۹ دی روز خروش ملت ایران علیه اهانت به مقدسات است | ساوه نار سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۲۵:۰۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ساوه با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت : نهم دی ماه روز غلبه جبهه الهی بر جنود شیطان و روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب به مقدسات در روزعاشورای حسینی است .

وی افزود : روز ۹ دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای امام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه ساوه با اشاره سخن امام که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتان آسیب نرسد گفت : ۹ دی روز وحدت و همدلی بود، روزی که در آن همه شعارها به زنده باد جمهوری اسلامی و زنده باد اصل اصیل ولایت فقیه و مرگ بر نفاق و مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار ختم می شد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه روز بزرگ ۹ دی متعلق به یک سلیقه سیاسی خاصی نیست بلکه متعلق به ملت بزرگ ایران است اضافه کرد : این روز بعنوان روز پیروزی بزرگ ملت ایران و نابودی دشمنان اسلام در خارج و فتنه گران و فریب خوردگان در داخل بود و گرامیداشت این روز وظیفه همه ملت ایران است .

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت : سردار سلیمانی، فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم و فرمانده مبارزه با تروریسم دولتی، آن‌ هم آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بود.

وی افزود : سردار سلیمانی فرماندهی بود که با تفکر راهبردی خود، بزرگترین شکست‌های راهبردی را به آمریکا در شش سال اخیر وارد کرده بود.

حجت‌الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی، سردار امنیت و صلح بود اضافه کرد : او هر جا قدم می‌گذاشت برای منطقه و مردم محروم منطقه، امنیت و آرامش و صلح را به ارمغان می‌آورد برای همین این روزها برای امنیت و وحدت و همبستگی مردم عراق آرام و قرار و خواب و خوراک نداشت.

وی نگاه حاج قاسم را نگاهی الهی و متعالی دانست و بیان کرد : شهید سلیمانی، تفکر و عمل و مشی و مرامش، نماد اعتدال، به معنای واقعی کلمه بود و معتقد بود باید چتر ولایت و انقلاب را بر سر همه گستراند و جذب حداکثری را راهبرد همیشگی خود کرد.

وی خاطرنشان کرد : حاج قاسم سلیمانی، نماد تمام عیار شجاعت و نترسیدن از مرگ و خطر بود لذا باید این وجه از شخصیت او برجسته شود.

امام جمعه ساوه همچنین در خصوص تحول با انتخاباتِ پرشور و رقابتی افزود : کارکرد انتخابات در مهار مثلث «دیکتاتوری، هرج و مرج، و ناامنی» است.

وی افزود : شکی نیست که هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد یا هرج و مرج یا مخدوش شدن امنیت اجتماعی و ملی است اما در مواجهه با مخاطراتی از این قسم، توسل به مشارکت مردم در قالب رژیم‌های انتخاباتی،‌ از سالم‌ترین و پایدارترین راه‌های پیشگیری است.

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه در کلام رهبری حل مشکلات کشور، به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد گفت : با این تعبیر، انتخابات مشارکتی و رقابتی به عنوان وجه شاخص دموکراسی، نه فقط میزانی برای دسته‌بندی نظام سیاسی ایران، بلکه ابزاری برای گره‌گشایی از فروبستگی‌ها و حل مشکلات جاری،‌ هم در سطح مجلس شورا و هم در سطح مجلس خبرگان است.

وی گفت : دو ماه مانده تا موعد انتخابات مهم اسفند ماه و باید تمام مسئولان و صاحب منصبان و متنفذانی که می‌توانند اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در انتخابات تأمین و تشدید کنند باید به شکلی ملموس و قابل رؤیت بر حجم کمی و کیفی اقدامات خود بیفزایند .

خطیب جمعه ساوه تصریح کرد : این اصول، ذیل راهبرد اساسی جذب حداکثری و دفع حداقلی به چشم خواهد آمد و فعالان سیاسی و عموم مردم به مشارکت قوی در انتخابات دلگرم و متقاعد خواهند شد .

به گفته حجت الاسلام جعفر رحیمی اگر اراده‌ای برای اقدام و گوشی برای استماع باشد دور از دسترس نیست که اقناع ملی رقم بخورد و اشتیاق عمومی برای یک حضور آزاد و مشارکتی و رقابتی شعله بگیرد.

وی با اشاره به برخی ترفندهای دشمن برای مشارکت حداقلی گفت : برخی از مهم‌ترین ترفندهاى استکبار رسانه‌اى براى مشارکت حداقلى‌ برجسته‌سازى کلیدواژه تحریم انتخابات توسط رسانه‌هاى غربى و عبرى و عربى و بازنشر آن توسط برخى عناصر تجدیدنظرطلب در داخل ، القاء دروغین مهندسى انتخابات و مشخص‌بودن منتخب حاکمیت و بى‌اثر برشمردن راى مردم ، تحریف دلخورى مردم از عملکرد بد مدیران به قهر مردم از نظام ، تسرّى ناکارآمدى و ضعف مسؤولان مختلف به ضعف و ناکارآمدى نظام اسلامى و تلاش براى هراس‌افکنى از به قدرت رسیدن نیروهاى انقلابى و القاى تصویر سخت و ناکارآمد از کاندیداهاى انقلابى است .

امام جمعه ساوه با اشاره به برخی از مهمترین راهکارهاى مقابله با ترفندهاى دشمن‌ بیان کرد : کاندیداهاى انقلابى نباید وارد واکنش‌هاى عصبى و پاسخگویى‌هاى فرصت‌سوز شوند و با اخلاق و متانت به فرافکنى‌ها پاسخ دهند.

وی افزود : براى تحقق مشارکت پرشور شناسایى نقاط حاشیه شهرها، روستاهاى پرجمعیت، بافت‌هاى مستضعف‌نشین و حضور میدانى گروه‌هاى تبلیغى طلاب و دانشجویان انقلابى بسیار مهم است.

گفتنی است پیش از آغاز نماز جمعه امروز مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان مصلی امام علی (ع) ساوه برگزار شد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی