هفتمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی با معرفی نفرات برتر خاتمه یافت | ساوه نار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۴۷:۰۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار میشد گفت : هفتمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی با حضور شاعرانی از استان های مرکزی , قم , البرز , قزوین و همدان به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین به میزبانی ساوه برگزار شد .

حسین محمودی فر افزود : فراخوان این همایش در تیرماه سالجاری به استان های مذکور ارسال شد که در نهایت ۲۰۵ اثر به دبیرخانه همایش ارسال و پس از داوری ۸ اثر انتخاب شدند که در روز همایش به قرائت اشعار خود پرداختند.

وی به بیان اهداف این همایش پرداخت و گفت : ترویج فرهنگ ارزش های اصیل اسلامی , ارتقا سطح کیفی شعر آیینی و گسترش آن , تجلیل و اکریم از مقام شامخ امام حسین (ع) و یاران با وفایش , توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع و همچنین ایجاد محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین (ع) از مهمترین اهداف آن بوده است .

محمودی فر تصریح کرد : موضوعات این همایش شامل ولایتمداری حضرت ابوالفضل (ع) , شهدای مدافع حرم , حاج قاسم سلیمانی شهید قرن ۲۱ دشت نینوا , دفاع مقدس آئینه نهضت عاشورا و همچنین اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا بوده است .

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این همایش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت : رمز پیروزی رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل , پایداری و مقاومت بود و تنها کسانی در صحنه نبرد ایستادگی می کنند که به خدا توکل کرده و هر لحظه از یاد خدا غافل نشوند .

علی میرزایی تصریح کرد : راز و نیاز عارفانه و مناجات های خالصانه در کنار نماز و قرآن توانست روحیه انقلاب و شهادت طلبی را در این عزیزان بوجود آورد و پیروزی را از آن ملت ایران کند.

وی در ادامه با قدردانی از شاعران خصوصا شاعران آئینی گفت : شاعرات گرانقدر در ارتقا فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی دارند و آنان با سرودن اشعار گوناگون در حوزه های مختلف باعث رشد فکری , فرهنگی و تربیتی و معنوی مردم خواهند شد .

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد : اشعار شعرای متعهد و ربانی , به مردم یک جامعه امید و نشاط میبخشد و درس زندگی و پند و اندرز را به آنان می آموزد لذا این اشعار میتواند ظرفیت وجودی و روحی مردم را در ابعاد مختلف تقویت کرده و باعث شکوفایی استعدادها شود .

به گزارش فارس در پایان این همایش آقای محمود یوسفی از استان البرز اول , محمدرضا نادعلیان از استان قم دوم و مجتبی خرسندی از استان قم در رتبه سوم ایستادند .

از آقایان علی رحمتی از ساوه , مصطفی جعفری از البرز , سید محمدحسین ابوترابی از قزوین , محسن کاویانی از قم و خانم سمیرا یکه تاز از شهرستان زرندیه نیز در این همایش قدردانی شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی