برگزاری همایش سبک زندگی قرآنی در ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۶:۱۶:۲۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , حسین محمودی فر با اعلام این خبر افزود :  این همایش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی،مؤسسه قرآنی صاحب الزمان(عج)و بسیج هنرمندان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی امام جمعه ساوه،تعدادی از مدیران مؤسسات قرآنی و اقشار مختلف مردم مورخ ۱۲/۲/۹۷ رأس ساعت ۱۷ در محل سالن سلمان ساوجی برگزارگردید.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین دکترحسینی اظهار کرد: قرآن کریم کلام خدا و پیام آسمانی است و سخن پروردگار و تجلی کمال مطلق محسوب می شود دارای گیرایی و جذابیت ویژه ای است و تشنگان حقیقت می توانند از این کلام الهی که همچون آب زلالی است سیراب شوند.
وی افزود: نیاز است که با این حبل المتین الهی مانوس شده و با عمل به دستورات قرآنی و تلاوت مستمر آن عمیقا” با معارف آن آشنا تا آیات الهی در جان ما نفوذ کند و با بصیرت به قرآن عاقبت به خیر و درعصر ظهور حضورداشته باشیم.

امام جمعه ساوه: بااشاره به تأکید قرآن مبنی براین که ابتدا می بایست شاکله افراد را عوض کرد گفت: منش و شاکله افراد متفاوت است اگر بخواهیم تغییر رفتار دهیم باید نگرش را عوض کنیم و اگر کسی فکرش قرآنی نباشد نمی توان منش و بینش او را عوض کرد.
دکتر حسینی تصریح کرد: به جای این که رفتار را به افراد تحمیل کنیم با استدلال و لطافت عقاید افراد را درست کنیم و برای دستیابی به سبک زندگی قرآنی اولین گام ایمان به غیب است.

وی افزود: تفاوت دارد انسانی که قرآن معرفی می کند با انسانی که تمام زندگی او لذت گرایی است و می بایست تلاش کنیم جامعه را معتقد به خدا و قیامت بار بیاوریم.

دکتر حسینی در ادامه ابراز داشت: اگر بخواهیم سبک زندگی را قرآنی کنیم می بایست ایمان جامعه را تقویت و از عادتهای غلط جلوگیری نماییم.
رئیس اداره ارشاد ساوه هم در این همایش ابراز داشت: درعصرحاضرو جامعه مدرن با تأثیرمستقیم از جوامع غربی، سبک زندگی غربی برای اجتماع ما به ارمغان آورده اند و مهمترین گفتمان هایی که می توان در مقابل سبک زندگی غربی به صورت کارآمد و پویاعمل نماید گفتمان جامعه قرآنی و سبک زندگی اسلامی است.

حسین محمودی فر تصریح کرد:تمام نا آرامی ها و مشکلاتی که بشریت از آن رنج می برد در ایمان ضعیف و کم توجهی به مفاهیم بلند الهی است و باید درسایه آموزه های قرآن موازین اخلاقی و هدایتگری اصولی در زندگی مردم جاری شود.
حسین محمودی فر در ادامه اظهار داشت: همه افرادی که با قرآن مأنوس می باشند می بایست زمینه ای را فراهم کنند تا معارف قرآن را به جامعه منتقل نمایند تا رفتار،اندیشه و کردار قرآنی در تمام سطوح زندگی مردم ساری و جاری شود.

ضمنا”مداحی به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) و دکلمه خوانی و دادن افطاری به شرکت کنندگان از دیگر برنامه های همایش می باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی