاکنون مکاتبه‌ای در خصوص تعطیلی بازار صورت نگرفته است و پس از دریافت درخواست با بررسی و اعمال نظر کارشناسی تصمیم‌گیری خواهد شد.

دادستان ساوه بر اطلاع رسانی دقیق از سوی حوزه سلامت در خصوص آمار مبتلایان به رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: شفاف‌سازی و ارائه آمار دقیق منجر به ایجاد حساسیت در پیشگیری شود.

در این نشست خبرنگاران و مدیران رسانه‌های شهرستان به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود در خصوص پیشگیری و درمان این بیماری پرداختند.

تاکید بر استقلال دانشکده علوم پزشکی ساوه از اراک و تشریح فعالیت‌ها و آمار این شهرستان توسط علوم پزشکی ساوه، پرهیز از آمارسازی ها و بیان شفاف اخبار برای پیشگیری از انتشار شایعات و اخبار غیرواقعی، اعلام آمار متناقض و عدم مغایرت آمار شهرستانی با آنچه که از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود، قرنطینه کردن ساوه به دلیل قرار گرفتن در مجاورت تهران و قم بعنوان کانون شیوع بیماری، اعمال محدودیت منع آمدوشد در مرکز شهر و کانون‌های تجمع نظیر بازار و پاساژها و مراکز تجاری، کنترل مبادی ورودی و خروجی و تعطیلی رستورانها از جمله این موارد بود / ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی