تنفیذ , اعتبار رسمی ریاست جمهوری است | ساوه نار جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳۰۷:۵۵:۳۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، حجت‌الاسلام رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری در هفته پیش رو گفت :مراسم تنفیذ یک مراسم تشریفاتی برای آغاز ریاست جمهوری نیست بلکه یکی از مراسمات اساسی است که در آن مراسم با امضاى حکم ریاست جمهورى توسط رهبرى معظم انقلاب، ریاست جمهوری رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا مى‏کند.

وی افزود : معنای این تنفیذ و تایید این است که رییس جمهور در مدت چهارساله، کلیه مواضع و جهت ‏گیری ها و برنامه های خود و دولت را باید با محوریت منویات و هدایتهاى راهبردى رهبر فرزانه انقلاب که همان آموزه های دینی است تنظیم نماید و طبق تعبیر امام خمینى(ره) تا زمانى رئیس جمهورى مورد تأیید و در نهایت مشرویت دارد که در مسیر اسلام و ارزشهاى انقلاب قرار داشته باشد و الا تنفیذ برداشته مى‏شود.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در تنفیذ یکی از روسای جمهور که به ده نکته مهم اشاره کرده بودند گفت : امانت دانستن مسئولیت و امانتداری آن ، اولویت بندی برنامه ها و هزینه ها ، استفاده از نظرات مخالف برقراری ارتباط نزدیک با مردم ، از یاد نبردن دشمنان انقلاب و نظام ، لزوم کار قوی و جهادی و همچنین توکل داشتن به خدای متعال و حرکت در مسیر نظام و دین و انقلاب از مهمترین نکاتی بود که رهبر انقلاب در تنفیذ یکی از روسای جمهور بیان کرده بودند .

وی با اشاره به رفتار یکی از اطرافیان منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت : اینکه یکی بیادید در مقابل رئیس جمهورمنتخب مردم دلقک بازی دربیاورد و بگوید شاخ درست کردم اصلا توجیه ندارد و نوعی جنون است و یا بگوید شیعه بودن درشورای راهبردی کابینه نمره ای ندارد ولی اقلیت دینی نمره۱۰دارد، اصلا قابل دفاع نیست.

امام جمعه ساوه اضافه کرد : بایدگفت آقا خودت نمره ات صفراست و خودت نمره ای نداری ، مجلس باید بیدار باشد مواظبت داشته باشند مدیون علامه امینی نشیم ماپای دین ایستاده ایم.

وی خاطرنشان کرد : ما با برادران اهل سنت زندگی خوبی داریم ولی هر شعاری را قبول نمیکنیم ویا شورایی راتشکیل داده اند که عده‌ای از آنها سابقه بر علیه انقلاب و شعارهای دین داشته و یا سابقه محکومیت داشته واقعا این نوع افراد بخواهند کابینه پیشنهاد بدهند باید ازحالا گریست البته منتظر میمانیم تا بعدا قضاوت بشود.

رحیمی در پایان به توصیه های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان اشاره کرده و افزود : رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس به تعامل مجلس با دولت جهت تشکیل کابینه تاکید کردند ، البته این تعامل بی‌قید و شرط نبود، ١٢ معیار مهم برای انتخاب وزرا ازجانب دولت و تایید آنها توسط مجلس مطرح کردند که نمایندگان باید در رای اعتماد به وزرا این مکان را مد نظر خود قرار دهند .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی