حقوق ساکنین پلاک ۸۴ ساوه کاملا محفوظ است / برخورد بدون مماشات با جرائم خشن / با هرگونه فساد در دادگستری برخورد خواهد شد | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۲۳:۲۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , هادی ملکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ساوه گفت : با انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا بارقه های امید بسیار زیادی در مردم دمیده شد و همه امیدوار هستند که با حضور ایشان کارهای قابل قبول و خوبی در دستگاه قضا و کشور انجام شود .

وی اولین و مهم ترین شاخصه آیت الله رئیسی را فساد ستیزی و مبارزه با فساد دانست و گفت : چه در عمل و چه در گفتار همه شاهد این موضوع هستند که ایشان چه در درون دستگاه قضا و چه خارج از آن در دستگاه های مختلف کشور فساد ستیزی میکنند و در این راستا نیز هیچ مماشاتی با افراد نمیکنند.

رئیس دادگستری شهرستان دومین کار مهم آیت الله رئیسی را شناسایی گلوگاه های فساد دانست و تصریح کرد : اگر گلوگاه های فساد که از خود مبارزا به فساد مهم تر است شناسایی شود قطعا این همه هزینه در کشور نخواهیم داشت که جرم و فسادی اتفاق بیافتد و برای پیگیری آن تلاش کنیم.

ملکی افزود : گلوگاه های فساد در نقص قوانین و در عدم اجرای صحیح قوانین است که مجموعه های نظارتی باید بر اجرای قوانین نظارت بیشتری داشته باشند تا از ان جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود شدید کادر قضایی و اداری در دادگستری شهرستان گفت : با وجود کمبود نیرو اقدامات خوبی در جهت پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان صورت گرفته و با نظارت بر مجموعه های مختلف شهری و ادارات مختلف تا حد زیادی از وقوع جرم جلوگیری شده است.

ملکی با تاکید بر اینکه دادستان شهرستان در بسیاری از موارد با تذکرات لازم و بدون تشکیل پرونده از اقدامات خلاف قانون جلوگیری کرده است افزود : امروز نظارت بر امور شهری برای کاهش تنش ها و درگیری ها که در گذشته در ساوه مشاهده شد به خوبی صورت میگیرد و با بررسی مصوبات شهری در کمیته انطباق , فضای شهر به سمت خدمتگذاری و آرامش در حرکت است.

رئیس دادگستری شهرستان با اشاره به اینکه توجه به تعامل و هم افزایی با مجموعه های مختلف و ایجاد احساس امنیت در ادارات در جهت اجرای قوانین و انجام وظایف بوده است تصریح کرد : اگر جایی احساس کنیم اداره یا مجموعه ای کار خود را درست انجام نمیدهد با جدیت برخورد میشود اما هیچ موقع قصد مچ گیری نداشته ایم و در مسیر درست پیش خواهیم رفت.

وی با تاکید بر این نکته که با فساد در مجموعه دستگاه قضا به هیچ عنوان مماشات نخواهیم کرد گفت : تلاش کرده ایم محیط مجموعه دادگستری شهرستان ساوه محیطی سالم و قابل اعتمادی برای همه باشد ضمن اینکه اگر مواردی هم گزارش شود و تخلفی صورت گرفت با جدیت برخورد خواهد شد و هیچ اغماضی در این مورد صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

هادی ملکی به حداقل رساندن اطاله دادرسی را از اهداف دادگستری شهرستان عنوان کرد و گفت : برخی پرونده ها که بعضا بیش از ۸ سال از باز بودن آنها میگذشت با تلاش همکاران منجر به صدور حکم شده و برخی نیز به مرحله اجرا رسیده اند که یکی از آنها پرونده مسکن فرهنگیان بود که یکی از معضلات بزرگ شهر شده بود .

وی گسترش فرهنگ صلح و سازش در شورای حل اختلاف را از دیگر برنامه های دادگستری دانست و افزود : ۴۰ درصد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف شهرستان منتهی به صلح و سازش شده و در سال گذشته نیز ۴ فقره پرونده قتل عمد که حکم قصاص برای متهمان صادر شده بود با تلاش همکاران در این مجموعه منتهی به صلح و سازش شد که این امر خداپسندانه در کشور تقریبا کم نظیر بود.

رئیس دادگستری شهرستان با تاکید بر اینکه تمام توان خود را برای برخورد با جرائم خشن به کار گرفته ایم تصریح کرد : مجرمان جرائم خشنی مثل قتل , نزاع دسته جمعی , چاقو کشی , مخلین امنیت و توزیع کنندگان مواد بدانند در این موارد زره ای مماشات نخواهیم داشت و مجموعه دستگاه قضا موظف هستند با قاطعیت با این جرائم برخورد کنند.

وی در ادامه اشاره ای به وضعیت زمین های پلاک موسوم به ۸۴ ساوه کرد و گفت : در خصوص اخبار و بعضا شایعات منتشر شده در مورد پلاک ۸۴ واقع در شهرک علوی ساوه که موجب نگرانی تعداد قابل توجهی از ساکنین پلاک فوق و شهروندان شده است، باید گفت که ساکنین پلاک مذکور هیچ نگرانی نداشته باشند و اصولا از ابتدا هم هیچ قصد و غرضی برای تضییع حقوق مردمی که از طریق قانونی ملکی را خریده و ساخته اند نبوده و نیست بلکه اتفاقا هدف این است که مشکلات قانونی و شرعی این پلاک حل شود.

وی ادامه داد: به هر حال عده ای بر خلاف مقررات قانونی و با سوءاستفاده و نفوذ در برخی ادارات، اراضی ملی را که متعلق به همین مردم شهر ساوه است و باید به بهای پایین تری به دست مردم برسد به ناحق تصرف کرده و وجوه کلانی به دست آورده اند که این وجوه جزو حقوق مردم ساوه است و نباید اجازه دهیم عده ای سودجو و فرصت طلب حق قانونی شهروندان را به نفع خود تصاحب کنند.

رییس دادگستری ساوه تصریح کرد: قوه قضاییه به جد پیگیر مجازات این افراد و کلیه کسانی است که مرتکب این تخلفات و جرایم شده اند، ولی افرادی که از طریق قانونی زمین خریده و ساخت و ساز کرده اند نگرانی نداشته نباشند.

وی در پایان سخنانش از مردم ساوه و فعالان فضای مجازی در آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در ماه مبارک رمضان تجلیل کرد و گفت : از مردم شریف و خیرین محترم و فعالان رسانه های مجازی به دلیل انجام کار بزرگ در آزادسازی ۱۱ زندانی مالی در ماه مبارک رمضان قدردانی میکنم و با اینکه جشن گلریزان بدلیل شیوع کرونا برگزار نشد اما یک حشن گلریزان خوب در فضای مجازی ساوه برگزار شد که نمونه و قابل تحسین بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی